Fórum - Téma


Aditivovat nebo NEaditivovat palivo?


Fórum Technický koutek Aditivovat nebo NEaditivovat palivo?



1  2  3

2016-08-22 09:09:17

Mno, Optimal Diesel od Euro Oilu je rovněž bez MEŘO, bohužel má vysoké procento aromatů a tím pádem nízké cetanové číslo, v testech to bylo jedno z nejnižších, viz příloha. Jednou jsme toto palivo natankovali a bohužel velké zklamáni. Výrazně hlučnější motor, auto na to moc dobře nejelo, spotřeba paliva vyšší. Návrat k MaxxMotionu byl jako přechod od levného stolního vína k luxusnímu šampusu. Pokud někdo řeší výhradně cenu, což je u mnoha majitelů dieselů běžné, tak O.K. Ovšem vždy jen kroutím hlavou, jak vidím tankovat luxusní auta za pár mega nejlevnější naftu u pochybných benzinek.

Mne jde v prvé řadě o kvalitu a Primera je mi příliš vzácná na to, abych do ní dávala nějaké druhořadé palivo, jen abych něco ušetřila. Tolik můj názor a zkušenosti.

tomyx  
Tomáš
2016-08-22 09:16:52

V naději, že Eurooil bude méně škodit motoru, když mají masivní reklamu, že nepřidávají biosložku, jsem párkrát natankoval (Buštěhrad). Zkusil jsem 3 nádrže za sebou u obou aut. Přínos jsem spozoroval nula nic, jediné co bylo cítit, že Avensis (přímovstřik) byl za studena neklidnější a cukal, po ohřátí byl línější, Primera byla "jen" celkově línější. Nejobjektivnější je ale měření dojezdu na nádrž. Jezdím stále stejné trasy (do práce) a na ten jejich optimal 95 jsem najel s Avensisem o cca 115km méně a s Primerou o 88 km méně (porovnání s maxxmotionem). Obávám se, že palivo bez biosrágor na Eurooilu je jen optimal diesel nebo se ty moje auta rozhodly, že budou sabotovat Eurooil

Stejný dojezd a chování jsem zaznamenal, když jsem byl nucen natankovat u Globusu (Zličín) úplnej obyč 95. Ale tam je stále cena mínus 1Kč/litr. A teď babo raď

2016-08-22 09:18:38

chtel bych mit vase problemy

2016-08-22 09:23:56

tomyx: Benzín od Globusu (konkrétně v Havířově) je špatný, na ten nám nechtěla jet ani sekačka na trávu. A to jsme tankli jejich prémiový benál..... U aut byla spotřeba více jak o 1l vyšší.

2016-08-22 09:30:22

tomyx: nebavíme se o tom,jaká pumpa je dobrá a jaká šidí,to by jsme už netankovali vůbec. Já to tankuju (sice benzín) přímo v Čepro Hájek,kde mají svojí pumpu a je to vpořádku. Paliva jsou kvalitnější než ten humus u Shellky,co nám tu postavili. Takže si raději projedu 10km navíc a ještě je to o korunu levnější

tomyx  
Tomáš
2016-08-22 09:48:30

Omlouvám se, tak k tématu. Do 2014 jsem aditiva vůbec neřešil, poté co jsem jednou zkusil, nemám důvod nedávat dál (Vif). Zkusili jste si udělat test třeba v sekačce? Od doby přidání Vifu není nutné xkrát do roka čistit karbec Cena je zanedbatelná a aspoň vím, co a kolik si tam dávám narozdíl od reklamních keců u jednotlivých značek a skoro 200 Kč příplatku na nádrž.

tomyx  
Tomáš
2016-08-22 10:02:38

sakul: je to otázka priorit. Chci, aby mi obě auta vydržely ještě následujících 5+ let, proto tomu věnuju čas a péči. Pokud se mi to povede bez výměny půlky auta a investic v řádů statisíců, budu happy. Díky tomu moci více investovat do rodiny a v tom problém nevidím

Co se týče aditiv, jsem zvědavý, jak se situace změní po roce 2018, kdy už nebude nynější zákonem garantované E5 (5% příměs bio). Bureš bude jistě tlačit, aby na čerpačkách bylo pouze E10 (10%). Nevíte, jestli existuje na tuto situaci nějaké řešení? V SRN jsou obě paliva běžně dostupná, takže tam by to mohl nějaký jejich výrobek řešit...

2016-08-22 11:40:26

tomyx: nemohl jsi to říc líp

To bude ještě sranda s E10. Hlavně to budou muset řešit veteránisti,tak si počkejme,jak se to vyvrbí. Určitě ty aditiva budou v kurzu ještě víc

tomyx  
Tomáš
2016-08-22 12:06:35

bmarcellus: asi už jsem starej a měknu

Jen tak ze zvědavosti jsem pročítal seznam motorů u kterých se nedoporučuje užití paliva E10 a není mi z toho dobře, opravdu není, snad to nezaříznou moc brzy

2016-08-22 12:17:36

Prémiový benál údajně zůstane bez vyšší příměsi ethanolu, takže pak tankovat jedině N98 nebo stovku.

2016-08-22 17:09:18

Ahoj,

jeste k MERO nekde asi dtest je vyhodnoceni nafta a bez MERA ma mnohem mensi mazivost. Ja nechapu proc to tak odsuzujete nemam problem dat do stareho disela bionaftu rychle vyjet nadrz a pak zase jezdit na normalni tej masine to neublizi kdyz budete s tom autem jezdit. A kdyz nebudu jezdit tak si nekoupim naftové auto... A o ten zbytek prace se postara VIF. No a pokud se jedna o motorku tam kupuju jedine na benzine verva 100. Ten Harley ma klidnejsi chod. Nebojim se ze mi to vyklepe pytlika z kalhot a ani me pak nebrnej ruce kdyz z toho slezu. To je jedinej benzin co ma sklidnujici ucinky.

NO_HITS  
Laďa
2016-08-22 17:25:36

Zkoušels ten MaxxMotion 100?

2016-08-22 17:39:42

No to jsem jeste nezkousel... Ja jedu spis vobracenou stranu tyhle hry... Fakt je to takovej vodvaz. Ted mam naftu za 25 a spotreba 6,5 nissan P11 a pridavek VIF 1:500 VIF kupuju s klukama z prace po 5l za 230kc/l tak ze me tet vyjde primera P11 1,7kc/km což je super. Kdyz vezmu ze jsem to auto koupil za 40k tak ze momentalne jsem tam 3,70kc/km sakum prask cele auto i s pojistenim... A cena bude stale klesat...

2016-08-22 18:02:33

edison: né tak docela,pokud započítáš amortizaci a nákup opotřebovaných dílů. A to ještě záleží,jestli se o auto staráš jako o Harleye,nebo ho kdykoliv vyměníš za jiný. Proměnných je hodně a každý má k autu a jeho stavu jiný vztah.

Já bych taky do prostředku,který plní druhořadou roli v mým životě nedával veškerou vášeň co do zaobstarání a nejdelšího možnýho bezproblémovýho provozu.

Když jedu za hulícím shit nafťákem a ucejtim ten odpornej pach řepky,tak ho nekompromisně předjíždím. Kdyby starej nissan za něco stál,tak by se ne něj aspoň nabízel protizápachový filtr

DORIS, 2016-08-22 09:09:17 napsal:

Mno, Optimal Diesel od Euro Oilu je rovněž bez MEŘO, bohužel má vysoké procento aromatů a tím pádem nízké cetanové číslo, v testech to bylo jedno z nejnižších, viz příloha. Jednou jsme toto palivo natankovali a bohužel velké zklamáni. Výrazně hlučnější motor, auto na to moc dobře nejelo, spotřeba paliva vyšší. Návrat k MaxxMotionu byl jako přechod od levného stolního vína k luxusnímu šampusu. .. Pokud někdo řeší výhradně cenu, což je u mnoha majitelů dieselů běžné, tak O.K. Ovšem vždy jen kroutím hlavou, jak vidím tankovat luxusní auta za pár mega nejlevnější naftu u pochybných benzinek. ..

Mne jde v prvé řadě o kvalitu a Primera je mi příliš vzácná na to, abych do ní dávala nějaké druhořadé palivo, jen abych něco ušetřila. Tolik můj názor a zkušenosti.

2016-08-22 18:09:11

doris: Aha, super! Díky za tabulku. Tak zatim asi zůstanu u MM.

Chci jí dopřát to nejlepší, ať mi aspon 6+ let slouží ještě. :)

2016-08-22 18:22:44

No hele auto mam v dost dobrém technickém stavu dělám si na tom vše sám. Funguje a nekouří startuje a nejsou s tim potize. Mam nissany rad protoze je to jako zippo naleju palivo a maká to za jakýchkoli podmínek. At je -25 nebo +45 (v obou teplotach jsem ho vyzkousel) a makal jak mel a dovezl me domu do pohody. Kdyz padne rana kanibalizuju dily a jede se dal. Neminim vsechen svuj cas tady na zemi vlozit do ziskavani prostredku na to neco vlastnit natoz pak auto...

2016-08-22 18:29:07

A amortizaci zapocitavam auto stalo 40k najel jsem 20k tak ze jsem tam 2kc/km a stale klesa :) 1,7kc/km ropa a cena desticek gum a oleje je v pomeru k nafte tak smesna ze jsem ji nezahrnul... A az padne rana proste sehnat opravit a jede se dal dokud nas rez nerozdeli. Spis si kladu otazku co budu delat au tyhle auta co jeste drzeli a nebyli narvany elektronikou doujdou... Ty srace co lezou z linek ted to neda nikdo dohromady... Nejpoctivější auta se delala do roku 1995. Pak prisli na to ze to delaj moc poctive.

2016-08-22 18:44:04

Dovolím si ještě napsat dodatečně k těm palivům a bio. Kdysi byla nafta bez MEŘO a problémy s mazáním nebyly. Na druhou stranu i přes lepší mazivost MEŘO likviduje těsnění a další komponenty i během provozu na čerstvé palivo - především palivová čerpadla a vstřiky, byť je toto palivo čerstvé. Nás to stálo nemalé peníze, když jsme museli nechat čerpadlo přetěsnit a bylo to právě díky bio složce, která se na tom podepsala. Je to nejen nestabilní složka, ale je i velmi agresivní. Právě výrobci aut mají stavěná auta na určité % bio a zvýšením podílu dochází k fatálním problémům, jejichž opravy jsou v řádech desítek tisíc Kč a nepodléhají záruce!! Znám to od mechaniků, kteří ty motory opravují a nikdo z nich MEŘO ani ethanol nepovažuje za přínos. Ba naopak. Navíc pěstování plodin a další věci kolem výroby těchto biopaliv nejsou zrovna ekologické a ten přínos je často kontraproduktivní, jak ukázaly různé studie.

Mimochodem, proč výrobci moderních dieselů nedoporučují tankovat přímo bionaftu, když by byla opravdu tak dobrá a bezpečná? To mi vysvětlete. Když lidi chodí reklamovat poškozená čerpadla nebo vstřikovače, vždy je verdikt jasný - tankovali jste špatné palivo.... Zákazník nechápe a předloží objemný štos účtů, kde stojí, že tankoval pouze u Benziny a často bral prémiovou Vervu.... Bohužel neuznáno ani v záruce a cáluje skoro 80.000,- ze svého, aby měl auto opět pojízdné.... Takto dopadl jeden z mých kolegů, který přitom s dieselovou Mazdou jezdí denně, takže palivo měl stále čerstvé...

Není na místě nutit lidi kupovat ten bi*srágor, majitel auta má mít právo volby, jako to mají třeba v Německu a koupit si takové palivo, jaké uzná za vhodné a jaké výrobce auta doporučuje v rámci uznání záruky. Prostě mám právo dávat do auta takové palivo, na jaké bylo a je stavěné. Kdybych měla auto na dorážku, asi bych to neřešila, ale takto nehodlám kupovat něco, co mi ničí motor v autě, na kterém mi hodně záleží. Alespoň, že už pár let taková možnost je například u té OMV nebo EO. Škoda že taková volba nebyla hned od počátku, co nás EU donutila přidávat bio do všech paliv.

2016-08-22 18:58:07

Já právě nevím máme v rodině auta na naftu od roku 93 (sunny stále jezdí) Passat B5 PD a Primera P11 Primera P12 + dvě nákladní. Celý život jezdíme na levnou naftu, která přijde pod ruku. A nikdy nebyl s palivovým systémem problém, až do doby kdy jsem si asi před rokem koupil primeru s přidřeným vstřikovacím čerpadlem. Byla dotažená z rakouska. Opravil jsem si sám čerpadlo (rozebral opravil složil) a jezdí to ale poznám jestli jsem dal nebo nedal VIF. Ale s jinými auty nemáme problém tak mi to vysvětli. Kdyby šlo generálně říct všechny auta co tankujou blbou naftu umřou tak už by nám ze 3 starých aut aspoň jedno zhynulo a to je na Sunnym momentálně cca 450K. Sunny jezdil na bio a žádné těsnění v čerpadle neodešlo. Jo a sada gumiček do čerpadla stojí na mojí primeru 500kč... To že si někdo nechá u škodovky v autorizáku "opravit" comonrail za 80 tyček je jenom jeho blbost. Za to já mám dvě auta. A to je jako s koupí nového auta. Za cenu nové fábie mám dnes 4 roky starý mercedes který bude ještě vonět novotou . Ale to je volba každého...

2016-08-22 18:58:30

Já to praktikuju naprosto stejně jako Doris. Jezdím na "steroidovou" naftu maxx motion (přešel jsem od VERVY) a přidávám pouze mazací (mono)přísadu od Liqui Moly. Jediná nevýhoda složky HVO v motionu je právě nižší mazivost. Lahvičku taky rozděluji na 2, občas i 3 nádrže. Bohužel tato přísada je fakt drahá a výjde to podstatně více než např. VIF. Ale přidávat pravidelně aditiva do aditivované nafty je zbytečný nesmysl a hlavně v zimě to paradoxně může způsobit ucpání palivového filtru z důvodu zhoršené filtrovatelnosti nafty! V zimě je třeba do aditivované zimní nebo arktické nafty přidávat hlavně mazací přísadu, protože depresanty (aditivační modifikátory krystalické struktury parafínů) jsou na petrolejové bázi, která podstatně snižuje mazivost. Jo, taky občas slýchávám hrubší zvuk na maxx motion byť minimálně, ale netankovat naftu s biosložkou mi za to stojí.

A jednou za 6 měsíců šoupnu do nádrže servisní koncentrát - používám Delphi diesel + (bohužel stále hůře sehnatelný).

Jinak v odborném tisku se píše, že VIF nezpůsobuje zanášení DPF, ale dnes člověk neví.


Odpovědět

1  2  3