Fórum - Téma


Aditiva zmrzly již při -19°C


Fórum Pokec všeobecný Aditiva zmrzly již při -19°C




 karlic
2012-02-06 11:22:41

Zamrzala mi nafta, tak jsem koupil aditiva a obě známé značky samotné zmrzly již při -19°C. Názor ať si udělá každý sám. Já už v zimě tyto aditiva nebudu používat, protože co jsem dotankova Vervu a přestal toto používat, tak je se zamrzáním nafty konec.

2012-02-06 12:20:55

no v skutocnosti na tom ze aditiva zamrzli pri -19 nemusi byt nic zle, nikde v popise vyrobcovia neuvadzaju konkretnu teplotu, do ktorej ma aditivum udrzat naftu tekutu, ale vsade sa uvadza, o kolko stupnov aditivum znizi bod tuhnutia nafty. Z toho vypliva, ze vsetko zavisi od samotnej nafty. Nie je mozne ze samotne aditivum zacne "fungovat" az po zmiesani s naftou, cize na teplote tuhnutia samotneho aditiva az tak nezalezi?

2012-02-06 18:15:04

Nuz a ocom to vypoveda???????

Trochu osvety nikdy neuskodi,aspon clovek nemusi zo seba robit blba...http://www.agat.sk/post/p...tiva-a-ich-vlastnosti-12/

2012-02-06 18:26:36

Přesně jak píše raddy,některá aditiva fungují jen při správném mísícím poměru s primární kapalinou a to včetně nafty nebo vody v chladícím systému

2012-02-06 20:47:28

Hlavně ty aditiva se mají skladovat do 0°C. To že zmrznou, je normální, fungují až se smícháním s Naftou. Stačí si přečíst etiketu!

 karlic
2012-02-07 10:41:01

Super článek ,

to znamená mít u sebe teploměr při tankování a pokud nafta která poteče ze stojanu bude mít míň jak -6°C, tak tam předem nic nedávat . Dále pokud je venku míň jak -6°C a mám v nádrži zbylou naftu, tak taky nic nedávat. Škoda, že v návodech u těchto přípravků nic o tomto nepíšou .

Kousek důležité citace z článku, která vše objasnila :

"Pre spoľahlivé fungovanie palivových aditív (depresantov) v zimnom období, je potrebné dodržať tieto zásady:

Aditívum pridávame v správnom množstve do nádrže tesne pred tankovaním, aby došlo k dokonalému premiešaniu. Teplota nafty v nádrži nesmie byť nižšia ako 0 °C (u letnej nafty) resp. -6 °C (u zimnej nafty) teda pod tzv. teplotou zákalu, kedy sa už začínajú vylučovať prvé častice parafínu! Pridávanie akéhokoľvek aditíva do nafty s už vylučenými časticami parafínu je bezpredmetné, pretože žiadne palivové aditívum nemá schopnosť častice parafínu rozspustiť! Ignorovaním tejto skutočnosti dochádza k falošnému pocitu motoristu, že použité aditívum je nekvalitné, pretože mu nepomohlo zabrániť "zamrznutiu" nafty"

2012-02-07 16:47:00

karlic a naco by to tam vobec pisali,ty si toho prikladom ze ignorujes aj info o skladovani a nasledne sa pokusas ostatnich blondakov presviecat o tom ze je to nefunguje.

A s tym teplomerom sa ti to pokusim vysvetlit: Zo vsetkeho najdolezitejsie je rozmyslat! nemyslim len teraz ale tak vseobecne...

Kontrolna otazka: preco nezamrzne verejny vodovod?????? Pretoze je zakopany v zemi a od urcitej hlbky zem jednoducho nepremrzne. No a nadrze na naftu su na benzinke zakopane tiez v zemi....

...tak co chytas sa? Ak ano tesim sa.Ale ak aj tak nechapes je aj tu riesenie .Kupuj tzv premiovu naftu /napr Maxx motion od OMV/tie su obvykle namiesane do -36°C

2012-02-07 21:09:25

Lol to video pouzili dneska ve zpravach ja bejt vyrobce tich aditiv tak je zazaluju pac nekdo vedel houby a rozhlasovali to po zpravach

2012-02-07 21:47:02

Se vám divim, že jste ještě ty naftový krámy nehodili ze skály a nekoupili jste si pořádný benzínový auta!

2012-02-07 22:13:47

Kadli:

2012-02-07 22:16:25

2012-02-07 22:30:35

No on kdyz si to clovek uz jen horem dolem spocita, tak zjisti, ze se mu ten ropak nevyplati. A vetsine lidem se tady nevyplati, ale uz je to zvyk je kupovat. Nereknu pro nekoho, kdo fakt jezdi sakra hodne, aby to bylo nekde znat.

To me taky dostal o vikendu autosalon, nevim jestli ted nebo minuly tyden, ale tam rikali kolik Superbu kombi se prodalo. Prodalo se jich 4700, z toho 4000 byly ropaci a jeste z tech ropaku 40% 4x4. Ale tady vidite, jak jsou lidi na ropaky zvykly a uz nic jinyhi nekupujou.

2012-02-08 07:35:26

Lukysek : Kolik je pro Tebe hodně ? Já mám už 2 "ropáka" a stejně bych jej neměnil. Měsíční nájezd mám 5000-8 000km měsíčně spotřebu mám momentálně v zimě 5,7 . Výkon 110 koní .Jak jsi na tom ty? Těhle hodnot prostě nedosáhneš ani kdyby jsi se posral.

Do nedávna jsem měl Ibizu FR 170koní a jezdil jsem s ní za 6l . Lidi to možná kupují taky proto , že máš na nizkou spotřebu solidní výkon.

2012-02-08 08:37:06

Ja hlavne tolik nenajezdim, do prace jezdim MHD, vyplati se to prece jen vice, takze pres pracovni tyden auto vesmes jen stoji, to zaprve. A za druhe jezdim s Primerou v rozmezi 7-8l/100km, v zime se to blizi samozrejme k te vyssi hranici, v lete okolo 7 a jezdim svizne. Mam cca 150k a vykon taky neni vubec spatny a ropakovi ujedu kdyz budu chtit Pri tech dnesnich cenach vidis, ze zasadni rozdil v cene tam neni. Proste fakt dosti lidem se to nevyplati. U obojiho jsou proste pro a proti.

 karlic
2012-02-08 09:22:02

V zemi ta nafta pravděpodobně má víc než 0°C. Ale pokud je venku -25°C, tak je spousta nafty taky v promrzlém stojanu a taky zmrzlý zbytek nafty v nádrži vozidla. Dále problém, kde mít aditiva, aby měly víc jak +5°C.

Tudíž je to takový "oříšek" v těchto mrazech správně použít aditiva pro toho, kdo parkuje venku nebo se vrací např. z hor.

2012-02-08 09:32:11

Je to fakt naprd, aditiva v aute asi urcite nenechavat no. Jinak standard nafta by mela pry vydrzet do -20°C, arkticka (tu nemaji vsude) do -30°C. Ted ty podminky jsou na dosti mistech velmi narocne, tak se neni ani cemu divit ze jsou s tim trable. Ono mozna ani ty aditiva nefunguji na 100% jak by mely...

2012-02-08 12:26:49

karlic,opat sa ti to pokusim vysvetlit: Parkujem vonku a tankujem preto ze mam prazdnu nadrz a teda nejakych 5az 10 litrov nafty teploty-20°C sa dostatocne "prehreje" natankovanim 50az55litrov nafty teploty 0°C.Na pumpe si pred natankovanim kupim aditivum nalejem do nadrze 1,5dcl a zvysok zanesiem domov.A ked idem neskor tankovat vezmem si aditivum z domu alebo si kupim nove. A skus si niekedy vsimnut ,ked budu servisovat na pumpe stojan kde ta " spousta nafty taky v promrzlém stojanu " asi tak mohla byt


Odpovědět