Fórum - Téma


ABS P11


Fórum Primera P11 ABS P11

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1 ......... 7  8  9  10  11

2013-11-10 10:09:19

mara362: Dřív na autech ABS nebylo a člověk se naučil jezdit i bez něj. ABS má svoje pro i proti a zvlášť u Primery je to kapitola sama pro sebe. Já osobně mám naježděno docela dost, ale ABS nevyřazuju z provozu a to ani na léto. Chápu to leda tak někam na okruh, ale jinak je to jeden z bezpečnostních systémů a měl by zůstat zachován, tak jak to konstruktéři navrhli. ABS není všemocné a i s ním v pohodě dostanete smyk v zatáčce na sněhu. Spíš je dobré se naučit i s ABS brzdit přerušovaně než začne kopat, je to účinnější než ho natvrdo zašlápnout. Co na ABS oceňuju je to, že člověk hned ví po čem jede a nemusí zbytečně zkoušet smykovat a ztrácet kontrolu nad autem. Stačí lehce přibrzdit a už kope. Taky se děsím možnosti, že bych někde někoho zbořil a znalec mi prošel auto a zjistil zásah do systému. Přeju všem, aby se do takové situace nedostali a zimu přestáli bez větších útrap.

2013-11-10 10:19:14

stan34: nezatiekla voda do RJ ABS??? Nezhorel ABS motor??? Možno v ňom odišla pumpa ten solenoid...

ABS motory mám 3 cena je v inzercii tuším 30EUR...

Ak by si mal záujem napíš mi vzkaz...

NO_HITS  
Laďa
2013-11-10 11:35:18

stan34: problem teto prvni generace je ten ze ve chvili, kdy se blokne nektery z kol tak abs upusti tlak na vsech kolech coz je duvod proc jsem v zime i pri jizde krokem tezko mohl brzdit, proto radim ABS vyradit vytahnutim pojistky a v pripade nejakyjo konfliktu ju tam vratit

A pokud syn odmita rady otce a jezdi nebezpecne, tak mu sebrat klicky dokud nezmoudri a nebo minimalne vytahnout tu pojistku

2013-11-10 12:42:17

chrener: ŘJ i hydraulickou jednotku mám jinou od p.Janduse,všechno jsem vyměnil a vše se chová stejně.Pořád vyblikávám kod 63.Dnes jsem se soustředil na ukostření řídicí jednotky.A poslední naděje zhasla.Dle schématu jsou tam 3 černé dráty jako kostra.A všechny jsou v pořádku,ohmmetrem jsem je vyzkoušel.Ukostřovací body na karoserii jsem vyšrouboval,vyčistil,zpět řádně dotáhnul.Ted mě už vůbec nic nenapadá,jak pokračovat dál.Ještě jeden poznatek.Po zapnutí zapalování se vůbec nespustí test,jen ta pitomá kontrolka svítí,vše se chová tak,jako by to ABS vůbec nebyla.Nebo bych měl obrovskou smůlu,že i ta druhá hydraulická jednotka je vadná.Byl hodně poruchový tento systém?Ted mi už fakt nezbývá,než žárovku vymontit..Sjaro psal,že je tam nějaká dioda.Kde se nachází a nemůže mít i vliv na činnost ABS?(když je vadná)

NO_HITS  
Laďa
2013-11-10 13:07:13

miroslav: kontrolka se pri otoceni klicku ma roznout a zhasnout. Po prekroceni rychlosti cca 6km/h se sepne abs system, je slyset takovy steknuti - to slysis nebo ne?

2013-11-10 13:19:39

miroslav: Premeraj si to cele podla tejto schemy,na poslednom obrazku maš diodu,Tak ju zmeraj medzi kontakt rele a žiarovkou na pristrojovke.

2013-11-10 14:01:37

sjaro: Díky za schéma,jen malinká otázečka.Je ta dioda součástí přístrojové desky nebo je někde jinde.?Mám ještě druhou přístrojovku,zkusím ji vyměnit,stejně to musím rozdělat kvůli vyzkoušení propustnosti v jednom směru té diody.

2013-11-10 14:19:30

Podle schématu relé spína kostru (PIN 4)Ted jsem to znovu proměřil ale kostra tam není.Proč?Dal jsem zase původní ŘJ,ale beze změn.že by problém v kabeláži?Co kdybych přivedl kostru jiným drátem?Ale jak?

2013-11-10 14:59:47

miroslav: Na to rele čo ma len spinaci kontakt vytiahni rele a dratom skus prepojit nachvilu 3 a 5 aby si odskušal napajanie kostru a motor ABS.Pozor nepomyl sa lebo niečo zrušiš.

Ak nemaš na tom druhom rele na 4 kostru tak tam je problem to je kostra do kontrolky cez diodu.Je to kostra na tvrdo z karoserii tak si rozbal releovu skrinku a pozri sa tam.

NO_HITS  
Laďa
2013-11-10 15:36:54

sjaro: ta dioda vypadá že bude zvlášť na kabeláži v nějákým pouzdře, ale podle mě bude někde spíš blbej kontakt asi ta kostra nějáká

.

E10 , E11, E37

2013-11-10 17:50:36

sjaro: Zítra to tak zkusím.Obě relátka jsou asi stejná,ale nikde není označení kontaktu(1-5)Já jsem zvyklý na označení 30,85,86,87.Můžete mi to upřesnit?.Nechci si zničit ŘJ.Na tom japonském relé není vůbec žádné označení

2013-11-10 18:17:21

no_hits: Při jízdě krokem, jak píšeš, není abs funkční, takže bys měl normálně kola zablokovat. Proto jsem psal, že není špatné se naučit přerušovaně i s abs než začne kopat. Aspoň mně se to zdá účinnější než to zašlápnout. Mám céčkovou primeru a brzdový asistent je tam asi trošku jinak nastaven než u předchozí P11, ale žádná sláva se taky nekoná. Ani nevím, jestli jiné značky to mají nastavené jinak s tím upuštěním tlaku na všech kolech v případě blokace jednoho. V každým případě třeba okta je v tomto o krok napřed a abs drží dýl na hraně prokluzu a i s bubnama vzadu brzdí výrazně lépe. Pokud vyřadíš abs trvale a pořád na to nemyslíš, tak se ti může stát, že v případě panického brždění to zašlápneš a hurá mimo silnici. Ty jsi na to třeba zvyklý, ale ti, co to vytáhnou a nemají dostatečné zkušenosti, dost riskují. Já se přikláním spíš k tomu přerušovanému s abs. Jo a ten konflikt. Taky bys nemusel mít na to, vrátit ji tam, čas. Ne ne, jenom ať tam je a fachčí. Ale je to samozřejmě každého věc.

2013-11-10 18:42:41

Na to mám dobrou radu, pro ty co maj radši pojistku vyndanou, jako treba i já, tak je lepší ji tam mít, ale přetavenou.

Při nehodě pak můžeš říct že do poslední chvíle fungovalo

2013-11-10 19:14:38

no me abs slape vsude a vzdy a je celkem citlive no a na snehu je to pro a proti nekdy mi pomohlo nekdy zase byl prikop kamarad

NO_HITS  
Laďa
2013-11-11 00:26:31

stan34: myslel sem rychlost nad 6km/h a stačilo se jen dotknout brzdy, jel jsem z kopce, s vypnutým ABS jsem neměl problém ani při jízdě ze strmějšího zledovatělýho kopce, taky krokem. jak jsem psal už dřív u VW polo 6N1 jsem s ABS neměl nikdy problém za sucha, mokra , sněhu , ledu a v zatáčce (chvíli jsem jej řídil čerstvě po řidičáku.

Samozřejmě předpokládám že když to někdo vypne pojistkou, tak si to pak vyzkouší než vyrazí na cestu.

2013-11-11 09:21:19

sjaro: Ted jsem zkusil tvoji radu,ale chci se zeptat,není to naopak?Nebot u toho 5 pinového konektoru se nic neděje.Kostra je tam u toho prostředního pinu.U 4 pinového konektoru jsem propojil silové kontakty a motor se roztočil.Pořád mi není jasné to číslování. PIN 85 a 86 je napájení cívky.Je ti 1 a 2? Značení 30 a 87 jsou silové kontakty.Je to 3 a 4?A ten rozpínací kontakt je 5?A co to má dělat po tom propojení?Prosím,vysvětlete mi to at mohu pokračovat dále.Moc děkuji.

2013-11-11 09:31:12

no_hits: Máš pravdu, že u některých systémů abs, díky jejich nastavení, prostě na ledě z kopce nezastavíš a při jejich vypnutí by se ti to podařilo. To je pravda. Škoda, že to nemáme podobně nastavené jako koncern.

2013-11-11 10:29:15

miroslav: Takto od klavesnice to nejde.Raz napišeš že na 4 kostru nemaš potom ju zase maš.Ked nevieš ako je rele zapojene tak ho rozober a zaroven odskušaj funkčnost,možno ho maš hnile a zbytočne hladaš chybu,ak si ho vymenil kde je zaruka že to druhe je dobre.

A k tym ostatnym prispevkom o vytiahnuti poistky a šlapani na pedal.Chlapci mam odjazdene možno 2 miliony km,to čo pišete sa jednoducho neda , možte si našlapovat pedal ked sa v premavke nič nedeje.

Pride kriticka situacia a pud sebazachovy pretlači nohu s pedalom cez dlažku auta.Velakrat som zastavil tak že by sa medzi mna a auto predomnou nezmestil vlas,keby som nemal ABS tak dovi dopo.

2013-11-11 11:39:33

sjaro: Takže poslední příspěvek.Dal jsem na Vaší radu,všechna relé jsem znovu proměřil(jsem elektrikář,vím co a jak)všechna relé jsou funkční,spínací i rozpínací kontakt,cívka také v pohodě.Ještě jsem rozmontil reléovou skřínku,všechny přívody jsou v pořádku,nic není opálené.Takže už končím a přidávám se k těm,kterým se to nepodařilo vyřešit.Poslední možnost je dioda,ale nemohu ji najít.Takže vymontuji žárovku a syn bude jezdit bez ABS.Děkuji za Vaše rady,hodně jsem se přiučil,bohužel bez kladného výsledku

2013-11-11 11:54:24

miroslav: U N16 je dioda v budichoch U P11 neviem.Si elektrikar tak to snad ohmetrom dokažeš odmerat či je to v kabelaži alebo v pristrojovke,alebo je prerazena.Na tych schemach maš aj konektory .

Podla toho že to ma na scheme zvlašt konektor tak asi to bude v kabelaži


Odpovědět

1 ......... 7  8  9  10  11