Fórum - Téma


ABS P11


Fórum Primera P11 ABS P11

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1 ......... 7  8  9  10  11

2013-11-11 12:12:07

Dioda je pod pristrojovkou

NO_HITS  
Laďa
2013-11-11 17:04:03

stan34: co se dá dělat, v létě se to dá přežít ale na zimu to vypnu, holt větší kontrola nad vozem je pro mě prioritou před technologií , zvlášť když nezodpovídám jen za sebe ale vezu ještě někoho dalšího

2013-11-11 21:08:06

no_hits: Nemůžu si vzpomenout na situaci, že bych vyloženě na ABS nadával a litoval, že jsem ho nevypnul. Tak snad to tak bude i nadále.

NO_HITS  
Laďa
2013-11-12 06:38:53

stan34: možná u p12 uz je to ok

2013-11-12 07:26:47

no_hits: Všichni si tu pište co chcete, ale vždy je větší kontrola nad vozem když funguje ABS než když to máte vypnuté. A v případě nehody (vážné) to odnesete aji s chlupama, pokud by někdo zjistil že jezdíte s odstraněným (vypnutým) ABS. Bez funkčního ABS je automobil nezpůsobilý k provozu podle našich předpisů!!

Byl jsem několikrát jezdit na škole smyků na zamrzlým rybníku a nikdy nemáš šanci nahradit ABS.

2013-11-12 11:02:11

sjaro: Děkuji,o víkendu vytáhnu budíky a proměřím průchodnost diody,od relé až ke konektoru přístrojovky a zkontroluji konektor diody.Včera zničehonic při stojícím voze (jen zapnuto zapalování)kontrolka zhasla a provedl se test.Asi po minutě bez žádného zásahu se znovu rozsvítila.Znovu opakuji,že auto bylo úplně v klidu a já vůbec nic nedělal.Pak jsem zkoušel hýbat kabeláží,ale už se nic nedělo,pitomá kontrolky svítila dál

NO_HITS  
Laďa
2013-11-12 13:46:05

honzabk: ja mam zas realnou zkusenost z provozu a jak se moje auto chova vim trochu lip jak ty, třeba je na tom někdo s n15 lip

2013-11-12 14:19:45

honzabk: je to tak,brzdil som prudko pri uhnuti na krajnicu,a nebyt ABS tak amen tma,kto tvrdi,ze lepsie je bez toho,tak mi to pride spiatočnícke....

2013-11-13 07:33:00

hadris: souhlasím, ještě jsem nezažil člověka, který by v kritické chvíli dokázal brzdit přerušovaně. Pokud k něčemu dojde, tak pud sebezáchovy tě vždy přinutí šlápnout na brzdu naplno. takže ABS v jakékoli podobě je vždy bezpečnější než bez ABS. Nebo si myslíte že ti co dělai výzkumy v minulosti byli všichni blbci??

NO_HITS  
Laďa
2013-11-13 07:49:09

honzabk: me vyzkum a teorie nezajima kdyz je v rozporu s tim co sem si vyzkousel a zazil, nissanacky stary abs me prostě na nepevnym povrchu nesedí.

Ostatne i logicky selskym rozumem je jasny ze kdyz se kvůli jednomu bloklymu kolu vyrusi brzdna sila na vsech kolech tak to lip brzdit nemuze kromě pripadu kdy by se chtely bloknout kola vsechny. Napr brzdeni na asfaltu.

Ale kdyz mas u N15 skoro 70% hmotnosti na cumaku a jedes na snehu cumakem z kopca tak se zadni kolo zablokuje lehce a proto me to abs furt kopalo a nebrzdilo

To polo brdilo s ABS lip bud proto, ze ma novejsi generaci ABS , kde kazdy kolo je uvolnovany nezavisle na ostatnich (coz pochybuju), nebo to bylo spis vyšší hmotnosti a tezistem posunutym k zadnim kolum, takže mezi silama pusobicich na predek a zadek neni takovej rozdil a prot se zadni kola nebloknou tak lehce jak u N15 hatch

Zkus s n15 3dv hatch s prazdnym kufrem, nadrzi benzinu a třeba i bez rezervy na trave nebo mokrym asfaltu zatahnout rucku a primerene brzdit pedalem, ucitis jak ti predek skoro nebrzdi a brzdis zadnima kolama. Toto kluci v japonsku prostě podcenili

2013-11-13 12:45:56

Že v době 90ých let stálo ABS za h... snad ví všichni a zachránit prťku může jen neumětelům,co si nikdy nepřečetli,jak se v daných situacích chovat-většina lidí z českých autoškol

.Málokdo ví,že čím menší rychlost při brždění s ABS,tím víc se musí tlačit proti němu.Proto ty hrozný chvíle strachu před samotným dobržděním.Chce to to ABS přetlačovat.

Tenhle systém ABS první generace velkej smysl nemá,většina lidí se ho v krizovce lekne a naopak nezačne víc tlačit na pedál.U almery GTi mi nic nepřináší,šťastnější jsem v 1.6stce,kde není.

To že si Honzo nikoho nezažil ty nic neznamená,já naopak víc lidí ano. Odborný výzkumy beru pouze s nadsázkou.

Kdyby je někdo bral vážně tak jezdíme nejbezpečnější cestovní rychlostí 100-110km/h a pod.

Nový systémy mají několikanásobně vyšší frekvenci a spolupracujou s čídlama náklonu,přetížení,rychlostí,adhezí kol a bůhví čím ještě.Ale to si člověk musí zaplatit společně s novejma plečkama.

Je to jako se všema el. pomocníkama.Kdo nezná princip funkce,neumí je využít a taky neví,kdy jsou na obtíž a proto neubývá nehod,kterým by se dalo předejít v tomhle slova smyslu.

2013-11-13 14:37:28

no_hits: já s tebou plně souhlasím před nějakou dobou jsem tady popisoval jakej mám problém s abs a odpověď byla že je to blbost, že to nebrzdilo protože sem se prý lekl a pustil pedál :-D... Tak jsem vzdal hádání... Ale teď je mi už jasný co se stalo. Přesně jak píšeš ty. Zadní kola jsem měl na dlažebních kostkach (hodně kluzké) a předek prostě abs nepustilo aby zabrzdil. Šlápl jsem na pedál tak silně až se blokly kola metr před překážkou a jen tak tak jsem dobrzdil.

NO_HITS  
Laďa
2013-11-13 14:47:35

bmarcellus: zajimavy, s tim doslapnizim jsi me dostal, jak bude moznost, tak vyzkouším

2013-11-13 16:11:56

no_hits: ano na posledních metrech dobrždění na nějakým marastu je největší brzdný účinek smykem a proto se musí dupnout tak aby se odehčení brzd téměř nekonalo.Takhle jsem málem nedobrzdil na parkovišti před lampou Smyk je kolikrát velmi žádoucí.Vyhýbací manévr je něco jinýho,ale nic extra skvělýho s naším systémem.Nám to brzdnou stopu prodlužuje,kdežto ty nový jí zkracují a to i na suchu.

(Nejnovější okruhový porsche Cup a R už mají sériově ABS a ASR )

2013-11-13 18:34:25

bmarcellus: Každý si brání to svoje a obhajuje svoje zkušenosti, to je jasný. Jak už jsem psal, pro mě je ABS dobré na to zjistit okamžitě, co mám pod sebou, aniž bych dlouze blokoval kola, jakž takž udržení směru při zatočení, ale to moc nešlo ani s mondeem a při brždění na ledě a sněhu brzdím přerušovaně i s ABS. O panickém brždění nemluvím, to je v pr..., ať už máš a nebo ne ABS. Tam jde o to si to co nejdřív uvědomit. Že by mi ohýbání brzdového pedálu někdy pomohlo, abych přetlačil abs, tak to nevím a to mám v nohách docela sílu. Čím víc zatlačím, tím bolestivější je kopání do kolene. Jó fotbal, to je svinstvo a mrtvej tah, ani nemluvím.

2013-11-13 18:56:57

Já si žádnou zkušenost neobhajuju,říkám fakta.Jako vždycky.O čem se tu diskutuje já už dáávno četl a i zjistil,že to tak je.

A když nevíš,nemusíš hlásit,ale skoč do auta a zkus si to sám a pak nám napiš co o tom víš.

Koleno ti tedy nezávidím

U lehce čitelných aut jako almery primery aj. starý auta je jednoduchý zjistit okamžitě po čem se jede,ty auta jsou upovídaný (hlupák by řekl nekultivovaný a nepohodlný).

Ale u nových odizolovaných nedejbože s elektrickým posilovačem je to vo ničem.Tam jsem byl několikrát rád,že elektronika zafungovala a já to věděl jen podle blikající kontrolky,jak jsou ty auta tupý.Tam je to nezbytnost.

Tvoje přerušovaný brždění když není sepnutý abs je k ničemu,akorát se ti stane co nemá,protože střídavě zatěžuješ a odlehčuješ kola a houpání čumáku dopředu a zpátky a tím spíš bys mohl mít víc nepříjemností nehledě na to,jak příjemná bude jízda spolujezdci.Měl jsem známího co to dělal i na suchu a už nikdy jsem s ním nejel.

2013-11-13 20:42:36

bmarcellus: Nemluvím o houpání na suchu, to je snad logické z předchozí diskuze. A přít se s tebou nebudu, máš fakta a já jen pocity. To je škoda času. A pokud zjistíš na rovince, aniž bys zlehka zatočil a nebo si hrábnul, po čem jedeš, tak smekám. A rozhoupat primeru na sněhu tak, že by to bylo nebezpečné a nebo nepříjemné, tak to jsem ještě neviděl. Pokud nemáš tlumiče v řiti. To snad ani na tom suchu nepůjde, akorát to s tebou bude házet dopředu a dozadu, ale aby se primera kolébala...... Ta moje teda ne, to vím jistě.

2013-11-13 21:08:11

jen k abs ... testovali jsme to na mokru na škole smyku, dobře brzdit bez ABS chce opravdu umění a to vše ve stresu a krizovce je uplně něco jiného, mně umřelo zrovna na škole smyku ABS takže sem to celé odjel bez něj a hodně sem se zapotil a dal sem to jenom díky tomu že jsem na to myslel a říkal sem si ... teď na to šlápni a pumpuj jako o život ..

bejt to krizovka že mi tam něco skočí pod kola tak instinktivně vytuhnu a prošlápnu brzdu a letím (alespoň já)

ochcávky 1 generace bez abs tam lítaly jak hadr na holi s abs to dávaly plně srovnatelně ... překvapivé bylo to, že

žádné auto i 10 let staré nemělo výrazně jiné chování pokud mělo abs ... čekal sem radikální rozdíly ale byly to metry

jinak zásada brždění s abs pokud nemá auto asistenta kterej nepovolí okruh je prostě "prošlápnout" pedál brzdy dokud se auto nezastaví ... opřít se do toho co to dá a nechat ať si to přežere ABS jednotka

jiná liga jsou řidiči rally kde by jim abs bylo na škodu, protože to uměj líp jak jednotka ... ale taky je to živí :)

jinak já momentálně jezdím bez ABS s P11 kou protože mi odešlo a nevím proč, takže si to užívám ale už bych bral aby zase fachalo

2013-11-13 21:18:28

milan_nes: Tady na tomto klubu je výhoda, že je tady dost lidí, co jezdí okruhy, svý auto znají jako svoje boty, někteří jezdí i závody a opravdu umějí, takže pokud někdo napíše, že jedině bez ABS, tak to může být právě tím, že je to "pan Jezdec". Pak jsou jeho rady velmi užitečné........ To panické brždění je u většiny lidí stejné.

2013-11-13 21:35:04

to samozřejmě plně respektuji a je to jednoznačná pravda ... já jen mluvím za nás průměrné řidiče co nalítají ročně těch trapných 20 000 max :) nejčastěji po super rychlostní komunikaci D1 :-d


Odpovědět

1 ......... 7  8  9  10  11