Fórum - Téma


ABS autodiagnostika P10 - funguje ???


Fórum Primera P10 ABS autodiagnostika P10 - funguje ???

Informace o modelu: Nissan Primera P10



2007-08-12 12:32:01

Zdravím, několikrát se tady probíralo téma ABS a problémů s tímto systémem. Jelikož s ním mám také problémy a po návštěvě servisu, kde mi řekli, že nevědí co s tím ( ABS se nehlásí ) jsem se několikrát pokusil o tzv. self-diagnosis test. Bohužel i když jsem to dělal přesně podle popisu v manuálu se mi nepodařilo tento test spustit. Ten postup je stejný jaký popisuje Janis zde: http://www.nissanclub.cz/..._posts.php?topic_id=35106 ale mně se nepodařilo donutit kontrolku aby začala blikat. Proto bych se Vás chtěl zeptat, jestli to někdo u tohoto modelu zkoušel (P10 - nejlépe GT ) a jestli to funguje. Já už nevím co bych ještě vyzkoušel Díky Všem za rady a pomoc

2007-08-12 16:02:35

A co ti ta kontrolka tedy dělá - svítí stabilně,nebo je zhaslá - při zapnutí zapalování?Jaký máš diagnostický konektor - můžeš nahodit nějaké foto a popsat svůj postup?Někde musí být zakopaný pes nebo je "mrtvá" centrální jednotka ABS.Počítám,že máš ABS systém Bosch (mrkni vpravo za kryt boční stěny u spolujezdce,je to větší plechová skříňka s konektorem kabeláže,na ní by měla být nálepka).Já mám Nippon ABS,ale to je v podstatě R.Bosch spolu s Nippon Airbrakes - utvořili společnou firmu kvůli snazšímu prosazení a nižšímu zdanění Bosche v Japonsku,systémy ABS jsou stále klasické Bosch,pouze s jinou nálepkou a setsakra vyšší cenou originálních dílů u nás v Evropě - (za čidlo na mou Almeru r.1997 chtěli 14.000,-Kč,totéž čidlo,jen s nápisem Bosch,made in Germany místo Nippon ABS,Japan,za 300,- Kč právě z P10 funguje po úpravě uchycení naprosto stejně a bezproblémově).

Nelekni se obrázku,tahle jednotka je z mé Almy,ty bys měl mít jednotku větší a s míň kontakty v hlavním konektoru - to ale z obrázku nevidíš.

2007-08-12 21:03:42

Janis: kontrolka se rozsvítí při zapnutí zapalování a svítí dokud nenastartuju, potom zhasne a když se rozjedu a jedu rychlostí vyšší než cca 10km/hod tak se rozsvítí (pokud si dobře pamatuju popis v manuálu tak při této rychlosti řídící jednotka ABS kontroluje systém brzd a pokud najde chybu deaktivuje systém a rozsvítí se kontrolka). Co se týče konektoru mám ten samý jako je v tvém popisu na fotce (akorát otočený o 180° kolem svislé osy) a postup - naprosto stejný jako popisuješ - krátká jízda víc jak 1min více než 30km/hod, zastavim vypnu zapalování, ukostřim pin v konektoru a zapnu zapalování - rozsvítí se kontrolky na přístrojovce včetně ABS, která zůstane svítit. ABS jednotku mám skutečně od BOSCHe, ale nevím jestli je mrtvá, protože jsem zkoušel od ní odpojit konektor a pokud to udělám, tak kontrolka ABS svítí pořád, takže si myslím, že jednotka je funkční. Takže fakt nevím. Jo ještě jedna věc, podle schéma zapojení v manuálu pro Infinity G20 (na P10 bohužel není ) by ten pin měl být zapojen do řídící jednotky ABS, ale v mém autě je propojen s řídící jednotkou ECU. Nevím možná je problém i v tomhle. Jo a z diagnostickýho konektoru do jednotky ABS nevede ŽÁDNÝ drát.

Někde je asi opravdu zakopaný pes, ale kde ? Proto jsem se pokusil navštívit servis, ale o výsledku už jsem psal. Třeba se ozve někdo kdo poradí, protože už to řešil. Ideální by bylo, kdyby někdo s funkčním systémem ABS (nejlépe u P10 GT, nebo aspoň u P10) zkusil udělat tu autodiagnostiku a pak poreferoval

2007-08-13 05:08:25

V kterém servisu jsi s tím byl? Dík

2007-08-13 14:20:04

Gregy: Jen se ujistím - necháváš ten pin ukostřený natrvalo?A je s kostrou skutečně dotyk?Co se týče těch ostatních zjištění - ano,kontrolka svítí i po odpojení konektoru jednotky ABS nebo vyjmutí jednotky z vozu.Jen jedno mě mate: kontrolka se rozsvítí po zapnutí elektroinstalace (rozsvítí se kontrolky),ale má zhasnout po cca 1 vteřině i bez startování - aspoň u mne na N15 to tak je.A ty píšeš,že ti zhasne až po startu motoru.Chtělo by to postřehy ostatních majitelů P10,jestli jim to tak funguje taky - možná je to odlišně od N15.

Co se týče zapojení konektoru a ECU - já se koukal přímo na barvy vodičů přímo u konektoru diagnostiky a všechny tři od ABS (tj. šedomodrá,zelenočerná a oranžovočerná v případě N15)tam skutečně jsou - má-li to jít mezi cestou přes ECU,to nevím,ale přes nějaký mezikonektor to jde určitě.Zapojení pro P10 neznám.

Pokud ti kontrolka reaguje,pak by jednotka ABS mrtvá být neměla.

Jestli máš ten konektor stejný,jen pootočený o 180 °,pak máš pin č.4 dole - mohl bys ještě zkusit výmaz chyb,ale otázka je,bude-li funkční,když mně to fungovalo jen při 3x násobném ukostření během diagnostického módu.Pojistky a relátka jsi kontroloval?Ukostření - u jednotky jsou kablíky s očkama?

2007-08-14 17:34:20

Janis:

pin nechávám ukostřený, s kostrou je 100% propojený a kontrolka skutečně zasne až po nastartování. Plně s Tebou souhlasím, že by to chtělo názor někoho kdo má podobný auto, ale asi se jim nechce psát, nebo to nikdo nezkoušel !

Co se týče barvy vodičů, jelikož jsem při zapojování autorádia zjistil že barvy popisované v manuálu ( na Infinity G20 ) neodpovídají, neřídím se moc barevným označením ale pokud to jde tak všechno měřím . Díky tomu jsem zjistil, že z diagnostickýho konektoru NEJDE ŽÁDNEJ drát do konektoru k jednotce ABS (pokud jsem se někde něco nevynechal). Výmaz chyb jsem samozřejmě zkoušel, ale díky tomu, že nejde diagnostický mód, tak je to k ničemu.

Pojistky, relátka i ukostření jsou OK.

Myslí, že už jsem to tady někde psal, ale ABS mězlobilo už od začátku (teprve po asi 3 měsících co jsem měl auto jsem zjistil, že předchozí majitel vyndal kontrolku aby nebylo vidět, že ABS nefunguje - zřejmě kvůli prodeji), pak mi ale prasklo lanko ruční brzdy a výměně najednou ABS začalo fungovat.

No a teď jsem vyměnil komplet brzdy a vše OK. Potom jsem vyměnil hadice a najednou ABS nefunguje. Prostě záhada. Proto jsem chtěl udělat tu diagnostiku, abych věděl kde je problém.

Jo ještě mně napadá jedna věc ale doufám, že to tím, není - někde na netu jsem viděl doporučení nepoužívat kapalinu DOT 5.1 pro vozy s ABS (myslím, že se to týkalo Volva )!!

No na závěr přikládám nějaký fotky - konektor zepředu a zezadu (aby byly vidět dráty) - myslím, že barvy budou ale odlišné. Třeba se ozve někdo s podobným autem (třeba: Drobek, gearcs,nebo Ondra77 )

Pavel53:

byl jsem v servisu v Kolíně - prej autorizovanej prodejce a servis , ale na oficiálních stránkách Nissanu o nich není ani slovo.


Odpovědět