Fórum - Téma


4x4 Quashqai, x trail


Fórum Technický koutek 4x4 Quashqai, x trail




2007-09-06 22:03:43

Jak to opravdu funguje??? Bud jede jen predek, nebo automat vyhodnoti, ze se predni kola proklouzly a posle tocivy moment od motoru na zadek, a nebo se pevne pripoji predek a zadek 53/47 a to jen do rychlosti 30km/h.

Jak dlouho to trva v automatickym modu {pripojeni zadku ke predku}, kolik vterin, kolik procent protoceni prednich kol a jak toto spojeni zustane dlouho zapnute po projeti treba nejake namrzle casti vozovky, a pokud se strida rychle povrch vozovky tak se automaticky porad zapina a vypina? Pry jsou cidl i na plynu?

Proc se trvale pripoji predek a zadek jen do 30km/h?

Jde nejak upravit{elektronicky} aby pripojeni predku a zadku bzlo stale?

Dekuji za odpoved.

Roman

2007-09-07 09:36:16

Systém ALL MODE 4x4 je považován za chloubu Nissanu právě proto, že není zadní náprava připojena trvale a v automatickém režimu dochází k připojení mnohem dříve než u konkurence, která používá spojky Haldex. Udává se , že připojení probíhá při protočení některého kola o řádově desítky úhlových stupňů. Stálé připojení je blokováno z toho důvodu, že v tomto režimu je mechanicky uzavřena mezinápravová spojka a systém pohonu by byl enormě mechanicky namáhán. Mám X- Trail 2,2,D a jsem s pohonem maximálně spokojen. Na suché silnici jezdím v režimu 2WD se spotřebou 7 - 8 litrů ( podle způsobu jízdy), na mokré silnici přepnu na AUTO a mimo silnici pro jistotu používám LOCK -už jsem se dokázal vyhrabat i když jsem auto posadil na břicho.

Čidla jsou i na plynu a navíc u X- Trailu je od modernizace v roce 2004 sériově montován ESP, takže elektronický systém je značně složitý. Nápad ,,vylepšit " si sytém bych s prominutím zařadil spíše do kategorie šílených. Lajos

2007-09-07 09:50:35

T30:

2WD---pohana prednu napravu,v momente jej preklzu sa pripoji aj zadok/ oneskorenie citelne,ale neviem definovat casovo,;ziadna kontrolka

4WD--pohana prednu aj zadnu ale podla momentalnej potreby meni pomer medzi prednou a zadnou,pouzivam to najma v dazdi auto ide ako v kolajniciach zvysena spotreba zanedbatelna,zrovnatelna pri pouziti klimy svieti zelena kontrolka 4WD

4WD LOCK-- fixny pomer 53%predna,47%zadna svieti zlta kontrolka4WD LOCK.Pri prekroceni 50km/h sa zmeni na 4WD zlta svieti,pri poklese znovu pod 50 prechadza na 4WD LOCK.Pri manevrovani na mieste pocit ako pri zatiahnutej rucnej auto ide tazko...

a naco to treba dalej upravit

2007-09-07 22:57:33

Děkuji za Vase odpovedi.

Písete, ze zapojeni obou naprav na pevno je pouze do 30Km/h kvůli tomu, ze je pak toto spojení extremne namahane. Predstavte si situaci, ze jedete do mírného zledovatého kopce rychlostí třeba 70km/h. Přední kola se prokluzují a zadní? Myslím, že zabírají také.

Možná, že jste již zkusili subaru forestr, outback ... Je tam trvalý náhon na všechny čtyři a opravdu dobrý.

Jinak my máme x traila a jsme velice spokojený, škoda že nemáme ESP a prý nejde ani dodělat. O to víc je to větší cross.

Roman

2007-09-08 06:29:45

akych 30 km/h

????????????

2007-09-08 22:58:11

Jasne,ze sa ti zadok pripoji ,ked ti preklzne predok.Funguje to velmi rychlo.Tento system je vyhodny hlavne koli spotrebe na rozdiel od trvalych stvorkoliek.Tento system je uplne dokonaly,ked ma auto ESP.V tazkom terene dokaze pribrzdit preklzujuce koleso a tym nahradit uzavierku diferencialu.Nevyhoda tohto systemu je vyradenie z cinnosti pri poruche ABS napr.snimaca

2007-09-10 21:51:12

........ vidíš ani by mě nenapadlo, že X ko má prioritně poháněný přední kola??? , že je to obráceně než Auto mode na Pathfinderu ....náhon je na zadek a připojuje se předek....


Odpovědět