Fórum - Téma


4x4


Fórum Qashqai J10 4x4

Informace o modelu: Nissan Qashqai J10



2007-09-06 22:02:27

Jak to opravdu funguje??? Bud jede jen predek, nebo automat vyhodnoti, ze se predni kola proklouzly a posle tocivy moment od motoru na zadek, a nebo se pevne pripoji predek a zadek 53/47 a to jen do rychlosti 30km/h.

Jak dlouho to trva v automatickym modu {pripojeni zadku ke predku}, kolik vterin, kolik procent protoceni prednich kol a jak toto spojeni zustane dlouho zapnute po projeti treba nejake namrzle casti vozovky, a pokud se strida rychle povrch vozovky tak se automaticky porad zapina a vypina? Pry jsou cidl i na plynu?

Proc se trvale pripoji predek a zadek jen do 30km/h?

Jde nejak upravit{elektronicky} aby pripojeni predku a zadku bzlo stale?

Dekuji za odpoved.

Roman

2007-11-03 13:57:22

to seženeš asi jen od nekoho kdo ma přesne zapojeni a to bude leda nejaky elektrikař od nissanu nebo velky fanda do tohodle¨( KONKRETNĚ all-MODE) jinak myslim jto stejne s jinyma systemama (mazda.toyota i ten haldex ju škodovek (dsg je lepši u WV) vše řidi elektronika a co je v přiručce ke QQ tak je to jen všeobecne popsane -3 polohy Lock.to jak pises je do 30km/h, 2wd- jen předek a Auto to si to prave řidi jak uzna .asi to nikdo ani neřeši ale občas to v poloze auto odpadne až za chvili a nekdy zase hned ani o tom kolikrat nevis jen podle kontrolky to mam od kluku kteři to maji na ruznych autech ja mam 2wd.QQ čago

2007-11-11 22:28:51

Pokial je zapnute 2WD ,tak 100% vykonu je prenasanych na predne kolesa.Pokial je zapnuty 4WD auto,tak sa prenasa vykon od 100:1 az po 50:50 na zadnu napravu.Tento system je velmi rychly a zadna naprava sa pripoji este skor ,ako preklzne predna.Poloha Lock trvalo spoji predok a zadok v pomere 50:50.Funkcia Lock sa vyradi nad rychlost 30 km/hod a prepne sa do funkcie auto.

2012-12-09 23:37:25

Dnesky jsem na sněhu poprvé zkoušel pohon 4x4. Rozjížděl jsem se ze zastavení v prudkém kopci. Subjektivně se mi zdá, že režim LOCK je kapku nervóznější, hned se rozsvítila kontrolka prokluzu. Proti tomu režim AUTO sice taky hrabal, ale tak nějak více symetricky - auto se tolik nekroutilo. Nevím, jak to líp popsat, pokaždý jsem to vyjel, pokaždý hrabaly kola.

Zajímalo by mně, jestli se zadek připojuje nebo ne? Dá se to poznat podle toho, že problikne kontrolka prokluzu?

2012-12-17 09:12:50

Ak chces poznat, ci sa zadok pripojuje prepni si do polohy 2WD a uvidis

Na 2WD sa vacsinou ani nepohnem z miesta (vid. situacia 12% stupanie, sneh, rozjazd zo zastavenia).

To ze preblikne ESP je regulacia kolesa, ktore stratilo adheziu, t.j. na ktorejkolvek naprave ak zacne "hrabat" tak ho ABS pribrzdi a posle tocivy moment na protilahle koleso (akasi lahka nahrada uzavierky diferencialu).

LOCK MODE je preto iba do rychlosti 30 km/h, pretoze Nissan nepouziva medzinapravovy diferencial, ktory by dokazal vyregulovat rozdiel otacok prednej voci zadnej naprave v zakrute. Pri vyssich rychlostiach, ako aj dlhodobom pohybe v LOCK MODE na suchu tak dochadza k namahaniu pevne spojenej lamelovej spojky, ktora sa prehreje a senzor vypne LOCK MODE. Ak je treba jazdit v neustalom symetrickom 4x4 treba si kupit Audi alebo Subaru.


Odpovědět