Fórum - Téma


T30 - režim 4x4


Fórum X-Trail T30 T30 - režim 4x4

Informace o modelu: Nissan X-Trail T30 / Classic


1  2  3

2010-02-19 18:31:06

Mas navod na obsluhu alebo navod na udrzbu?Je to podobny system ako v automatickej prevodovke.Co sa tyka servisov auto ma zaruku vacsinou 100000 km alebo 3 roky naco by sa s tym babrali tolko to vydrzi a potom im je to jedno.Nie samozrejme vsetci - cest vynimkam

2010-07-29 15:01:14

ja jazdim na auto skoro stale a mam za pol roka cez 40.000 km.Auto zatial slape idealne.Len spotreba sa mi nezda.Ma to na nu vplyv.Co myslite?

2011-11-04 20:02:33

Ked sa budete velmi nudit zájdite na stranky Land rover forum CZ a tema je Repas Visko.Tam je toho na čítanie o tejto problematike ojojoooj.

2011-12-15 12:55:13

T30 - režim 4x4 .. Zdravím všechny, včera jsem jel autem a neuměl jsem si odpovědět na tuto otázku. Modelová situace .... nastaveno 4x4 LOCK vypnuté ESP ..... auto v terénu uvízne na břiše na sněhu. A otázka: snaží se auto vyhrabat prokluzujícíma všema 4 kolama či ne? Jinými slovy má nějaký systém samosvorného diferenciálu? Klasickou uzávěrku diferenciálu nemá - to víme všichni . A proč se na to ptám? Minulý rok jsem na chvíli vzal tu nádheru do vysokého sněhu na pole a přesně takto jsem uvízl, protože jsem měl sjeté zimní pneu .... když jsem to zkoumal, tak mi přišlo, že prokluzují všechny kola, ale je jasný, že jsem neuměl současně být v autě a venku (jinak asi po 20 minutách zábavy jsem už zase jel). Navíc při chcípnutí motoru se znovu deaktivuje ESP, takže při opětovném nastartování se to nesmí zapomenout vypnout, protože jinak se to chová klasicky, že přenáší toč. moment na neprokluzující kolo. To jsem zvědav, co se dovím

2011-12-27 19:45:53

...pozri tému 4x4 (X-Trail nemá medzinápravové uzávierky, tie čiastočne pri zapnutom ESP supluje elektronika, ktorá pribrzďuje preklzujúce koleso. Pri vypnutom ESP a zapnutom 4x4 LOCK Ti spravidla budú preklzovať len jedno predné a jedno zadné koleso - tie ktoré sú na šmykľavšom povrchu,...)

2011-12-28 14:50:26

objavil som v CZ manikov co robia samosvor do zadneho diferaku a vyjde na cca 15 000 CZK len to treba vyskusat

2011-12-28 19:37:20

...samosvor má však aj určité nevýhody. Síce zlepší prejazdnosť vozidla v teréne, ale zmení jazdné vlastnosti vozidla na ceste (zhorší) a hlavne o hodne sa zväčší opotrebovanie pneumatík. Treba to zvážiť. Ak je vozidlo využívané často v teréne, asi by som zvolil skôr iné auto. X-Trail je SUV, nie teréňák...

2012-01-01 22:37:08

Takže dle Vašich odpovědí zadní diferenciál při vypnutém ESP se chová jako klasický diferenciál ... tzn. kolo ve vzduchu se otáčí větší rychlostí a kolo přilnuté k povrchu stojí. Tím pádem v takové situaci je lepší zapnout ESP, které sice začne odlehčené kolo násilně brzdit, ale něco to udělá .... ale není nad to vědět, takže udělám test, že zvednu celej zadek X-traila do vzduchu a zkusím zatočit kolama a hned bude jasno

2012-01-01 22:45:36

Kdyz budes mit celej zadek ve vzduchu se ti budou tocit obe kolo . Protoze na to staci vnitrni treni v diferaku .

Zvedni jenom jedno zadni a jedno predni a dej tam 4x4 a pokud to funguje musi ti spadnout z heveru .

Jinak ofroadaci si nekdy pomahali tuknutim do brzdy nebo rucni a nekdy to pomohlo .

2012-01-02 19:32:51

...keď zdvihneš jedno zadné a jedno predné pri zapnutom 4x4 LOCK mali by sa Ti pri vypnutom ESP točiť len tie kolesá , ktoré sú vo vzduchu. Auto by Ti malo spadnúť z podstavcov až keď zapneš ESP...

2012-01-03 16:20:54

4WD LOCK je fix MEDZINAPRAVOVEHO diferencialu. Napravove diferaky pracuju bez akejkolvek uzavierky,ESP sa ich len snazi "oklamat" tym ze pribrzdi odlahcene koleso.

2012-01-03 18:14:24

Pri 4WD LOCK elektronika napevno zopne lamelovú spojku (pomer predok/zadok - 53/47). X-Trail nemá medzinápravový diferenciál.

2012-01-04 16:29:19

Ved prave ta spojka ma funkciu medzinapravoveho diferencilu a pokial nie je zamknuta ten pomer "plava". A aj ked je vsetko vypnute, ked na zdvihaku potocis predne pohne sa aj zadne koleso.

A zo vsetkeho najviac ma prekvapil technik na STK ked dal auto na valcovu skusobnu brzd a roztocil predok,prehlasil ze to unasa aj zadok a nedokaze tie brzdy zmerat,tak mam v protokole napisane,ze skusku brzd previedol jazdnou skuskou

2013-01-25 17:39:15

Ahojte, naozaj ma zaujima fungovanie 4x4 LOCK a poviem pravdu som z toho vedla. Uvediem modelovu situaciu ktora sa mi napriklad stala dnes, cely postup opisovat nebudem (je to zdlhave). Ocitol som sa v hlbsom snehu v miernom kopci a a pokracovanie jazdy vpred mi nedovolovala prekazka. Zadnu napravu som v tom pripade nemal zatazenu a da sa povedat ze vo vzduchu. Deaktivoval som ESP, zapol 4x4 LOCK a snazil som sa vyhrabat, no bez sance, predne kolesa preklzovali a zadne sa netocili vobec. Klasika v kufri mam vzdy lopatu a tak som mukloval, no nakoniec som sa odtial vyhrabal pomalym pohybom vpred a vzad, jemna noha na plyne atd...No bez lopatovania bez sance...Zaujimalo by ma preco sa mi netocili zadne kolesa pri zapnuti 4x4 LOCK, ci je to z dovodu ze tie kolesa nie su dostatocne zatazene a tak do vyhodnocuje ze je zbytocne ich pripinat, ale je to chyba resp. zavada....Dakujem za info

2013-01-25 19:33:02

Ses si jistej že se ti ani jedno zadní kolo netocilo?. Spíše si koukal naopačnou stranu než. Které se ti tocilo vždy hrabe jen to odlehčené kolo na naprva . Takže při zaplem 4*4 ti bude vždy hrabat jen jedno přední a jedno zadní . Bys musel mít samosvor nebo uzamykatelny diff jako offroad ,aby hrabala obě kola nápravy

2013-01-25 20:12:57

No to neviem povedat kedze neda sa pridavat a sledovat kolo na opacnej strane :) Kazdopadne som sa docital ze nissan xtrail T31 obsahuje vela elektronickych stabilizacnych prvkov a kedze toto je verzia LE tak myslim ze su tam vsetky...vypnutim ESP OFF sa vypne len ESP, ale napriklad ABS, ASR atd..tieto elektronicke stabilizacne prvky ostavaju zapnute a tym padom v takomto tazsom terenne ako sneh, blato, sa to auto nevyhrabe...dnes som akurat trosku viac pobehal tieto fora a dokonca aj zahranicne (australia) a docital som sa o moznosti vypnuti tychto vsetkych pomocnych prvkov tak najblizsie ak sa mi takato situacia stane tak to vyskusam a dam vediet

2013-01-27 10:20:51

Aky je vlastne rozdiel medzi Auto. a Lock. ? čo je lepšie zapnuť v zasneženom terene? ďakujem

2013-01-28 11:00:33

V zasněženém terénu je lepší LOCK, až pokud to vypadá, že by si opravdu mohl zapadnout nebo se už tak stalo. Automaticky se LOCK vypne při vyšší rychlosti jak 40km/h.

Na normálně zasněžené silnici je lepší jezdit na AUTO, protože to míň žere a líp se auto řídí (netlačí zadek v poměru 50 na 50).

Jinak domnívám se, že u T31 se i po vypnutí ESP přibržďují jednotlivá kola při zapadnutí a prokluzu. Totální vypnutí ESP lze udělat přidržením tlačítka ESP asi 20 vteřin, rosvítí se kontrolky a vypnout lze jen vypnutím a zapnutím klíčku.

2013-01-28 15:34:56

nejak tak som si to myslel ale je lepšie sa opytať. ďakujem

2013-01-28 15:42:47

Karlic to uplne vypnutie ESP sa robi za chodu motora alebo pri vypnutom motore?


Odpovědět

1  2  3