Fórum - Téma


T30 - režim 4x4


Fórum X-Trail T30 T30 - režim 4x4

Informace o modelu: Nissan X-Trail T30 / Classic


1  2  3

2007-09-06 22:01:26

Jak to opravdu funguje??? Bud jede jen predek, nebo automat vyhodnoti, ze se predni kola proklouzly a posle tocivy moment od motoru na zadek, a nebo se pevne pripoji predek a zadek 53/47 a to jen do rychlosti 30km/h.

Jak dlouho to trva v automatickym modu {pripojeni zadku ke predku}, kolik vterin, kolik procent protoceni prednich kol a jak toto spojeni zustane dlouho zapnute po projeti treba nejake namrzle casti vozovky, a pokud se strida rychle povrch vozovky tak se automaticky porad zapina a vypina? Pry jsou cidl i na plynu?

Proc se trvale pripoji predek a zadek jen do 30km/h?

Jde nejak upravit{elektronicky} aby pripojeni predku a zadku bzlo stale?

Dekuji za odpoved.

Roman

2009-07-18 17:15:37

JO DA DEJ TO DOPOLOHY LOCK A MAC TO ASI DO 40 KM/H JINAK TO PRIPOJENI JE VELICE RYCHLE.

2010-01-29 12:55:08

Otázka - keď zapnem LOCK, rozsvieti sa mi kontrolka. No keď prekročím hranicu tých 40 -50 kmph, tento režim by sa mal vypnúť. Nemala by to signalizovať aj kontrolka ? Mne totižto svieti stále...

2010-01-29 23:22:08

2WD=predny nahon,pri znacnom pretoceni prednych sa pripaja zadok -ziadna signalizacia

4WD=staly nahon na vsetky kola,automaticky sa vsak meni pomer predne/zadne-svieti4WD

4WD LOCK=fixne 53%predok47%zadok do prekrocenia 50alebo60km/h vtedy sa zmeni na 4WD,pod touto hranicou sa opat zafixuje53/47-svieti vsak nepretrzite 4WD LOCK

2010-02-01 08:57:43

Pravdepodobne máš nejaké iné auto, keďže sú na to fantastické snehové podmienky, tak som to vyskúšal a výsledok je:

2WD - len predne, akokoľvek "značne" sa pretáčajú predné kolesá, zadné sa nepripoja

4WD - predné, pri ich prešmykovaní sa pridávajú zadné do určitého pomeru

4WD LOCK - 53:47

Otázka bola postavená, či nemá vypnúť signálka 4WD lock pri prekroČení danej rýchlosti. Ak tvrdíš, že nie, tak je to potom v poriadku, v opačnom prípade by som mal problém

2010-02-05 10:03:25

Zdravím všechny,

asi mám problém.Když zmáčnu LOCK rozsítí se mě Lock4WD a k tomu i zelený obrázek 4WD . Stál jsem do půlky kol ve sněhu a kola hrabaly nakříž (pravé přední a levé zadní)Vzkoušel jsem různé varianty a nic.Dokonce se mě ani nerozsvítila signalizace 4WD velkýma Písmenama na pravé straně displeye palubovky.

Máte někdo zkušenost kde je chyba? Může prosím někdo poradit?

2010-02-10 17:49:54

Lock4WD znamena uzamknuty mezinapravovy dif. Klasicku uzavierku napravovych diferencialov X-trail nema

Ak je vsak vo vybave ESP to udajne dokaze pribrzdovanim pretacaneho kolesa suplovat uzavierky

2010-02-11 10:15:42

"udajne dokaze pribrzdovanim pretacaneho kolesa suplovat uzavierky"

IMHO to brzdí a vypíná přívod benzínu tak, až to zastaví a chcípne a je nutnost esp vypnout. Slovo "udajne" je na místě, udávají to prodejci suv proste neni offroad, ale i tak je x-trail dobrý auto!

2010-02-15 08:56:59

IMHO je to trochu inak - ESP asi nevypína prívod benzínu (resp. paliva), ale len pribrzďuje to koleso nápravy, ktoré sa viac pretáča, čím spôsobuje to, že diferenciál prenáša krútiaci moment na opačnú stranu tejto nápravy, čím sa náprava "tvári", akoby tam bola uzávierka diferenciálu. Je potrebné trošku s tým aj vedieť manipulovať. Keď si niekto nechá v hlbokom snehu zapnuté ESP a vytáča motor s predstavou, že čím viac plynu, tým skôr sa z toho vyhrabe, tak spôsobí akurát to, že ESP pribrzďuje jednotlivé kolesá tak rýchlo, že sa to rovná stlačeniu brzdového pedála a motor scípne . S ľahkou nohou na plyne sa to však dá zvládnuť, no samozrejme v primeranom teréne a nie v polmetri snehu

2010-02-15 10:47:12

Stovka-takže je lepší mýt v hlubokém sněhu vypnuté ESP???

2010-02-15 15:08:57

Samozrejme, že ESP musíš v hlbokom snehu vypnúť S malým plynom si tam nepomôžeš a na plný kotol Ti to ESP zabrzdí a zdochne Ti motor...

2010-02-17 17:58:11

Chci se jen zeptat:

2WD jede stále na předek a zadek se nikdy nezapne

poloha AUTO jede předek a zadek se zapne při prokluzu

4WDLOCK jede předek a zadek v nějakým poměru.

Auto má pouze přední a zadní dif??Nebo i středový?

2010-02-17 19:01:32

no tak auto má středový dif s uzávěrkou

2010-02-17 19:10:36

Máte někdo zkušenost jak často se dá používat poloha AUTO ( při prokluzu se připne zadek ) Je to vhodné používat stále?

2010-02-17 19:29:46

X trail nemá mezinápravový diferencial takže ho ani nemůže zamknout! Má mezinapravovou spojku která v poloze auto při prokluzu předních kol přiřadí zadek. V poloze lock je spojka trvale sepnutá. Pokud překročíš určitou rychlost tak samo se to přepne do plohy auto zrovna tak když se spojka přehřeje! Kontrolka ale svítí pořád. Polohu auto můžeš nechat trvale zapnutou.

2010-02-17 19:44:59

No to sem měl namysli.Jen jsem to nedovedl říct tak dokonale jako ty díky

2010-02-17 21:26:42

Polohu AUTO jsem nechal trvale zaplou a odešel mi úhlový převod co žene zadní nápravu po 140tis. km. Jsem z toho dost překvapen a znechucen.

2010-02-17 22:30:56

Tím to ale rozhodně nebylo.

2010-02-19 10:47:05

Nebolo to tym ze si to pouzival ale skor tym ze v tom treba pri pouzivani kazdych 60 tisic menit olej aj v diferaku

2010-02-19 15:44:11

Diferák má jinuo náplň, ale když jsem to dával do autorizovanýho servisu, tak předpokládám že je vše OK. Ale v návodě se o výměně oleje nepíše.


Odpovědět

1  2  3