Fórum - Téma


4WD


Fórum Sunny 4WD

Informace o modelu: Nissan Sunny


1  2

2008-03-13 11:50:08

Mám asi dost technický dotaz. Pořídil jsem si nissan sunny 4WD, a hned problém. Zadní náprava přenáší minimální výkon a spíš nepohání auto vubec. Myslíte že tam je nějaká spojka HALDEX nebo něco podobnýho která je v háji?

2008-03-18 15:58:38

Nikdo neví co s tim jo , je možný že to je i přes normál spojku? Pač ta nejni taky nijak valná.

DAK
Jirka
2008-03-20 21:37:39

Ne že bych s tímhle typem přišel někdy do styku,ale v té době se určitě nepouživalo nic elektronického (tř.haldex) Buď tam byl stálý náhon na všechny a nebo se připojoval pákou nebo knoflikem.

Měl jsem z té doby 86-90 Subaru a tam se pripínal zadek pákou u manualní převodovky a nebo knoflíkem u automatické převodovky,

2008-03-20 21:42:12

Nevim to na 100% ale neni to nahodou jako u passatu 4x4 kdy se pripojoval zadek jen tehdy kdyz zacali prokluzovat predni kola je tam tusim taky neco jako haldex.

2008-03-21 09:48:56

zřejmě tam bude klasická viskospojka,ta pracuje i bez elekroniky,spina pri urcitých rozdílných otáčkách obou náprav.V tvém případě může být spojka poškozena a tím pádem je neúčinná.

2008-03-21 18:07:58

jj, něco jako ta vizkozní spojka tam asi je. Zjistil jsem že zadek zabírá až když přední kola opravdu rychle prohrabujou. Ale i tak ten zadek nemá moc síly. Určitě je to ale automatický. Žádný knoflík ani páka tam nejni.

2008-08-25 11:47:32

Tak jsem to rozebral do šroubku a našel konečně součástku která je divná. Jenže další problém - nevim jak do ní. Neviděl to už někdo? V tomhle bude zřejmě nějaká ta viskózní spojka, jenže vnitřní tisícihran se vůči celému válci točí zlehka a tudíž nepředá výkon na zadní nápravu. Nebo nevíte kde to případně sehnat sehnat jiný?

2008-08-25 23:06:22

no každopádně i když to rozebereš tak s tím nic neuděláš.Podle mě bude spálený obložení spojky.Taky se do těhle spojek dává nějaký speciální gel který při rozdílných otáčkách mění viskozitu a tím spíná tu spojku,může být problém i v tom gelu.Pozor neplést si viskospojku se spojkou v olejové lázni (Haldex,VDT).

Jestli ti můžu doporučit tak tenhle pohon stojí stejně úplně za hovno,tak se na to vyprdni a neřeš to.Nebo tam zkus nějak nabastlit obyčejnej mezinápravovej dif a máš svatej pokoj a permanentní čtyřkolu.

2008-08-26 09:56:25

Je naprd že nikdy nepůjde stejnej výkon na zadek jako na předek to mě zklamalo. Ale bavil jsem se s mechanikem a něco podobnýho tam bejt musí. Jinak když v zatáčce přední kola půjdou po vědčí dráze než zadní, bude to vyhazovat ze zatáčky. Něco tam musí vyrovnávat ty rozdíly, tudíž natvrdo ne e. Kdybych věděl jak do toho, pak už bych si třeba poradil...

2008-08-26 12:46:37

JAKÝ ROZDÍLY????Nezapomen že ta viskozní spojka ti v zatáčce pomalu ani nezabere.To by jsi musel tu zatáčku projíždět driftem aby sepl,nehledě na to že ti přenáší jen určitý procento výkonu,takže když dojde na zatáčení tak si to proklouzne právě v té spojce.

Jinak jestli od toho čekáš jízdní vlastnosti imprezy,na to rovnou zapomen,právě že tento systém vyhazuje ze zatáček protože do zatáčky najíždíš jako předkola a v při prokluzu se ti z ní stává zadkola,má to strašně nepředvídatelný chování.tento systém je dobrej leda tak na polní cestu že nezapadneš.

2008-08-26 17:03:24

Rozdíl mezi přední a zadní nápravou. Právě že to nemužu vyhodit a dát natvrdo. Jinak je to přesně jak řikáš, pozoruju to čim dál víc a Subaru tak to je uplně jiná planeta. Ale když už jsem to rozdloubal chtěl bych to nějak dát dohromady.

2008-08-26 19:06:39

ale ty nemáš permanentní 4x4 tak nepotřebuješ aby ti něco vyrovnávalo poměry mezi nápravama.Jediná věc co to dokáže je mezinápravový diferenciál.V tvém případě ti začne hrabat předek,visco zapojí zadek ale jen po dobu co ti hrabe předek,tj řádově sekundy a na to nepotřebuješ vyrovnávat poměr,nehledě na to že ti předek hrabe při špatných adhézních podmínkách (sních,led,bláto,tráva,stěrk) a na tomhle povrchu nepotřebuješ vyrovnávat poměry náprav,jako to nepotřebuje starý patrol,subaru,uaz a já nevím co ještě má připojitelný pohon bez mez. dif,ber to tak že u těchle aut se 4x4 zapíná pákou když jsi v terénu u tvýho auta není páka ale visco spojka.Takže zapomen že se ti v zatáčce sepne a projedeš ji jako po kolejích.Už mě chápeš jak ti to pracuje????

2008-08-26 20:55:47

Jo tohle chápu. Myslel jsem kdybych to dal natvrdo bez visko a bez mezidiferáku, tak to bude vyhazovat ze silnice. Jinak jasný...

2008-08-26 21:38:26

vyhazovat ze silnice ani tak ne ale oddělal by jsi za chvilku poloosy a hrozně špatně by ti to zatáčelo v plným rejdu,celý auto by se ti šponovalo.No je to těžký,nejednoduší je sehnat visco novou nebo starší a funkční.Opravdu pochybuji že se do tý starý nějak dostaneš a rozebereš ji,tipoval bych že bude zalisovaná kvůli těsnosti. Kolik je místa mezi kardanama,nebo tu viscu máš součástí převodovky?

2008-08-27 09:39:25

Je to na hřídeli která je z převodovky. Na druhý straně je matka a na přírubě už kardan od zadku. dlouhý je to 7,7cm a k převodovce je ještě takoví osazení na simering to má 1,6cm. Velkej průměr je 120mm.

2008-08-27 12:49:02

hmm tak to ti nezbyde asi nic jinýho než to nějak rozebrat,ale jak to netuším.Celkem rád bych viděl střivka ty spojky.

2008-08-27 13:27:26

Taky jsem docela zjedavej co v tom je , ale kdyby někdo poradil jak na to aby to bylo ještě použitelný

2008-08-27 14:46:19

zkoumal jsem ty fotky,podle rozlišení to není tolik poznat ale víš co zkus,upni celej ten bazmek do zvěráku vývodem pro převodovku dolu,zvrchu dej ořech nebo nějakej vyrážecí trn na tu hřídel s tisicihranem a břikni do toho kladivem.Podle mě jestli to dobře vidím bude muset být ve vnitř ložisko,jestli tam je tak ta hřídel je tam nalisovana a musíš ji vybouchat,páčení šroubováku moc nepomůže.Ještě zkontroluj jestli tam někde není ve výřezu nějaký zajištovací kroužek.

2008-08-27 17:15:16

Co je ta příruba tak tam bylo ložisko navrchu to jsem vyndal a zdruhé strany byla segrovka. Ale když tluču hne se to jen kousek na každou stranu a pak totál natvrdo jak když mlátim do svěráku a to jsem dával i dost smrtelný rány velkym kladivem. Asi ten tisícihran bude na sobě něco mít a tudíž to nevyleze. Našel jsem obrázek co by tam asi mohlo bejt, ale to je jen odhad

2008-08-27 21:05:32

nakresli me do obrásku kde bylo ložisko a kde ta segrovka,jinak myslím že ten obrázek je k něčemu jinýmu ale ty střeva budou podobný,podle obrázku je tam nějaký plnící ventil,ty ho tam máš? jestli to dobře chápu tak z převodovky ti jde hřídel,na ty hřídeli je nasunutá ta spojka,na převodovce je nějaký výřez pro to ložisko?


Odpovědět

1  2