Fórum - Téma


4 rychlostní stupeň


Fórum Almera N16 4 rychlostní stupeň

Informace o modelu: Nissan Almera N16

Diskuze o vozidlu

2001 Almera N16 1.5

53 diskuzí

Výkon motoru 66 kW (90 PS) při 2800 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 498 ccm (91 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil.


1  2  3

 jaymz
Marek
2015-10-30 20:16:14

Moje N15 GTi asi byla nějaká pokažená, protože za 14 ve meste fakt nejezdila.

2015-10-30 20:17:44

jaymz: máme to rozbitý oba, v nejhorším jezdim za 10 velmi kratke trasy do 5 km

 jaymz
Marek
2015-10-30 20:21:34

Asi jo...a taky to tvoje auto umí zatáčet? Možná jsou fakt obě rozbité stejně...

2015-10-30 20:23:09

jaymz: ono tinto zatáčí? Máme stejný poruchy!

 jaymz
Marek
2015-10-30 20:29:04

Ještě že už jsem se toho zbavil...

2015-10-30 21:31:42

Není třeba se přetahovat.Tam,kde končí radost s olejem,tam začíná radost s ušlechtilejším palivem. Někoho to ale nebere a znám takový případy,protože nesnáší vytočený motor,ale libí se mu kratký pocit horský dráhy do přeřazení. Nic proti tomu. Nafťák nikdy dlouho nevydrží maximální namáhání- známá věc,nemluvě o nutnosti řazení tam,kde je třeba jen držet plyn a nechat růst otáčky. Proto z něho nikdy nebude sportovní auto a vždycky bude padat na čumák svojí tíhou,jako kdyby chtěl Klokan běžet po čtyřech

Moje GTi na 16ctkách městský provoz od jara do podzimu běžně do 7l/100km a nanejvýš,když se nehlídám 11l. Za 14-16 chodí 3,5litr v Zetku.

Takže máme ty GTi asi rozbitý všici .. A někdo střílí od boku

martinkp: že to nejede je sporný.Nemusí být auto motoricky v kondici a nebo nevyužíváš auto v dostatečným rozsahu otáček. Vyšší rychlosti máš ale u týhle přesunovací verze jen na udržování rychlosti a musí se často podřazovat.Proto je motor rád v otáčkách a musíš to akceptovat.On to snáší velmi dobře.Ale protože tvoje auto neznáme a nic o něm nevíme,tak by asi chtělo zkontrolovat jeho stav.

2015-10-30 22:47:04

djmicho: to si teda nemyslím.. určite ak je reč o felde 1.9 kde najskor vznikol tento názor.. ale poviem ti z vlastnej skusenoti ze ked som kúpil naftovú almeru a este bol podvozok OK.. tak to bolo pretácave auto a to co sa s tým dalo robit v zákrutách bolo neskutocné.. zadok sa nedal pritlacit k zemi, boli tam 205 gumy a spolu s viacprvkovou nebolo o com.. naozaj silne pochybujem ze porovnatelne silné auto benzín by bolo v tomto vpredu o viac levelov.. nehovorím ze by sa nenaslo, iste..ale nasli by sa aj lepsie nafty vid napr Auris 2.2..hatchback Cítal som tu opak a to ze N16 nemala dobre vlastnosti.. neviem, ja som jazdi iba na jednej a to auto do zákrut ide ako dábel. Bývalý majitel si s nou strielal s golfov s leonov a pod.. " bál som sa že skončil v garáte v tom prachu som to v spätnom nevidel ale potom sa ukázal:D " tiahle zákruty v 140 alebo ostré v relatívne dot velkej rýchlosti bez problémov rázne zmeny volantom.. vobec nic problém.. ale aby som nekecal len ja tak napr jedna z recenzí rep testov tohto auta zacína slovami : " Surfovací prkno a diesel. Že to nejde dohromady? Podívejte se na Nissan Almeru a změníte názor." .. ja sa hádat nebudem no.. este sa mi nestalo aby som v zákrute stratil rovesníkov rovnako silných.. a to bývam pri šturci a donovaloch ( horské priechody) dost chvály.. sry ide mi len o to ze neznásam trapne kecy typu ze diesel nema rad zatáčky.. to je proste kktina od základu .. mozno raz vyskúsam benzín a budem sa mlatit do hlavy ze som bol tak krepy.. nehovorím ale zatial som stastný i takto no

bmarcellus: to s preradovaním máš pravdu .. mozno yb to chceloa automat:D

2015-10-31 00:17:50

brianbbalm: Tvoje prevodovka neni kratka, jak si na to prisel? Mas jen velmi nizke omezene pasmo vyuzitelnych otacek... a tvoje nafta neni vubec v nicem lepsi, bez benzin. Naopak na tve vyuziti je nevhodna...

A SR20 jezdi mesto za 9-10l a to i velmi kratke trasy. Za 14l mozna s lehlou lambda sondou...

A proboha, tvoje zadni naprava neni zadne viceprvkova! Mas to same, co N15 nebo P11/P12... jen N14/B13/P10 maji vzadu spravny viceprvek. To ze srovnavas Almeru, ze dava "dolu" Golfy a Leony...to vazne neni konkurence.

PS: YD22 je na naftak super motor, dobry pracant, mam ho rad (neco jsem s nim najezdil), ale vazne to neni motor na sport. jizdu...

2015-10-31 00:29:58

jagy: ma N15 sikmo ulozene tlmice? N 16 ano.. uz to same o sebe hovorí v prospech oproti N15 a multilink? neviem jak sa tomu nadava ale rozhodne je na tom lepsie nez obycajne zavesenie.. hentotok má aj Auris 2.2 ale len v najvysej motorizacii nafty a to 2.2 130kw..má plynnulý zátah, 400nm.. a to je zvezeníčko este len:) troška skopnem niečo :

" Auris se vznětovým dvoulitrem prokázal v červencovém testu spotřeby, že patří mezi velmi úsporné vozy. Poměrně silný motor spolu s dobře odstupňovanou šestirychlostní převodovkou nevelký hatchback hravě rozhýbe. Komu je produkovaných 93 kW málo, může zvolit ještě silnější vznětový motor o objemu 2.2 litru s výkonem 130 kW. Jedině s touto vrcholnou motorizací je Auris vybaven víceprvkovou zadní nápravou, která mu maximálně prospívá. Je Auris s nejsilnějším diesel pod kapotou stále ještě úsporný?" .. odpoved na poslednu otazku nie.. berie 14 litrov ked dupnete v meste:D a ma este aj DPF co je chobotina takze ostanem pri 2.2 almere ktora nezozerie nad 10 ani ked jej nalozím. No a tam je zmienená viacprvková zadná.. to má aj almera.. moznos om to zle pochopil..

naozaj neviem aký je rozdiel v benzíne ktorý ma zrychlenie 9.2 sek a nafte ktora ma 9,2 sek.. alebo 15sek a 15 sek.. 6 sek a 6 sek.. ked dynamika je stejná.. co tam po prevodoch a vyuzitelnosti otacok ked maju totozne zrychlenie ( to vseobecne, nie vyssie porovnávané auta) je to laicky ale je to tak a ci vytočí do 8000 alebo preradí na 3500 .. je fuk vysledok detto pretoze mna trapi kto bude prvy za ciarou a nie ze cely cas tahal na dvojke a ja som radil 5x.. to je u mna vedlajsie

2015-10-31 00:38:35

brianbbalm: Fuk to neni a je tam zasadni rozdil, ale nema smysl se o tom bavit... ty "vis" svoje a pritom mas naprosto minimalni zkusenosti. Bez urazky.

Prosimte, vickrat to o tech napravach psat nebudu, jestli tomu nerozumis 2x, tak naposled... MA TO NAPROSTO STEJNY SYSTEM, chapeme se uz?

2015-10-31 00:45:03

jagy: dám si prácu a budem zistovat.. ak zistím ze som sa sekol tak sem dopísem a verejne priznám, ano mal si pravdu:) .. nie nemam skusenosti.. moje prve auto som mal v 23r .. ked som googlil na bazaroch tak som nevedel ani rozdiel nafty a benzínu.. dnes som o dost dalej. Prečítal som neskutocne mnozstvo diskusii, fór, testov, recenzí a vsade je to iste.. hadky dokola o tom istom dokola

tak zistil som, že multilink bol aj u N15 aj N16 s tým ze nie je multilink ako multilink. Pojem pouzívaný skoro v kazdom aute od A po Z je velakrát inej konstrukcie..niekedy oznacovaný nepsrávne. Ak je v N15 a N16 naprosto totožný ( čo som nezistoval) tak potom nie je na mieste sa hadat, ktorá lepsie drzí na ceste pokial sa nevezmu do uvahy tie pramene hádok okolo tazkeho predku a pod, naladenia podvozka a pod.. takže áno zistil som že aj N15 má multilink o krorej by som to nepovedal.. dokonca primera mala i prednú, údajne.

2015-10-31 03:01:38

brianbbalm: je to multilink aj Maxima tu napravu pouzivala.

Presnejsie povedané Wattov priamovod.

Až "modernejsie" konstrukcie Micra K12 Note Tiida maju večnú napravu...

NO_HITS  
Laďa
2015-10-31 09:00:45

brianbbalm:

1) Nauč se editovat svoje příspěvky, nebudu ti to furt spojovat.

2) Když Jagy něco říká tak je to pravda, těchto aut mu pod rukama prošlo nespočet, několik jich upravil, několik opravil a všem nám na ně dodává díly, takže ví co říká

3) N15 ma stejnou zadní napravu jako N16

4) Ano SR20 umí jezdit po městě do 8L/100, pokud jsou samozřejmě kolony a semafory tak do 10, to že 2.0 jezdí za 14 je klasickej argument zakomplexovanýho člověka, co si myslí, že diesel spasil svět.

5) Ohánět se papírovýma hodnotama je sice pěkný ale kluci maji srovnání v reálu a vi co tvrdí

6) Diesel je super pracant ale sportovní nebo závodní motor to není

2015-10-31 10:24:45

A aby toho nebylo málo,tak almery nemají pravý,ale pseudo multilink.Ten pravý se používá např. na porsche 911 ....

Briane nefóruj tolik a svez se i v jiných autech,nebo doraž na nějaký nissan sraz a budeš jistě kamarádsky a láskyplně poučen a svezen

2015-10-31 11:12:28

K těm nápravám, jedná se o scott - russelův mechanismus, viz. https://www.google.cz/sea...odbTQK8g&biw=1920&bih=971

Tak si lehněte pod auta a učte se kdo nezná. No a k flamu benzín vs nafta povím pouze to že spotřeba se nerovná provozní náklady.

NO_HITS  
Laďa
2015-10-31 12:58:45

benycz: doplním o video za chodu - je to sice almera Tino ale generačně je to s N16 a ta náprava je na chlup stejná jak na N15

MULTI-LINK BEAM SUSPENSION in action NISSAN ALMERA TINO SR20DE THE SCOTT-RUSSELL LINKAGE

MULTI-LINK BEAM SUSPENSION NISSAN ARUMERA TINO SR20DE THE SCOTT-RUSSELL LINKAGE

djmj  
Michal
2015-10-31 23:16:24

Jéj vy s tu bavíte o mojej náprave a mojom motore, zlatí ste :D čo vám napísať? Bol som na zraze, videl som, zviezol som sa, počul som, zhodnotil som :) Tak nech aj iní skúsia :) Stále hovorím nafta je určená na iné účely ako je benzín. BenyCZ to krásne napísal :) Ľudia sú kúpia diesel, že menej žerie a chodia s ním na nákupy na 3 km a potom nadávajú, že im odišlo to a hento .. Mali by sme si kupovať veci to na čo sú stavané ;)

no_hits: Ale super videjko ;)

NO_HITS  
Laďa
2015-11-01 08:09:31

A teď zpět k tématu nebo to začnu promazávat

2015-11-01 14:41:15

Ešte kým to naozaj uzavrieš / uzavriete.. úprimne si priznajme... Naozaj ale naozaj nikdy sa vám nestalo, že vás " sundal" traktor, chrochták, kachláč?? Myslím, že zbytočná otázka.. V dnešnej dobe 9 stupňových automatov si myslím, že odpoveď je jasná a argument, že nafta nemôže predviesť športové resp dynamické vlastnoti je NONSENS...doba sa mení..

 jaymz
Marek
2015-11-01 14:52:58

Ne nikdy


Odpovědět

1  2  3