Fórum - Téma


300zx (Z32) 3.0 V6 TwinTurbo


Fórum 300ZX 300zx (Z32) 3.0 V6 TwinTurbo

Informace o modelu: Nissan 300ZX



2010-06-09 18:30:50

Zdravim panove,

Tohle auto uz mne par let zajima a vzhledem k tomu, ze ted je dle meho tak nejak nejvhodnejsi doba ke koupi (slusny kus se da poridit uz i za 140-190 tisic) a ceny dilu jsou nizke a dily jsou stale dostupne (viz. http://www.conceptzperformance.com/specials.php), coz uz v budoucnu muze byt jinak...

Problem je, ze k tomuto autu je na CZ webech velice malo informaci... Spolehlivosti se nebojim, precejenom je to starsi Nissan, ale presto to nejaky servis chtit jiste bude, vsechno jsem uz tak nejak pozjistoval... Ted mne tak nejak zajimaji 2 veci:

Je na jizni morave nekdo, kdo to umi servisovat (kdyz uz se vyskytne nejaky problem) ? Do autorizaku bych takovy auto v zivote nedal...

Dalsi vec, ktera mi tak nejak vrta hlavou a mohla by byt potencionalni problem je HICAS, nemate nekdo k tomu nejake blizsi info ? Spolehlivost, dostupnost ND apod.

predem diky moc za vsechny postrehy...

 jagy
2010-06-09 18:40:48

Tady mas vice info i Z32 uzivazelu. Na jizni morave je clen "vmille". Ma Z32 a obecne Nissanu hodne rozumi. HICAS pokus byva treba nefunkcni, tak se vyhazuje pryc (nekdo rika, ze je to stejne k nicemu).

2010-06-09 19:19:16

Diky za informaci. To forum je asi nejaky utajeny, protoze jsem na nej vubec predtim nenatrefil a to jsem hledal docela dost...

Jinak s tim HICAS je to dobra zprava, vyhodit to ven v pripade poruchy je asi idealni reseni, kdyz to pujde jednoduse , nez cpat tezky penize do opravy...

2010-06-09 19:42:39

forum utajene neni zna ho asi kazdy kdo se zajima o sportovni nissany i kdyz ne primo o 200sx, jinak co se servisovani tyce asi nejlepe dopadnes kdyz se o to budes zajimat a budes si to delat sam jako u vtesiny podobnych aut je to nejjistejsi cesta a zaroven opravdu budes vedet co v aute mas nemas jak co funguje atd...

2010-06-09 20:06:59

O tom nepochybujui, ale bohuzel, jsem dost limitovan vybavenim, navic, na nejakou elektriku nebo vymenu rozvodu bych si netroufnul ani tak :) A zrovna na takovym aute bych se asi nerad nejak "zaucoval" na nejake slozitejsi operace, ale to se treba casem podda :)

Ale hlavni je, ze to auto nevypada jako nejaka servisni vrazda nebo ze by tam byly vylozene pasti... HICAS lze vyresit jednoduse, obe turba lze koupit v US za 25 tisic a motorove je to drzak predpokladam... Ikdyz nedelam si iluze o tom, jak se k autu asi chovali predesli majitele...

Mimochodem, jak je na tom spojka ? Je to spotrebak stejne jako u zetka ? Mimochodem, zaujalo mne, ze v kelly maji na zx spojkovou sadu od Valea asi za 13 tisic (zakladni cena), to je levnejsi nez na moje soucasne auto :)

 Svobi
2010-06-09 20:13:22

Chces koupit starej sportak tak musis predpokladat ze muze mit dost veci v haji novy a nepocitej s turbama za 25 to jsou ciny to je cena tak jednoho znich a nebo repas turb tam bys byl do dvaceti. A motor zalezi na predchozim majteli je to turbomotor a nikdo se snim urcite nemazal tak nemuzes pocitat ze to najede 300 000km mozna by mohl ,ale taky muze odejit kdyz mel debila po 100 000km. Taky bych pocital z podvozkem (tlumice,cepy,silendbloky). No spojka myslim drzi lip nez u 350Z a pak resit asi nejakou sportovni .

Proste musis pocitat ze tohle auto nebude zas tak levny na provoz . Muze ti jezdit roky bez zavad a taky do nej muzes zacit sypat za celej motor ... Zalezi jak ho budes vyuzivat a ten pred tebou jestli jako kazdodeni rychly auto nebo proste sportak .

 jagy
2010-06-09 20:18:25

Takove auto opravdu neni jen tak si delat sam, pokud na to nemas zkusenosti. Pokud auto koupis, ozvi se vmillemu, jak jsem ti rekl.. zna ty auta a rozumi jim opravdu hodne.

V6 TT neni zrovna extra drzak, takze pri koupi klidne zmerit tlaky, atd. Preci jen je to dost penez.

S cenama turb nesouhlasim se Svobim. Cina turbo stoji tak 4tis. Ta cena za origo turba je realna.

Spojku za tyhle penize koupis i nejakou lepsi, nez seriovou.

Ale jak jsem rikal na zacatku. Procti si SX forum, kdyz budes mit dotazy navic, tak si tam zaloz tema. Tady neni snad zadny uzivatel Z32 TT a ja vim jen obecne veci, kdezto tam budou vedet kazdy problem/chybu auta do hloubky.

2010-06-09 20:40:56

no ja bych pri koupi kazdpopadne spis pocital stim ze bude treba udelat generalku od podvozku prez brzdy az po motor, a taky treba novy kabelovy svazek eletriky protoze original je mor, tim jak je na zx vse nanuchnane pod kapotou sou vyhřaty konektory praskaj lamou se kabely atd... jak pise jagy projdi si fora a poradne si to promysli. ja zx z32 taky zvazuju kazdopadne bez pripravenych zasob zlataku a nejaky dilny kde bych na tom mohl trochu delat to zavrhuju. z32 je auto ktere pokud ma fungovat potrebuje péči prinejmensim zezacatku a to pravdepodobne ne zrovna malou... zvlast kdyz koupis kus za "levný" peníz...

2010-06-09 22:59:24

Co se tyce tech turb, tak to je cena za obe dve original... Ono vubec mi prijde, ze ceny original dilu jsou v US pomerne smesne, srovnatelne s mym autem a nektere dokonce i levnejsi, tak se prave snazim prijit na to, kde je tedy problem, kdyz se zda, ze to auto lze servisovat pomerne levne (kor kdyz se nejaky ten spotrebak da koupit i v blbem autokelly za zcela normalni penize)...

Jediny problem vidim v tom, ze je velka pravdepodobnost, ze to bude vylitane, ale zas koupi takoveho kusu se lze relativne jednoduse vyvarovat...

Jinak auto bych si pravdepodobne nechal dovezt z DE, nejlepe po prvnim majiteli a s jasnou servisni historii, shodou okolnosti, jedno takove probehlo cca pred mesicem na mobile.de, za cenu vic nez dobrou, ale bohuzel tam vydrzelo jen par dni (necekane).

Co se vyuziti tyce, tak auto by bylo vetsinu casu v garazi, predpokladam najezd do par tisic km rocne...

A na tom 200sx foru se uz jdu zaregistrovat...

2010-06-10 07:37:13

já toto auto také dlouho zvažoval a zkoumal. Neměl bych z toho strach, dle info je to podstatně jednoduší na údržbu než mitsubishi 3000GT. Díly seženeš, základní servis ti udělá defacto každý šikovný mechanik. Tj. rozvody atd. jsou standard úkony. Turba se dají zrepasovat. Mě kdysi turbo dělali tuším někde u hodonína - turbo servis. A už tuším 3 roky běží bez problémů... Otázka slušného repasu jednoho turba je 10 tis. Kč. V japoncích s výkonem ke 300HP je N300 asi nejlepší volba co se týče servisu a cen..... Držím palce

2010-06-10 10:46:41

Na to Mitsu jsem se sveho casu taky koukal a musim s tebou souhlasit, to auto bych servisovat nechtel... Zatim jsem mel vzdy stesti, co se vyberu auta tyce, tak predpokladam, ze snad koupim kousek, kde nebudu muset delat generalku uplne vseho, jak mne kazdy strasi Ale nejlepsi je samozrejme pocitat s tim nejhorsim. Faktem je, ze ja se v podstate nebojim niceho u toho auta, jedine, co bych asi nechtel resit je prave ta GO motoru, zbytek veci se mi zda tak nejak vpohode... Jak uz jsem psal, ceny dilu jak na moje auto, akorat je to trochu slozitejsi, protoze je budu muset brat z US, ale to mi nijak nevadi...

2010-06-10 11:00:57

jo ony ceny dilu v usa jsou niz nez u nas ale nezapomen pocitat postovne a treba i clo... ja bych z32 bral hned ale jak rikam bez dilny a financni rezervy bych do nej asi nesel... protoze by me pak sralo ze to stoji v garazi kvuli nejaky "hovadine" podle me je to v tomhle stejne jako treba sx musis byt pripraveny do nej poradne sypat... jinak preju at se zadari ja bych ho chtel za nejaky cca 2roky koupit taky.

2010-06-10 11:16:53

... sx mám 10 let - absolutně bezproblémové auto Zaklepávám.

Díly z US jsou dle informací z mnoha stran v pohodě. Dobrá firma na to je ostravský cartime.cz - ale nevím jestli nejsou jen na ameriky.... Jediný problém je když by jsi potřeboval něco velkého, tak to pak bude malér.. Ale nevidím důvod proč by se případně zase něco takové většího nesehnalo u nás, je to auto z devadesátých let, tak až na cenu dílů u nás a 100% neschopnost auto v případě potřeby v ofiko servisu napíchnout na diagnostiku bych se toho nebál. A že jsem o ní uvažoval dlouho a furt by si dal říct

2010-06-10 11:27:49

10let? a co podvozek? treba silentbloky a tlumiče? co turbo kolik mas najeto mas auto v serii? sx urcite neni beznakladove auto pokud teda vse pred tebou neudelal predchozi majitel i kdyz znam i tipka co mel sx pochvaloval si jak je to super ze lije jen benzin a kdyz mu pak zacalo blbnout a dal to do servisu nestacil se divit okamzite to prodal a dalsi znamej co to koupil mi to pak rikal ze vseckomusel delat od silentbloku tlumicu a brzd prez motor turbo dokonce aj v prevpdpvce musel menit dve loziska protoze frajerovi tekl olej ven atd... tim se neuraz ale sx urcite neni beznakladove auto mam jeho obdobu sice FWD a puvodne NA ale pokud clovek nekoupi vylozene lestenku tak uz by mel oprasit golu a dilensky lehátko...

 jagy
2010-06-10 11:28:32

Dily neni problem sehnat.. mensi i vetsi. Kdyztak staci napsat me.

Jinak osobne bych asi prisetril a koupil 350Z, kde ceny zacinaj uz snad na 300tis. kc.

2010-06-10 13:48:36

fizzbiker: obávám se, že kdyby to před 10-ti lety udělal předchozí majitel, že by mi to tak po 5 ti letch mohlo být jedno Není to o nic náročnější než jiný auta. Toť má zkušenost. Sorry, ale to že jsem vyměnil tlumiče a takovéto běžné věci mi nepřijde jako něco extra. Fakt je ten, že turbo a převodovku jsem dělal. Ale nevím brát to tak, že měním destičky, tlumiče, oleje atd. jako že u jiných aut ne , třebas s lancií deltou těch oprav bývalo podstatně víc... Jsou to staré auta, použité - to že na něm díky opotřebení nic neměníš, tak to nehrozí a je jedno jestli je to japonec, ital, frantík či němec. Němci se kazí podstatně víc a navíc je všechno drahý.... Ale to sem nepatří.

jagy: 350 Z je krásná - ale má jednu nevýhodu proti 300ZX - už to není 2+2. A ty nouzovky vzadu by třebas mě fakt chyběly... Jdou přes Tebe prosím řešit díly z US i na jiné značky než nissan?

2010-06-10 14:11:25

Co se tyce ND z USA, tak tam je to vicemene vpohode, mam tam zname, kteri mi tam nakoupi a sezenou vse co potrebuji a pak poslou po letusce do CZ (pokud se to vejde do samostatne cestovni tasky a nevazi to metrak, ze...), takze cenu za dopravu a clo neresim.... No kdyz je to neco vetsiho, tak polonez parcel (ikdyz premyslim, jestli bych jim sveril treba motor, byt kvalitne zabaleny...), Prave proto se tak nebojim toho servisu :)

Pravda, kdybych tuto moznost nemel, tak o tom aute asi ani nebudu uvazovat...

Jinak 350z bych nechtel, s tim jezdi holky v Ju Es Ej na nakupy a oporoti zx mi to prijde vubec takove impotentni... Proste zx je takovy poctivy sportak..

 jagy
2010-06-10 14:12:54

Dily nejsou problem na nic vicemene, kdyz tak SZ o co jde. Dovezl jsem i dva motory treba..

2010-06-10 14:16:42

verzi 2+2 to teda nevim na to abych s sebou vozil dalsi lidi bych si z32 nekoupil navic 2seater je o nejakch 150kilo lehči a taky o dost hezčí... ja mam 2+2 vzadu je pravda ze tak 2x za rok nekoho vezu ale spis me to sere protoze si musim posunout sedacku a lidi co tam lezou mi kde co okopou atd. nastesti uz sem si vychoval moju tak ze dozadu jde ona a tak. 2seater idealka aspon nemusim nikoho vozit. blbej je ten malej kufr. ja dam do svyho kufru 2padesatky bečky a jeste nejaky tasky se zradlem. pravda je ze zadni sedadlo radsi zaskladam treba spacakama nez abych nekeho vezl.

2010-06-10 14:24:10

jagy: díky ozvu se.

fizzbiker: ono ve cvhíli když by jsi měl jen tu 2 sedadlovku - tak to právě strašně limituje. I ty nouzovky jsou vzadu knezaplacení pro děcka, případně jedna osoba šejdrem Dá se s tím pak jezdit všude kude... I když je to věc názoru, věku a počtu kousků tvého vozového parku , sorry za OT.


Odpovědět