Fórum - Téma


2 různé zadní brzdiče. Může být problém???


Fórum Almera N16 2 různé zadní brzdiče. Může být problém???

Informace o modelu: Nissan Almera N16


1  2

2015-07-17 20:08:58

Také mi bylo řečeno, když šlápnu na brzdu, pístek vyjede, povolím a pístek se vrátí o cca 2-3 mm je v pořádku. Jestli ne tak je zarezlej. Tak jsem zvědav co mi to zítra udělá

2015-07-17 20:12:38

Ano to byla příčina proč mi byl namontován jiný třmen. Furt mi kolo brzdilo.

2015-07-18 13:15:22

Pístek vypadá viz foto, což si myslím že je v poho. Má snahu se i vracet. Vše jsem rozhýbal a promazal.

Každopádně to brzdí hůř, ale asi si to musí sednout.

Lanko je uchyceno správně jako pravé.

Asi tam musí být ten stejný třmen. Jinak už nevím.

2015-07-18 19:13:10

yamaha23: skontroluj či máš správne natočený valček v strmeni inak nesedí doštička a nebrzdi to dobre a štorcuje sa to celé

djmj  
Michal
2015-07-18 22:27:12

yamaha23: Alebo je to to čo som písal

2015-07-19 11:48:30

chrener: Píše, že mu to dělá na ručku, hydraulika brzdí dobře. Při špatně usazené desce do vybrání v pístku by dělala problém i nožní (křivě dosedající deska vůči kotouči). Myslím, že problém je v kombinaci brzdičů - když se podívám na polohu páčky ruční u levého třmenu vůči dvěma upevňovacím šroubům třemenu a srovnám to s pozicí páky vpravo, je to o poznání blíž k nápravnici. Možná lanko u levé nedá tak dlouhý krok, aby úplně dotlačilo pístek s deskou na kotouč. Může to ověřit snadno, když to zvedne a zatáhne ručku. Pak ať zkontroluje doraz páky ručky na levém třmenu - jestli má ještě vůli a páka může dál, ať zatlačí rukou a pokud to jde, je problém jasný - krátký krok lanka. Pokud je při zatažené ručce páka na třmenu nadoraz, pak je problém nejspíš uvnitř třmenu (sestava plunžr, oska, excentr, ...?) , když nožní brzdí normálně.

2015-07-19 11:58:26

janis: tak v prvom rade ak tam ma rôzne strmene je problem tam... Jeden je 34mm LUCAS druhý 38mm ATE... Prvý ma prepakovanie kolmo na ôs otáčania a valček vysúva pomocou vačky a kolika. ATE systém otáča priamo skrutkovicou na ktorej je valček teda ma lepšiu účinnosť. Na tomto systéme sa da poloha tiahla nastaviť na tisichrane tak by som to doladil prave tam... Inak rovnomernosť chodu ručnej brzdy zabezpečuje kolíska nad výfukom priamo na tiahle od ručnej brzdy - niekedy sa zaseknu valčeky od lanka a nefunguje ako ma... Treba to rozobrat a pozriet a premazať...

2015-07-19 14:21:45

Já bych tam frknul 2 stejné třmeny - buď Lucas, nebo ATE, ale určitě nemixoval a pak řešil problémy. Btw, při (nedejbože) nějaké nehodě pak řešil potíže s pojišťovnou, že na autě byly neschválené úpravy - a to asi kombinace dvou rozdílných třmenových systémů je, že?

2015-07-19 22:57:51

Všem děkuji za rady Hned jsem o něco chytřejší. Zítra nějak rozeberu panel okolo té ručky a podívám se na ty válečky.

Každopádně se už shání tento typ třmenu. Nevím jestli je to ten lepší, ale byl tam původně.

2015-07-20 08:16:44

yamaha23: To je typ ATE, jak psal chrener. Buď ho sežeň dobrej z vraku - ideál nerozebraného, s kapalinou v systému, který si teprve odmontuješ. Kapalina je hygroskopická a demontovaný třmen nebo válec, ponechaný dlouhodobě na vzduchu, dokáže beznadějně "zarůst". Když skladovat, tak rozebraný a vyčištěný, bez kapaliny nebo zakonzervovaný tak, aby vzduch neměl přístup.

Seženeš i repasované z prodejny, ale starý musíš dát protiúčtem - skládá se záloha a po výměně se starý zašle a zálohu vrátí. Třeba tady: http://autodily-haspa.cz/...02&products_id=1001446615

Nakonec, píšeš, že původní třmen stále brzdil - pokud nebyl vyžraný válec nebo jinak poškozený, prodávají se opravné kity gumiček a pístků, kterými se dá třmen opravit. Přeju ti zdar a brzké vyřešení problému!

2015-07-20 10:01:36

Nene, původní třmen ten už není, byl total ten se ani nehnul. Myslel jsem za původní typ tedy ATE.

Mám známého v Plzni. Ten tahá nissany, tak čekám až přijede z Rakouska. Nový kupovat nebudu, ale díky za odkaz.

2015-07-20 11:21:46

yamaha23: No, on ten nový asi nový není - proto berou ty staré na protiúčet. Ty staré se továrně repasují, tj. komplet rozeberou, vyčistí, vymění se všechny opotřebené součástky vč. pístů a gumek a smontují do nově povrchově ošetřeného třmenu (kadmiováním apod.) a prodávají to se zárukou jako náhradní díl. Fungl nové by asi vyšly ještě dráž.

2015-07-20 11:41:41

No to by vyšel. Co jsem tady četl na fórech tak jednoho chlapíka prý zadní brzdy vyšly na 20000.

Uvidím co přitáhne. Naštěstí nic platit nebudu páč to bude výměna kus za kus, u kterého si udělám repas.

2015-07-20 12:54:10

yamaha23: Jo, tak to na tom linku při listování dál v třmenech narazíš na ty opravné sady od Frenkitu a dalších značek (já si tak repasoval zadek i předek u N15). Je dobré změřit si konkrétní rozměry přímo na svém třmenu a pak to porovnat s číslem kitu přímo na stránkách výrobce, už se mi stalo, že na webu měl prodejce číslo kitu údajně na moje brzdy a po porovnání u výrobce to bylo přesně na jiný model a rozměr. Taky občas chybí i foto nebo seznam obsahu kitu a tak nevíš, jestli jde o holé gumky, holý pístek nebo komplet včetně kapaliny pro montáž. Pístky dozadu jsem sehnal od Frenkitu, gumky od Autofren S.A. - ale na N16 to může být zas jinak, uvidíš sám.

2015-07-20 21:28:16

Lanka jsou ok.

2015-07-21 12:41:05

yamaha23: Vyměň ten třmen a nedrbej se s tím, nestojí to za to. Chrener psal, že u toho novějšího provedení (ATE, s tou tenčí pružinkou) jde přesazovat ta páka k lanku na tisícihranu, tak bys to musel přesadit, aby ti zabíral i tenhle třmen později jako ten druhý, ale za tu p.cačku to fakt nestojí. Dva stejný třmeny a je klid.

2015-07-21 22:28:03

Jo jo sháním.

2015-07-26 19:02:30

Tak jsem vyměnil, nemusel jsem dělat ani repas. Vše chodí jak má.

Každopádně se vůbec nic nezměnilo

Hýbl jsem i s tím tisícihranem, lanka se trochu srovnala, ale kolo mi brzdí pořád.

Zítra hýbnu s pravou stranou a uvidím.

Ještě mě napadlo jestli mi tam nedali jiné kotouče.

Mělo by to nějaký vliv?


Odpovědět

1  2