Fórum - Téma


2.0 td skusenosti


Fórum Technický koutek 2.0 td skusenosti



1  2  3

2007-07-12 18:08:56

Martin.Sofi naprosto s tebou souhlasím mám na to stejný názor jako ty ... Takové auto jako máš ty Doris prostě nelze srovnávat s obyč autem, takové auto HSV rozhodně nesežene ,,, a tvrdit že starší p10 jede líp než p11s turbem je nesmysl ,, takový váhový rozdíl tam není, a když si přepočtěš koně na kila tak na tom výjde p11 lepší !

2007-07-12 18:12:19

martin.sofi: No když jsme kupovali P11, nevypadala, že by se o ni majitel nestaral, vše vypadalo zánovně a i fungovalo, to naopak P10 byla zanedbaná a havarovaná na celý levý bok. P11 měla jen měněné nárazníky po ťukanci v koloně, ostatní díly měly totiž origo lak ač s oděrkama, jak už to u většiny ojetin bývá. Všechno ostatní sedělo jak má. Už jsem tady kdysi psala, že oba auta měla stejnou péči. Do P10 jsme zas tolik peněz nevrazili, jak si myslíš, to jak auto dnes vypadá je zásluhou mé práce a schopnosti si na něm mnohé udělat sama, ale ano, kdybych to nechala na servise, stálo by to víc. Skoro 10 let ta Primera jezdila za jakýchkoliv podmínek a nijak se nešetřila. Mi příjde P10 udělaná poctivěji a s použitím lepších matriálů, jediné, co se nepovedlo je antikorozní ochrana lemů a prahů, ale i tomu se dá zabránit a auto nemusí reznout (viz přiložené fotky nejslabších míst P10 na našem autě). Vývoj jde kupředu a u P11 se výrobce snažil zlepšit parametry. Odhlučnění P11je na dobré úrovni, ale jak jsem už psala, máme velice tichý motor a Ty to nemůžeš posuzovat, neboť jsi to auto nikdy naživo neviděl ani neslyšel a ani v něm nejel! Jak jsou na tom ostatní P10 s tímto motorem nevím. Neposuzuji P11 jen podle naší bývalé a sousedové, tak si to uvědom, psala jsem zde, že jsem jezdila i s jinými auty tohoto typu. Nemáš právo soudit něco, co jsi skutečně nikdy neviděl, už mě to začíná docela štvát, jestli si myslíš, že jako žena tady plácám nesmysly. Kdybych měla jinou P10, třeba by na tom byla jinak, ale porovnávám auta s tím, co mám, a NE obecně se všemi P10. Je to subjektivní, vím, ale to je asi názor každého, i Tebe.

2007-07-12 18:20:52

Stifi: Bohužel, s jinou P10 s dieselovým motrem jsem nejela, abych to posoudila, zda jede líp nebo hůře, logicky těch 11kW v P11 dá něco navíc. Posuzuji to jen podle té naší a stojím si za tím, že jede líp než P11 s TD. Jediný, kdo to auto viděl naživo, jak jsem už psala, je ALMERKA, který skutečně ví, jak to auto jede.

2007-07-12 18:21:50

Otazka je Doris jestli vubec mluvis o p11.144, protoze tam jsou oproti P11 velke rozdily, predevsi v materialech. Tvrdit zaroven ze P11 je tezsi nez P10 a zaroven ze v P10 jsou pouzite lepsi materialy, mi pripada prinejmensim jako protimluv. P10 vetsinou rada hnila kdekoli, nejen kolem prahu a bltaniku, to vim bohuzel moc dobre a proto jsme ji prodaval, naproti tomu jsme jeste nevidel P11 s korozi. To jen k tem lepsim materialum....

2007-07-12 18:36:57

Zila ale to muže hodně udělat také ten věkový rozdíl víš

2007-07-12 18:39:23

Zila: Korodují i tři roky staré Mazdy 6 první generace a podle posudků jsou na ní použité velice kvalitní materiály, takže podle toho bych nesoudila. Plasty v interiéru mi u P10 příjdou mnohem příjemnější na dotek, nevržou, ovšem zase je to otázka, protože někomu jinému vrzat můžou, že? Na B sloupcích u P10 je místo krabatějící samolepky hladké obložení, které je stále jak nové. Zámky v kufru jsou betelnější než u P11 a madla na dveřích z jednoho litého dílu, který se nedeformuje a nepovrzává... P11c (144) je na tom zase lépe než předchozí P11 vyráběná v létech 1996-1999, ale třeba zase já jsem už viděla na těchto autech korozi, pod kapotou u více P11 (do r.v.1999)a na lemech blatníků též asi u dvou kusů starších P11. Na P10 prvních let výroby nejsou použité výztuhy ve dveřích a některé, třeba jako ta moje, nemají tak bohatou výbavu, takže váží kolem 1100kg. P11, kterou jsme prodali měla 1280kg. Když jedu sama nebo s manželem, trochu to poznám, manžel má skoro 100kg a je to znát, takže mi příjde, že hmotnost udělá své.

2007-07-12 19:53:40

Ja som nepísal že tvoj motor není tichý, ale v bežnej 2.0d Primere je motor o hodne hlučnejší ako v P11C. Tvoja P10 je parametrami inde pretože to zďaleka nie je bežný kúsok. Keby si ju nechala v takom stave ako si ju kupila a jazdila si s ňou zima leto, nebola by taká tip-top. Ja ti verím že si išla v mnohých Primerách, ale aj tak vidno že ostatné hodnotíš podľa tvojho extra kusku. Ja som mal ako som písal W10 a tiež mi nič nevrzgalo v interiery, a teraz mam P11, kupena na Sk, jazdená po našich rozbitých cestách a tiež nič nevrže. Materialu su na rovnakej úrovni. Suhlasim ale že P10 bola poctivejšie urobená. Ja beriem P11 ako poriadny facelift P10, kde z fakt už dobrého a nadčasového auta urobili ešte lepšie, určite nie, ako ty tvrdíš horšie, to nie.

No a to turbo v 2.0TD je cítiť oproti 2.0d poriadne a záťach sa nedá porovnať. Netvrdím že tvoja P10 ide zle, ale na turbo nemôže mať. P11 TD 0-100kmh 14s a P10 2.0d má 0-100 cca 16.5s. podľa výrobcu. 2.0 TD má vyšší krouťák, aj to treba brať do úvahy.

2007-07-12 19:56:47

Doris, na tie záludné miesta čo máš na foto používaš najaký bezfarebný povrchový lak? Poraď prípravok, ktorým by sa tieto miesta dali účinne ochraniť bez toho že by to bolo veľmi vidno. Ty čo používaš? Ďik za radu.

2007-07-12 20:33:10

martin.sofi: Jestli budeš mít někdy cestu na Severní Moravu, dej vědět, ukážu Ti, co to auto umí i bez turba, případně se zeptej ALMERKY.

Jinak na lak si míchám spešl vosk z několika složek, psala jsem o tom už v článku, který je na nissanclubu. Je to unikátní směs, která dokáže skutečně hodně a i profíci v autorizovaném servisu Mazdy nechápali, když na nedávné garančce viděli před cca rokem u nich prodané auto, naši M6, s daleko lesklejším a hedvábnějším lakem, než jaký je na jejich zcela nových autech vystavených v autosalonu. Aplikuju ji i na vnitřní části karoserie a toto je výsledek. Nic nemusí reznout, ale musí se vědět, jak na to. Přidávám tam spešl oleje, které "proniknou" do horní mikrovrstvy laku a dokonale ji zakonzervují a společně s kombinací vosků tomu dodají sklovitý lesk, aniž by to narušilo nebo poškodilo lak. Už to tak dělám přes 5 let a je to jedinečné. Směs stále vylepšuji . Má rozdílné modifikace na různé části auta a též podle ročních období, na zimu má ten vosk jiné složení, než v létě. Vnitřní části lemů blatníků chrání vrstva neutrálního silikonového tmelu. Dutiny jsem vystříkala vzlínavým voskem, postupně teplem pokryl celou plochu až k povrchu. Auto je dodnes absolutně bez koroze.

2007-07-12 21:55:22

je asi pravda co tady píše DORIS,ale pokud to vezmem logicky tak TD musí být lepší a to je i můj názor,ale podotýkám že jsem nezkoušel obě verze,druhá věc je jak se k tomu človíček postaví a postará se,ale zase si říkám že auto má sloužit mě a né já jemu,asi nejsem ten správný fanda,ale pro mě to je věc a kus plechu který má hlavně sloužit,nechci někoho kritizovat ani hanit ba naopak,je to pěkné když se tak někdo stará,ale musí být na to čas a prachy a toho se mě bohužel nedostává,nic si z mojich řečí nedělejte

2007-07-12 22:38:27

Teda Doris, podival jsem se na Tve fotky a lecos pochopil.... Kdybych venoval tolik energie svemu autu, tak jako ty, tak mam tu 100 za 9 vterin.... Akorat bych asi nespal, nepracoval, takze ani nejedl a chodil nahej ... :)) Vypada to ze jsi si to auticko pekne vytunila a ted tady chces zavodit s nama chudakama co berem auto jako spotrebni zalezitost, akorat ze mame radi tuto znacku... Takze jestli nejsi malinko nefeer . Ne nic ve zlim. Ja sem proste chodim jen na rady a kdyz mohu tak to vracim. Kazdopadne si stojim za tim ze P112.0TD jede lip nez P10 2.0 pokud neni totalne vymazleny dite Doris. Pusobis na me stejne unikatne jako ty laky ktery michas a o ktery bych teda mel zajem. Prodavas je nekde??

2007-07-13 06:54:11

Zila: Dělám na tom autě už asi 5 let, postupně po troškách, jak je čas a penízky. Koupili jsme ho zanedbané a poničené, necelé tři roky se sním zpočátku jezdilo, co to šlo, a nikdo nebral nějaké ohledy... Tehdy jsem autům nijak moc nerozuměla, ale bylo mi líto vidět, jak chátrá. No a tak jsem začala po chvilkách něco dělat, aby se to změnilo. Je to moje první auto, dříve jsem měla akorát jízdní kolo, tak si toho prostě vážím. Mám díky své práci vždy dva měsíce volna v létě, a tak se téhle zálibě mám čas věnovat trochu víc. Mám též zálibu ve studiu techniky a chemie, takže se snažím jednoduchou cestou zlepšit nejen vzhled, ale i technický stav toho auta, neboť si ho chci nechat a zachovat co nejdéle. Různé přísady a aditiva včetně odborníky nastavené čerpadlo a některé další součásti související s výkonem auta udělaly své a to nezanedbatelně.

K Tvé otázce, lak používám buď Motip na bázi akrylu ve spreji (viz jedna z fotek v mém profilu u Primerky) nebo pro stříkání pistolí na díly karoserie vysoce lesklý lak (též akryl) přímo od profíků z lakovny s přídavky dalšich "aditiv" pro jeho zušlechtění (například na přední nárazník a prahy, které jsou více exponovány odletávajícím kamínkům se přidává látka, která zajistí jeho větší "pružnost" i v zimním období). Naopak lak na karoserii si míchám "tvrdší" a po nastříkání a vytvrdnutí se rozlešťuje 2000 vodním smirkem a 3M brusnou pastou. Rozhodující je také technika práce u samotného stříkání, to je možná ještě více důležité než lak samotný. Dvakrát ročně ho voskuji tou směsí, o níž jsem psala výše. Laky se dají sehnat kdekoli v kvalitních lakovnách včetně těch příměsí a tužidel, jde i o značku, mě se třeba nejlépe pracuje s Motipem. Vosky si míchám podle potřeby a neprodávám je, protože namíchaná směs má omezenou skladovatelnost i použití. Je nutné ji též přizpůsobit konkrétnímu laku a jeho stavu. Jiný vosk si míchám na Primerku a jiný na Mazdu, která má origo lak od výroby (až na těch pár drobností, které jsem jí přelakovala) . Směs je rozdílná i na léto nebo zimu. Něco jsem popsala v článku "Jak pečovat o automobil" a časem do svého profilu hodím podrobnější informace o tom míchání vosků, ale jak jsem už psala, je to individuálně namíchané na daný typ laku.

2007-07-14 22:53:47

cau Doris, tak jsem protahl auto po dalnici, po dlouhe dobe, abych si uzil rychlost , ikdyz jen opatrne, kvuli bodum.

A zaregistroval jsem zvlastni vec. Kolem rychlosti 120-140 jsme citil lehke pulsovani do volantu a obcas jsem mel pocit ze to bylo i slyset. Ale zvlastni byla ta frekvence, max. 2x za vterinu, tzn. jako od kola to nebylo... proste zadny trrrrrrrr jako u hnuty geometie. A zaroven to prestavalo pri ubrani plynu. A delalo to tusim jen na petce..Netusis co by to mohlo byt? Chystam se na dofcu tak bych tam chtel by tv pohode....dikes

2007-07-16 06:51:15

Zila: Čauky, pokud to bylo při rychlosti mezi 120-140km/h a nemělo to souvislost s otáčkami motoru, může to být špatným vyvážením kola případně kopnutým ráfkem. Také jsme tento problém řešili, kdy nám jedno kolo špatně vyvážili (zpočátku jsem si myslela, že je zdeformovaný liťák - ale naštěstí nebyl) a shodou okolností též v tomto rychlostním rozsahu jsme cítili vibrace, které sílily k té 150km/h. Při 160 už to sláblo a nad 170 už opět nebylo cítit nic, ale jakmile jsme zpomalili na těch 150 zase to začalo vibrovat a skončilo až pod 120km/h. Samozřejmě též se snažím respektovat předpisy, ale na volném a přehledném úseku občas ráda vyzkouším, co to auto dokáže.

Doporučuji ještě jednu věc, aby jsi měl jistotu, že to není motorem, zkus v té rychlosti, kdy to vibruje podřadit na čtyřku a dát jiné pásmo otáček - jen zachovej rychlost mezi 120-140km/h. Bude-li to dělat dál, pak to bude určitě něco s koly. Mimochodem, máš je správně dotažené? I tohle dělá neplechu, musí být "dorvané" správným momentem. Když jsi ubral plyn a ty vibrace přestaly, měl jsi na tachometru už měnší rychlost než je těch +-120km/h?

Když jsme totiž na zimu přehodili plecháče, vibrace zmizely a po vyvážení liťáků se tento problém již nevrátil.

2007-07-16 09:37:22

cau, no mam pocit ze pri vyrazeni to nedela, a ani pri jine zarazene rychlosti (4), pri vyssich otackach. Na me to bohuzel pusobi ze by to mohl byt (laicky receno) naky element v prevodovce, poloosa???, zarazi me ta frekvence, kolo se toci prece rychle, to by mlatilo rychle, ne?? Ja premyslim co se v prevodu nebo v motoru toci pomaleji nez kola... Ono to ma pomalou frekvenci.. max 2x za vterinu, spis tak 1,5x.....

2007-07-16 09:47:32

Hmm, pak by to mohlo být i v ozubení převodovky, jak píšeš. Kola z toho vyloučíš, když pojedeš stejnou rychlostí 120-140 na jiný rychlostní stupeň, ale pokud to po vyřazení přestalo, pak to koly není. Možná i silentblok u převodovky může dělat paseku, když je vychozený, nám kdysi u P11 (starší typ, než máš Ty) měla tendenci pětka jakoby "chudit" dopředu a dozadu při přidání/ubrání plynu a pak už dokonce měla tendenci vyskakovat. Může tam být nějaké opotřebení, ale tohle jsou dost složité věci a člověk se může jen domnívat. Myslím ale, že kdyby to bylo tou převodovokou a pátým stupněm, pak by ty vibrace měly s vyšší rychlostí (nad 140km/h) nabírat na intenzitě. Tvůj problém mi pořád připomání to naše nevyvážení kol.

2007-07-16 09:50:51

tak dik, zkusim prohodit predni zadni kola, a uvidi se...

2007-07-16 09:57:40

Jesli máš plecháče, zkus spíše to, my jsme to též prohodili a moc lepší to nebylo.

2007-07-19 16:10:55

Zila: V jednom příspěvku jsi psal, že jsi neviděl ještě P11 s korozí. Dneska jsem namátkově zavítala na Pandoru, kde se řeší Primery a vše kolem nich a jeden majitel potřeboval sundat výplně dveří na P11c (2001) kvůli domentování rezavějící lišty mezi zadními okny , a to na obou stranách. Mimochodem na P10 máme tohle zdravé dodnes včetně celého auta, což je ale otázkou údržby a péče, protože je fakt, že tahle stará auta už většinou reznou. Je to škoda, protože Primery jsou hodně dobrá a trvanlivá auta.

2007-07-19 17:03:35

no ,najdou se kusy u kazdeho typu, ktery hnijou. Ale Japonci meli driv problemy s korozi obecne vetsi nez treba Nemci.... Samozrejme udrzbou se da zachranit ledacos,


Odpovědět

1  2  3