Fórum - Téma


2.0 td skusenosti


Fórum Technický koutek 2.0 td skusenosti



1  2  3

HSV
2007-07-10 20:16:45

otec ma moznost kupit 2.0 td rv 2000, cize novsi model. ake mate skusenosti s touto motorizaciou?

2007-07-10 20:23:37

Trochu těžkopádné, hlučnější a na těžký vůz dost líné. Spotřeba kolem 6-7l/100km. Pokud se s tím jezdí ostřeji, jsou známy problémy s praskáním hlav válců a též propálená těsnění. Připočítej i nutnou výměnu rozvodů co 90tis. km, což není zrovna levné. Do Primery tohoto ročníku bych volila 2.0 benzín.

2007-07-10 20:36:12

Jen potvrdim co rika Doris - 2.0 benzin.. vcera to daval nekdo odkaz na clanek, ktery vysel, kde testovali Primery a jednoznacne doporucovali bezudrzbovy 2.0 SR20DE.

HSV
2007-07-10 20:36:41

nema rozvodovu retaz ako benzin?

2007-07-10 20:40:31

lidičky já nevím,ale já bych do toho šel,diesly to je moje a nejradši kdyby to bylo tak 2.5 TD,ale...............

2007-07-10 20:42:18

HSV: Ne, rozvodový řetěz mají jen benzínové motory od Nissanu, diesel má řemen. Ten se musí měnit většinou i s kladkama.

HSV
2007-07-10 20:47:07

ja viem, ved sam mam benzin ale otec xce diesel, tak co s nim... mysli ze bude spolahlivy, lebo to je japonec. preto sa nan pytam..

2007-07-11 09:40:47

ja s nim jezdim uz 2 roky, r.v. 2001, muzu potvrdit ten hlucnejsi a nekutlivovanej projev. Co se tyce lenosti tak to zas takovy spatny neni. Pravda 1,2 nic moc ale od trojky nahoru to jde. Rozhodne s tim nemam problem predjizdet, rozhodne nikoho nebrzdim. Kdyz potrebuju jsem schopen konkrurovat te rychlejsi skupine aut na silnici. Zaroven ale mam pocit ze tim motor trpi (proste ten zuk je takovej blbej, jestli mi rozumite). Co se tyce spotreby, tak prumer kolem 6,5 a to se nijak nesnazim. Denne najedu tak 80km, z toho pulka Praha (zacpy, semafory, znate to..) Ten motor na meosto moc neni, rozhodne vic mu vyhovuje dalnice a potom okresky. Nejrychleji jsem s tim jel 180 a jeste mel rezervu.... No, ptej(te) se, asi jsem jeden z mala kdo ma Nissana s dieslem.

Nakonec, priznam se ze trochu touzim po tom samem aute co mam, ale s benzin 2.0 motorem.

HSV
2007-07-11 15:11:28

zila - poruchy alebo tazkosti ziadne neboli s motorom?

2007-07-11 15:37:39

ne, za dva roky ani jeden kix :)...

2007-07-12 07:08:57

Ja mam Sunny s motorom CD20 a mozem len potvrdit ze je to dobry motor, CD20T je to iste iba s turbom. Mam najazdene 300 000 a slape ako hodinky, neviem preco DORIS odsudzuje ked sama ma motor CD20. Je pravda ze je trochu hlucnejsi, podla mna je to sposobene vyssim kompresnym pomerom, CD20 ma 24:1, ine konkurencne 1.9D a TD maju kompresny pomer 18:1, mne sa na nom jazdi dobre, je pravda ze na inom diesly som nejazdil, predt nissanom som mal iba benzinove auta.

Ale mechanik v servise ked sa na nom previezol vravel ze slape lepsie ako jeho oturbeny Ford Mondeo 1,8, pritom som sa bol stazovat ze po vymene rozvodov to neako zlenivelo, mne to aj tak nedalo a donutil som ich nastavit predvstrek a hned to bolo podla mojich predstav.

2007-07-12 08:21:59

Peter: Já jsem s motorem CD20 v naší Primerce spokojená moc, ta komprese je sice vyšší než u jiných dieselů (sice si myslím, že to není tolik, jak uvádíš - mělo by to být 22.2:1, ale to jen tak na okraj),ale přeci jen je to ještě klasický atmosférák, který je v podstatě velmi nenáročný a jediné, co potřebuje je pravidelná výměna kvalitního oleje a dobrou naftu. Je to ale auto na klidnější jízdu, není na místě tento motor vytáčet a rvát, co to jde. Musím ho též pochválit, neboť spotřeba se drží kolem 5l/100km, teď jsme se dostali při klidné jízdě ještě trochu níž, a hlavně je oproti jiným dieselům tichý a krásně klidně šlape, ač už má na kontě tolik kilometrů. Je to ještě origo Japan motor a jeho kvalita je znát. S poměrně lehkou P10 nemá zas tolik práce a dokáže jet velmi slušně a dynamicky (ALMERKA může potvrdit, když jel za námi ), ovšem je to dáno i péči a kvalitními věcmi, které to auto dostává. Není to samozřejmě na úrovni výkonu moderních dieselů, ale zároveň to není tak choulostivé a náročné, jako tyto dnešní motory jsou. Na STK i v servisech nevěřili uším, když ten náš motor slyšeli, též padla už párkrát zmínka z úst mechaniků, že takový diesel tam ještě neměli a že je to oproti koncernovým i jiným TD podstaně kultivovanější a tišší. U moderních motorů už samotné turbo představuje problém, vysokotlaké vstřiky ani nemluvím a životnost čerpadel jak by smet (majitelé VW by mohli vyprávět....) Takže, co se životnosti týče, moderní diesely potřebují určité ohledy a hlavně velice kvalitní naftu.

Do P11/c se dával CD20T a protože jsem to mohla vyzkoušet a projet se ve VÍCE P11/P11c osázených tímto turbodieselem, mohu upřímně říct, že bych svůj starý CD20 v P10 za tohle neměnila. Proto ta kritika a můj výše napsaný příspěvek. Je to hlučnější, s těžším autem to jede líněji a minimálně o 1-1,5l to má na 100km větší spotřebu. Skutečně mě zarazila ta neochota akcelerovat i když jsem podřadila a měla plyn skoro na podlaze. Když už se to dostane do vyšší rychlosti, pak to jakž takž jede, ale hluk v interiéru mi přišel vyšší než u naší P10. Možná je to i jiným zpřevodováním, ale to nevím jistě. Motor CD20 v P10 znám JEN z naší Primky, a z jednoho Sunny, kde se projevoval ale hlučněji. Stačí mi slyšet ten odporný rachot , jak kolem projíždí každé ráno soused shodou okolností s P11TD, a to má k tomu servisku a dává tomu autu, co je třeba. Bohužel už má druhý motor, a není jediný, kdo měl s tímto motorem potíže. Novější motory nejen Nissanu už podle zkušeností ze servisů nejsou, co bývaly ty starší, holt vše se dělá v duchu spotřebního zboží. Když už vemu jen takový detail jako je spotřeba oleje: můj CD20 do výměny spotřebuje max 1-2dcl oleje, sousedův CD20T produkuje hustý namodralý kouř a olej musí dolévat každou chvíli. Má na něm najeto ale sotva polovinu toho, co my. Vemte v potaz i svolávačky, kde na těchto CD20T měnili těsnění pod hlavama válců, protože se předčasně propalovala. O praskání hlav jsem u těchto motorů též slyšela hodně.

Ano, když je člověk s něčím spokojený, bude to vždy chválit. Takže asi tak. Benzínový dvoulitr mi v P11 sedí prostě nejvíc.

2007-07-12 09:48:27

Doris, s tim poslednim odstavcem nemohu souhlasit. Mel jsme P10 2.0D r.v.93 2 roky, a potom jsme rovnou koupil p11.144 r.v.2001. A pocity mam presne obracene, nez ty. P10 byla lina, kourila (to sem menil filtry a olej pravidelne po 10tis km). Max rychlost tak 165 a uz to rvalo, takrka nesnesitelne. Kdyz to porovnam s P11.144 tak na volnobeh byl zvuk naprosto identicky (pri poslechu z venku). Pri jizde je rozhodne P11.144 tissi nez P10.To je ale tim ze P11.144 je lepe odhlucnena. Akcelerace samozrejme diky turbu podstatne vetsi nez u P10. To co popisujes s ochotou akcelerovat, podle meho zpusobene tim ze motor z turbem potrebuje jiny pristup. Turbo se nejlepe projevuje kolem 2.600 ot. kdyz jde zespoda, to znamena ze podrazeni nema zas takovy efekt, to je styl spis vhodny pro benzin. Na 4-5 rychl stupen, pri otackech kolem 2.700-3000 ten motor slysim jen nepatrne. A v techto otakcach take motor nejlepe reaguje na pridani plynu. Turbo zacina zabirat nekde kolem 2.200. Myslim ze tech 10kW navic je rozhodne znat. :)

2007-07-12 11:29:12

Zila: Mám na to přesně opačný názor i zkušenost než Ty, asi mám prostě "výjímečný" vůz, ale P11TD je líné auto a je to i všude v recenzích, podívej se jen na Áčka, hodnotí TD motor v P11c jako "chodce", kdežto u P10 jako motor "svědomitě vykonávající svou práci". Rukama jim projdou tisíce aut a sami mi tuto motorizaci v P11 nedoporučovali. Proto jsme pak koupili P11 s benzínovým dvoulitrem. Před koupí jsem vyzkoušela cca 5 P11/c s TD a všechny mi přišly mnohem línější než ta stará P10, kterou máme dodnes. http://www.aaaauto.cz/cz/...zu.php?Action=Show&id=208

http://www.aaaauto.cz/cz/...zu.php?Action=Show&id=205

Takže jen z mé hlavy to zde není. P11 má akceleraci cca 14s na 100km/h, my jsme naměřili naši P10 o cca sekundu méně. Je to asi i o konkrétním kusu, možná jsi natrefil na špatnou P10 a my naopak na skvělý kus. Na emisích jsme hodně pod limitem a nekouří to skoro vůbec narozdíl od moderích TDI od VW. Maximálka zatím 190km/h a v klidu(motor je slyšet samozřejmě víc, ale že by to bylo nesnesitelné se říct vůbec nedá) , dál už jsme se báli i když auto by na to možná ještě mělo, ale taková rychlost na našich dálnicích je už riziko a já motor ve své Primeře ani nehodlám rasovat nad red-line. Těch 165km/h, co jsi vytáhl z té bývalé Primery, mohlo svědčit i o horším stavu jejího motoru, vím, že nejsem jediná, kdo z této motorizace dostal mnohem víc. Mimochodem, zeptej se ALMERKY, jak nám to auto jezdí, když nevěříš... Jel totiž za námi se svou Almušou a to jsme to celkem hnali ..... V tomhle ohledu svůj názor nezměním, alespoň s ohledem na svoji P102.0D, s jinýma jsem sice nejela, ale s více P11/c s TD už ano a neměnila bych ani náhodou.

2007-07-12 14:24:12

ja recenzim na ackach neverim, to jsou takovy recicky, aby nikoho neurazily a hlavne prodali.

Svuj nazor take nezmenim. Souhlasim ze subjektivne muze kazde auto pusobit vyjimecne na jeho majitele a i obracene , jak je videt.

Kazdopadne podle technickych udaju 66kW je vic nez 55kW. A moje zkusenosti s obema auty to potvrzuji.

Ja bych naopak nemenil za auto o 14 let starsi. I kdyz by to mohl byt maly zazrak, konecne bych koupil vice muziky za mnohem mene penez.

Zaroven me tesi ze Tvoje auto je ukazkovym prikladem te japonske kvality a spolehlivosti a dava nadeji ostatnim ze se se svymi milacky jeste nakou dobu pekne povozi.

2007-07-12 15:23:20

Zila: To Ti neberu, máš právo na svůj názor a jsem ráda, že jsi s autem spokojen. Tuto recenzi jsem uvedla jako příklad, ale je jich spousta s podobným výsledkem, mimochodem i tady na klubu : http://www.nissanclub.cz/article_detail.php?id=11 , takže i tam jsem čerpala informace. Ovšem k tomu výkonu připočti i podstatně větší pohotovostní hmotnost P11c, má bohatší výbavu a vyztuženou karoserii pro vyšší bezpečnost, což udělá taky dost. Pak se ten rozdíl ve výkonu docela smaže.... Protože mám známé i v bazarech, mohla jsem projet více aut a třeba P10GT a P11GT mají stejný výkon, přesto lehčí P10 GT jezdí lépe - jakoby živěji a má sportovnější švih. Vidíš, my jsme měli Primery dvě a novější P11šla pryč. Měla výborný motor, ale spoustu technických problémů. Netvrdím, že starší auto musí být lepší, ale věř mi, že může být v lepším technickém stavu než mnohá novější auta a i víc vydrží. Marketing dnešních výrobců nespočívá v tom, aby postavili auto, co by vydrželo velice dlouho bez problémů, ale chtějí hlavně prodat a mít zisk. Nicméně Nissana novějšího ročníku už nikdy nekoupíme, přešli jsme na Mazdu 6 a jsme maximálně spokojeni. Možná se někdy naskytne příležitost a porovnáme naše Primky. Třeba budeme překvapeni oba dva. Mimochodem, moje Primka je z roku 1992, takže ne 14, ale jen 9 let rozdíl vůči Tvoji.

2007-07-12 16:17:02

Ja bohuzel zas tak se svym autem spokojen nejsem, mluvim prave o motoru.

Kazdopadne povazuji P11.144 za vrchol vyvoje Primer, vcetne benzinovych motoru ( http://auto2.lidovky.cz/c...idovky.php?id_clanek=2601 ) , ktery bouzel konci smutnym atakem Renaultu do marketingovych strategii Nissanu, a degradaci jeho povesti co se kvality a jizdnich vlastnosti tyce.

Souhlasim s tim ze marketing v soucasnosti snad ve vsech odvetvich nuti lidi ke konzumu misto toho aby si vazily jedne znacky a treba nosily jedny kvalitni boty 20 let tak jako nasi pradedove. Nebo prave jezdili jednim autem.

Mluvit o tom ze starsi auto v lepsim stavu vydrzi vic nez novejsi ve spatnem stavu snad nema smyl, to je logicke. Mluvime snad o idealnim a co mozna nejlepsim technickem stavu aut pouze s vekovym rozdilem. Kdyz jsme kupoval tuto Primeru projel jsem X P10tek, P11tek a kdyz jsem sedl do P11.144 bylo rozhodnuto. Jednoduse receno jsem si pripadal vic v aute. Bezpecneji, stabilneji, pojezdeni bylo proste nekde jinde (to byla P11.144 s benzinem). Buhuzel najedu denne 80-100 km takze jsem musel nakonec sahnout po nafte... Ted toho trochu lituji. Kazdpadne moje pristi auto bude bud P11.144 2.0 s benzinem nebo za par let Subaru.

Jeste by me zajimalo jake jsi mela problemy s p11 i kdyz je to jine auto nez mam ja. Ja mel jediny, nevsim sem si utrzne manzety a znicil tak homokineticky kloub :((

2007-07-12 16:48:53

P11 (1999) jsme koupili s najetými 49.000km. Jak se na tachometru přiblížilo 100.000km, objevilo se najednou více věcí, které se u P10 nevyskytly dodnes nebo až skoro s dvojnásobkem najetých km. Výfuk byl z časti dost zarezlý, odpadl krycí plech u vlnovce, brzdové kotouče byly povlněné a zadní pravá brzda se zasekávala. Praskly manžety homokineťáků, v palubovce a v obrysovém osvětlení auta se pálily žárovky jako na běžícím pásu, často se rozhazovala geometrie. Přední ramena, klasika - klepání i po druhé výměně a přitom byly požity celkem drahé díly. U P10 mají ty vyměněné už přes 100.000km a jsou stále v pohodě.Tlumiče už též odcházely a měly totálně zhnité manžety (u P10 vydržely o 150.000km více a manžety byly neporušené. Zlobila klimatizace, občas pronikala do interiéru i pára. Startér se zadrhával a při studených startech to skřípalo. Volnoběžné otáčky kolísaly. Místy se objevila koroze - pod kapotou a pod zadní SPZ. Nejhorší byly problémy s převodovkou, pětka začínala mít tendenci vyskakovat a zpátečce se zase nechtělo občas zaskočit. Nepříjemné bylo i povrzávání plastů v interiéru. Nebyli jsme moc spokojení s pohodlím a prostorností toho auta. Když jsme pak přesedlali na Mazdu 6, připadlo nám, že sedíme v autě minimálně o jednu třídu výše. P11 měla stejnou péči jako P10, ale prostě jsme asi narazili na špatný kus, což je škoda, protože jinak to jsou kvalitní auta, která si majitelé pochvalují. Bylo mi to líto, když jsme ji prodávali.

2007-07-12 17:11:29

HM, tak ted naprosto chapu tvou nelibost vuci P11 To je docela ostudny, ale asi to je nasledek spatne udrzby. .. ??? majitele pred Vami? Ja byl ted v Nissanu na celkove kontrole a jedine co nasli byli zadni desticky zrale na vymenu. Kupoval jsem ji s 50.000km a ma 120000, a jak rikam, jediny problem byl s tou manzetou. Zacal mi cvakat kloub + delal takovy zvlastni zvuk pri rozjedu na 1 pote co pred tim byla zpatecka, takove delsi cvaknuti. Netusim co to bylo. Doufam ze se ten problem neprenesl na poloosu a neprojevi se to pozdeji.

Jinak je zatim vse ok... :)

2007-07-12 17:29:42

Doris, ja som mal predtým Primeru orginal Made in Japan, vstrekovanie Hitachi, nikde žiadny Bosch všade napisi made in japan. Jednalo sa o W10 čiže kombi. Bol to držák ale tiež som musel niečo riešiť. Bolo to však vinou predchadzajuceho majiteľa, ktorý sa o ňu nestaral. Teraz mám P11, a máš už fakt dosť zasebou, ale vyzerá že sa o ňu majiteľ staral a zatial som spokojný a je určite v 80% lepšia ako W10. Kvalita spracovania možno u P11 klesla ale ani tak mi nič v prístrojovke nevrzga. Tvoja p10 2.0d je fakt výnimočný kusok, a taký asi nikde nenajdeš. Je logické že je v super stave a keď sa zvezieš v nejakej obyčajnej P11 ktorá bola normalne jazdená leto zima, nešetrila sa, tak je jasné že sa ti tvoja stará Primera zdá lepšia. Vedˇ toľko peňazí do tak stareho auta ako si dala ty by malo kto dal. To že ti si s p11 mala problemy bolo v tom že bola búraná ako si už raz spomenula a možno si natrafila na zlý kus alebo v ňom bolo ešte všetko pôvodné, pretože aby sa tak srala p11 ako ty popisuješ to som ešte nepočul od žiadneho majiteľa kto sa o auto normalne stará. P11 je lepšia, má lepší a zároveň jednoduchší podvozok, je omnoho tichšia. To že je P10 tichšia a to ešte v diesly ako P11c v TD není možné. Možno zvonku áno ale v interiery je tichšia vo všetkých strankach p11tka, či od kolies, motora, alebo aerodynamického hluku, pretože P11 má o dosť lepšiu aerodynamiku (odpor vzduchu) karoserie. Netvrdím že P10 je zlé auto, bol som s ňou spokojný, a aj dnes je to super zvezenie, ale v celku je P11 lepšia, môj názor.

Ešte k tomu TDčku v P11tke. Motor je to ako väčšina dieslov so vstrekovaním nafty do predkomôrky. Čiže to že jej môže prasknúť hlava, není problem len Primery ale celkovo týchto dieslov. Aj slávny PSA 1.9TD 66kw známy napr z 406, Xantie, 306, ZX...trpí tepelným namáhaním hlavy a dlhá jazda na plný plyn znamená poškodenie (platí to aj napr pre BMW 2.5 TD, TDS) A to že to nejde by som tiež netvrdil. Mám p11 s 2.0 96Kw ale to že je p11 s TD lenivá by som netvrdil, áno na sprinty to není ale keď sa rozbehne tak na 4 prevodový stupeň nie je problém zrýchľovať a predbiehať. Proste ide to ako normal ťažšie auto strednej triedy s výkonom 66Kw. Myslíš že Passat s 1.9 TDi 66kw ide lepšie. Veru nie, nejde. Proste maslím si že tvoj pohľad na celkovo P11 a hlavne P11 TD je ovplyvnení tvojim susedom, ktorý ju ma na 100% vylágrovanú, a tým že si mala s P11 problémy. To že tvoja staršia P10 ide a dobre vyzerá je len vďaka tvojej extremnej starostlivosti...nie tým že by bola o toľko lepšia od P11 Uf napísal som hotovu slohovú prácu ako tak pozerám


Odpovědět

1  2  3