Fórum - Detail zprávy / Odpověď


2008-01-08 11:23:42 Váha vzduchu ? P11c

Mato: když vytahuješ konektor z váhy,ačkoliv je pod proudem (a to při vypnutém zapalování ani není),je to totéž,jako vytáhnout ze zásuvky přívodní šňůru k rozsvícené lampičce - taky ji nezničíš,jen zhasne.Něco jiného je,pokud tím konektorem neopatrně škrtneš o kontakty a podobně,ale častěji se váha poškodí neopatrnou manipulací mechanicky - utržením topných elementů a tak.

Baterie se při opravách a práci na voze doporučuje odpojit především proto,abys nechtěně nezavadil vodivým nářadím o živý vodič nebo součásti trvale pod proudem (a těch je na motoru dost) a nezkratoval je propojením na kostru - tak se dá zničit docela dost věcí.U airbagů,předpínačů pásů apod. je pak důvodem bezpečnost - pyrotechnická slož ve vystřelovacích patronách se odpaluje elektrickým signálem a kdyby ti prásknul airbag do obličeje,když se skláníš nad volantem,věř,že by ses nerozesmál.

Řídící jednotky čehokoliv pak jsou jako všechny elektronické součástky citlivé na zkrat,přepětí,opačnou polaritu nebo i statický výboj,takže tady je doporučení odpojit je od zdroje proudu jasné.

A nakonec - kdo chce mít klid v duši,může si samozřejmě svorky na baterii odpojit před jakoukoliv činností na voze,i při výměně svíček,ačkoliv podle mne je to zbytečné a sám to nedělám.Proti gustu žádný dišputát,říká se u nás




Zpět do Diskuze (Fórum): Váha vzduchu ? P11c

Pouze pro online zalogované

Musíš se nejprve zalogovat pod svým uživatelským jménem (případně zdarma zaregistrovat, nejste-li ještě členem klubu).


Registrace nového uživatele
Login (Přihlášení)