Články


Topeníčko, topení

49 komentářů 2007-01-10 Přečteno: 11 482x


Odporový dělič




Jelikož je tu zimní období a teploty se pohybují k nule, určitě si každý rád hlavně v ranních hodinách zatopí ve svém autí. Co když ale ráno sedneme do auta a zjistíme například, že nám funguje jen jedna poloha(většinou ta poslední) spínače ventilátoru? Než se vozidlo ohřeje je to třeba příjemné, ale delší jízdou nepříjemné. Dokonce jsem si všiml, že je to tu dost diskutované téma.
Dnes mě s touto závadou oslovil jeden zákazník( fungovala jen čtvrtá poloha přepínače ventilátoru). Asi z 90-ti % za to může tzv. "odporový dělič", který nám v různých polohách přepínače mění napětí do ventilátoru. Poslední poloha přepínače funguje i při odpojeném nebo poškozeném děliči, protože napětí 12V je napojeno z přepínače přímo na ventilátor.
Odporový dělič se nachází zde: viz obr. č. 1 pod kastlikem spolujezdce ( je chycený dvěma vruty do kříže) a vede do něj 4-pinový konektor.



Na obr. č. 2 je zobrazen demontovaný dělič a zelenou šipkou je znázorněno přerušení napětí.



Destičku očistíme, odmastíme a vizuelně či pomocí multimetru zkontrolujeme průchodnost vedení napětí a přerušené spoje šetrným způsobem proletujeme.
Dělič napojíme na konektor a odzkoušíme všechny polohy přepínače obr. č. 3.



Pokud vše funguje jak má, není co řešit a dělič namontujeme zpět. I mě se to dnes povedlo na modelu N15.


Diskuze o článku Nové téma

Témata # Autor Poslední příspěvek
Odporové tělísko 49 bouky Alesh
10 měsíců, 7 dnů
Odporové tělísko

Foto galerie


Články