Články


Od kombíků po 24tunové soupravy

2006-09-05 Přečteno: 4 561x


OD KOMBÍKŮ PO 24TUNOVÉ SOUPRAVY

Tovární reklama na užitkové automobily Nissan roku 1998




Zdroj: Svět motorů č.23/1998
Foto: Nissan

Zpracoval: Wally (Luboš Tůma)


V České republice má Nissan jednu z nejširších nabídek terénních, lehkých užitkových i nákladních automobilů. Jeho záběr sahá od oblíbených dodávek Vanette a palety terénních vozů proslulých svou odolností až po nákladní vozy o celkové hmotnosti do 15 tun. S kompletní nabídkou vozů Nissan se budete moci seznámit i během veletrhu Autotec na brněnském Výstavišti ve výstavním pavilonu B a na volné ploše A. Představí se zde i dvě žhavé novinky - Nissan Primera Kombi, který si už od poloviny května můžete koupit a zcela nový Nissan Pickup.

Primera Kombi je elegantní, sportovně střižený automobil s bohatou výbavou a spoustou prostoru pro cestující a zavazadla. Díky svému unikátnímu podvozku s víceprvkovým zavěšením všech kol shodným s Primerou v provedení sedan má také kombi vynikající jízdní vlastnosti, odpovídající vozu pro lidi s dynamickým životním stylem. Tři temperamentní 1.6, 2.0 a 2.0 turbodiesel i tři úrovně výbavy, zahrnující standardně například ABS, dva airbagy a centrální zamykání, dávají dostatek prostoru pro výběr.

Expozici terénních Nissanů bude samozřejmě vévodit nový Nissan Patrol GR. V kompletní přepychové výbavě s automatickou klimatizací, ABS, oběma airbagy, střešním oknem, koženým čalouněním a elektricky seřiditelnými sedačkami, tak i ve speciální úsporné verzi, určené k přestavbě. Sanitka, záchranné vozidlo hasičů nebo montážní vůz, upravené z Patrolu GR, vynikají svými schopnostmi i v těch nejobtížnějších podmínkách a přitom zůstávají cenově přístupné. Šestiválcový turbodiesel 2.8 s mezichladičem vzduchu a výkonem 130 k je ve své kategorii bez konkurence stejně jako špičkový podvozek Patrolu GR se speciálním protiblokovacím systémem ABS a unikátním vypínatelným stabilizátorem, který schopnosti vozu ještě znásobuje.

V nabídce zůstává klasický Nissan Patrol se vznětovým šestiválcem 2.8 litru, určený především pro práci v náročném terénu. Pro svůj skvělý poměr cena/výkon si získal velkou oblibu zejména u energetiků, lesáků a provozovatelů horských chat. Stejně jako Patrol GR vyniká schopností utáhnmout až 3,5 tuny těžký přívěs. Elegantní Terrano II není nutné příliš představovat, za loňský rok druhý nejprodávanější terénní automobil v ČR přitahuje pozornost jako magnet. Půvabný vůz pro volný čas se stejně lehce pohybuje na cestách i v obtížném terénu, je komfortní a bohatě vybavený.



Českou premiérou bude představení dlouho očekávaného nového Nissanu Pickup 4x4, který už na podzim nahradí svého předchůdce, jeden z nejžádanějších vozů své třídy. Přiřaditelný pohon všech čtyř kol s redukcí, silný turbodiesel 2,5 l s mezichladičem, výkonem zvýšeným na 104 koní a točivým momentem zvýšeným o polovinu na 242 N.m, pohodlí osobního vozu a velká ložná plocha jsou silnými argumenty pro jeho koupi. Nová generace nabídne i luxusní verzi vybavenou např. klimatizací, ABS, dálkově ovládaným centrálním zamykáním, koly z lehké slitiny, automatickým uzamykáním nábojů předních kol, elektrickým ovládáním oken i zrcátek, bočními stupačkami a ochranným rámem za kabinou.

Nissan Vanette Cargo je vůz mnoha tváří nabízející dostatek prostoru pro tři europalety se zbožím plus tři cestující, případně jako Kombi 8 pro osm cestujících se zavazdly. Nejoblíbenější verze Kombi 5 s posuvnou přepážkou dokocne umožňuje operativně volit mezi přepravou pěti cestujícíh s nákladem do 2500 litrů, nebo přepravou tří cestujících s objemnějším nákladem až 4500 litrů.



Ještě pestřejší výběr nabízí Nissan Trade 100, vyráběný jako podvozek s třímístnou nebo prodlouženou šestimístnou kabinou, případně jako tří- nešbo šestimístný Van. Podle typu nástavby nabízí Trade užitečnou nosnost 1,5 tuny při celkové hmotnosti 3,5 tuny. Na šasi vyrábí a montuje nejrůznější nástavby několik smluvních partnerů Nissanu přímo v ČR, a to za velice příznivé ceny. O pohon se stará silný třílitrový turbodiesel s mezichladičem, splňující normu EURO II. Jeho největší výkon 109 k a točivý moment 260 N.m jsou zárukou mimořádně dobré dynamiky i plně naloženého automobilu.

Stejný motor pohání také nejžádanější řadu nákladních vozů Nissan ECO-T.100.56 s nosností 3,5 tuny. Nabídka Nissanu je ale mnohem širší, v segmentu nákladních vozů zahrnuje čtyři desítky variant ve třech základních řadách podvozků ECO-T o nosnosti do 10,9 t a celkové hmotnosti vozidla od 5,6 do 15 t. Automobily mají standardně sklopné, bohatě vybavené bezkapotové kabiny s místem pro tři až sedm osob. Výtečné vznětové turbomotory Nissan, posílené mezichladičem a vybavené automatickou motorovu brzdou, dosahují maximálního výkonu od 109 do 209 koní (80 až 154 kW) a vynikají pružností, nízkou spotřebou a nenáročností na údržbu i při dlouhé životnosti. Komfortní výbavu doplňují například vyhřívaná vnější zrcátka nebo výkonné vodní topení, které řidič ocení třeba při zimním dlouhém čekání na hranicích. Nissany totiž, a zvláště pak model ECO-T.135.80 s celkovou nosností sníženou na 7,5 tuny (využívá výhod daných předpisy zemí EU), velmi často jezdí na dlouhé zahraniční cesty. Záruka na hnací agregáty 24 měsíců nebo 200 000 km i rozvětvená síť servisů po celé Evropě napovídají, že s Nissanem lze jezdit nejen levně, ale také bez obav.

Nissan drží všechny běžné specifikace vozů včetně nákladních ECO-T stále na skladě, takže zákazníci nevnímají problémy s rychlostí dodávky vybraného automobilu. A co více, až do 31.července poskytuje Nissan na nejoblíbenější řadu ECO-T.100.56 výraznou slevu, takže cena podvozku začíná již na 729 000 Kč.



Diskuze o článku Nové téma


Foto galerie


Články