Články


Nissan v Ženevě

2006-03-24 Přečteno: 1 729x



Nissan v Ženevě


Každý rok se uskuteční dva autosalony , pořádaných v různých městech světa . Na nich automobilky představují své novinky , mnoho modelů tam poprvé spatří světlo světa . Máme za sebou ten první , letos Ženevský autosalon . Jak se předvedla automobilka Nissan , posudˇte sami .


Terranaut

Nissan Terranaut je koncipován jako pojízdná laboratoř vědců, výzkumníků, geologů, archeologů a dalších skupin zákazníků, které ať už z pracovních důvodů, nebo čistě jen tak pro radost vyrážejí do drsných a neprobádaných míst naší planety.

Interiér modelu Terranaut je navržený pro tři osoby - řidiče, jeho spolujezdce a třetího vědce-specialistu, který sedí v zadní části u počítače, odkud také komunikuje s okolím a za pomoci složitých přístrojů analyzuje předměty shromážděné v prozkoumávané lokalitě.

„Nissan Terranaut byl od začátku pojímán jako výzkumný vůz a pojízdná laboratoř pro prozkoumáván všech koutů světa,“ říká vedoucí projektu Felipe Roo Clefas, který pracuje jako asistent šéfdesignera londýnského centra Nissan Design Europe, ve kterém koncept Terranaut vznikal.

Aby se do interiéru konceptu Terranaut dobře srovnalo všechno vědecké laboratorní vybavení, má karoserie vozu na straně spolujezdce jen jedny dveře, zatímco v protilehlém boku je dvojice protisměrně se vyklápějících křídlových dveří, takže vůz vůbec nemá B-sloupek karoserie. Díky tomu je nastupování do vozu i vystupování velmi snadné a pohodlné.

Devatenáctipalcová kola prototypu Terranaut jsou obuta do speciálně připravených pneumatik značky Goodyear. Na pevném povrchu odvádějí tyto pneumatiky stejnou práci, jako klasické silniční pneumatiky, po snížení tlaku se dokážou proměnit v široké terénní pneumatiky.

Celý vnitřní prostor za sedadly řidiče a spolujezdce je pojatý jako vědecká laboratoř. Pod prosklenou střešní kopulí je umístěno otáčecí sedadlo s integrovanou klávesnicí počítače. Osoba sedící na tomto sedadle má díky jeho otáčivé konstrukci snadno v dosahu všechny přístroje rozmístěné podél stěn konceptu Terranaut.

Nissan

Pivo

Koncept Nissan Pivo naznačuje možnosti nasazení elektromobilů v husté městské zástavbě. Koncept Pivo je poháněný elektromotorem Super Motor, kterému dodávají energii vysoce výkonné kompaktní Li-ion akumulátory Nissan.

Japonský designérský tým automobilky Nissan připravil pro prototyp Pivo extrémně kompaktní karoserii, díky které je unikátní vůz nepřekonatelné pohyblivý v hustém městském provozu. I když do délky měří Nissan Pivo celkem jen 2700 mm a rozvoru 2 metry (!), nabízí pohodlné cestování trojici osob, přičemž řidič sedí vpředu uprostřed a jeho dva pasažéři vzadu za ním. Při šířce pouhých 1600 mm se Nissan Pivo snadno vmáčkne při parkování i do té nejužší mezery mezi ostatními vozy.

Hlavním kouzlem Nissanu Pivo je ovšem systém otáčení celé jeho kabiny - ta se dokáže otáčet o 360 stupňů, takže řidič vlastně nikdy nemusí couvat: Vůz prostě popředu zajede do mezery mezi zaparkovanými vozy a při vyjíždění řidič otočí kabinu o 180 stupňů a de facto tak zase vyjíždí popředu.

Otáčející se kabina ve tvaru vajíčka přináší i další výhody. Vysoké elektricky ovládané posuvné dveře zaručují snadné nastupování i vystupování při kterém prakticky nehrozí bolestivý kontakt hlavy s rámem dveří. Tenké sloupky karoserie a panoramatické kamery snímající prostor kolem vozu eliminují obvyklé „slepé úhly“ ve výhledu řidiče.

Kamery namontované z vnějšku na A-sloupky karoserie přenášejí přesný obraz o situaci kolem vozu na monitory umístěné ve sloupcích, které fungují jako zpětná zrcátka. Další kamery na zádi a v bocích vozu přenášejí pohled v úhlu 360 stupňů kolem vozu na palubní monitor. Inovativní projekční technologie transformují tento obraz do přehledného pohledu z ptačí perspektivy.

Nissan

Micra 350SR

Tento model sice na autosalonu k vidění nebyl , ale dle mého názoru za zmínku stojí . Toto drobné vozítko se zrodilo na ostrovech Velké Británie . Má jen dvě sedadla , ale jako odměnu za to dostal motor 3,5 litru z Nissanu Murano . Z toho se vyklubal výkon 227 Kw (!) a se zrychlením pod 5 sekund může strčit do kapsy ledajaký sporťák .

Motor je uložený napříč , mezi nápravami a na jeho vývoji se podílela společnost NISMO . Pohon je na zadní kola . Z Nissanu Altima dostal převodovku a z modelu 350Z obdržel 18“ kola značky Rays . Tento malý ďáblík má jedinou nevýhodu – jeho jediný exemplář je na pobočce ve Velké Británii .

Micra
Opět
No

zdroj : internet

Diskuze o článku Nové téma


Foto galerie


Články