Články


Nissan Terrano II pro rok 2000

2006-11-17 Přečteno: 4 225x

MODERNIZOVANÝ KAMZÍK

Nissan Terrano II 2000




Zdroj: Svět motorů č.38/1999
Napsal: ffxtrail (PhDr. František Fiala, CSc.)
Foto: ffxtrail (PhDr. František Fiala, CSc.) a Nissan

Zpracoval: Wally (Luboš Tůma)


Island je velmi zvláštní ostrov. Kvalitních vozovek je tam velmi málo, a tak se tam více než kde jinde uplatní terénní automobily. Není divu, že Nissan zvolil právě toto místo pro představení své novinky - modernizovaného Terrana II.


Dominantním rysem modernizovaného Terrana II je mohutná přední maska

Nissan Terrano II patří k nejúspěšnějším terénním automobilům na našem trhu. Vždyť od října 1993 do července letošního roku se jich prodalo celkem 841 kusů. Nicméně automobilka Nissan se nespokojuje s dosaženými úspěchy a připravila pro letošní rok další modernizaci Terrana II. Jenom pro oživení paměti si připomeňme, že v roce 1995 byla provedena první modernizace, zahrnující instalaci airbagu řidiče a dvoubarevné členění boku vozu krytem z plastu. O rok později byl zvýšen výkon motoru použitím chladiče stlačeného vzduchu (ze 74 kW na 92 kW), dále bylo instalováno ABS, předpínač bezpečnostních pásů, přední část dostala kruhové světlomety, záď zase třetí brzdový světlomet. V roce 1998 byl dán do swériové výroby airbag spolujezudce. Letošní rok se nese ve znamení letopočtu 2000 a snad i proto byla modernizace provedena v širokém rozsahu.

Na první pohled zaujme přední část. Oproti předchůdci nabyla maska plastičnosti a svou mohutností se přiblížila stejnému komponentu na větším modelu Patrol GR. Maska se dodává dle stupně výbavy buď v barvě karosérie nebo v chromu. Nový tvar mají také světlomety. Jsou nyní obdélníkové a ukrývají jak hlavní, tak potkávací světlomety se zvýšenou svítivostí. Na ně navazují blikače přetažené do boků. Z mohutného nárazníku zmizely blikače, naopak přibyly ostřikovače světlometů a otvory pro přístup chladícího vzduchu k předním brzdám.


Plastové doplňky zádě a skupinové svítilny protažené přes dveře zlepšily celkový dojem

Zadní část vozidla byla také přepracována. Skupinové svítilny ve spodní části vozu byly navzájem odděleny a v horní části byly protaženy až za dveře. K povýšení vzhledu přispěl pás z plastu obepínající svítilny přes celé dveře. Nový tvar mají i kola o rozměru 16 palců.

Vzhledem k tomu, že Terrano II je určeno pro všestranné použití, zamysleli se konstruktéři i nad problémem rychlého odstranění vody ze skel, zejména bočních. Proto jsou opatřena speciálním povrchem odpuzujícím vodní kapky.

Změny najdeme i v interiéru. Důkladně je přepracována přístrojová deska. Její tvar je modernějí a jednotlivé přístroje jsou dobře přehledné. Radiopřijímač s běžným nebo CD přehrávačem se nyní dodává již zabudovaný ve středovém panelu.


Přepracovaná přístrojová deska a nové kombinace čalounění

Ta tam je také určitá až přehnaná střízlivost čalounění interiéru. Nyní jsou k dispozici pestrobarevné látky s velmi příjemným povrchem. Pro milovníky komfortu je v nabídce čalounění z kůže.

Nissan je pověstný kvalitním zabezpečením svých vozidel. Nejnovější Terrano je vybaveno dálkovým tzv. superzamykáním, znesdnadňujícím možnost odcizení vozu.

Nissan Terrano II pro rok 2000 patří mezi automobily vhodné pro jízdu jak na kvalitních vozovkách, tak v náročném terénu. Proto byly nejnákladnější změny realizovány na podvozku a na brzdovém systému. Nový, modernější perotiblokovací systém byl spřažen s EBD (Elektronic Brake Distribution) zajišťujícím kvalitnější brzdění zejména na nezpevněném povrchu. ABS je do rychlosti 8 km/h vypnuto a uvedeno do činnosti je teoprve při vyšší rychlosti. To je pro terénní automobily velmi důležité, neboť při prudkém klesání na nezpevněném povrchu by se s běžně fungujícím ABS nedalo zabrzdit. Byly také zvětšeny kotouče zadních brzd. Novinkou jsou tlumiče s plynovou náplní. Výsledkem úprav na podvozku je velmi dobré vyladění podvozku, kdy při jízdě na kvalitní slinici zabraňovaly tuhé stabilizátrory umožňující i rychlou jízdu zatáčkovitými úseky přílišnému naklánění a nebezpečí smyku zádě při poháněné zadní nápravě. Dokonce při rychlém projíždění zatáček na pro Island tak charakteristickém, nezpevněném povrchu byly jízdní vlastnosti velmi vyvážené. Při vjezdu do náročného terénu a zapojení pohonu všech kol šplhalo Terrano II do kopců jako kamzík, přeskakovalo nerovnostmi a překonávalo v pohodě vodní úseky. Podvozek se ukázal skvěle vyladěný, samozřejmě i díky samočinně uzamykatelným volnoběžným nábojům předních kol a samosvornému diferenciálu zadní nápravy. Na příjemných pocitech z jízdy se podílí osvědčené pohonné jednotky. Vznětový přeplňovaný motor s chladičem stlačeného vzduchu známe z našich podmínek. Zážehový čtyřválec 2.4 l se na náš trh běžně nedováží. Oba dva agregáty se vyznačovaly mimořádně klidným a tichým dojmem.

Nový automobil by měl být na našem trhu k dispozici v závěru roku.


Diskuze o článku Nové téma


Foto galerie

Nissan Terrano II R20

Toto je článek o modelu Nissan Terrano II R20

Nissan Terrano II 2.7 TDi SE Wagon - TEST

SPOLEHLIVÝ NA KAŽDÉM POVRCHU

Nissan Terrano II 2.7 TDi SE Wagon

Zdroj: Svět motorů č.7/1997 Napsal: ffxtrail (PhDr. František Fiala, CSc.) Foto: Mgr. Jiří Křenek Zpracoval: Wally (Luboš Tůma) Mezi opravdovými bestsellery v kategorii terénních automobilů se důrazně prosazují již čtvrtým rokem modely Nissan Terrano II. Vzhledem k tomu, že konkurence nespí, připravil Nissan v závěru minulého ...


Články