Články


Nissan Qashqai J11 Visia vs. Tekna

2016-07-17 Přečteno: 1 515x

Ahojte,

tak jsem si pro Vás Připravil velké srovnání Nisssan Qashqai J11, jak ve výšce výbavy tak motorizací.

dva_QQ

Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Visia (16510€ s DPH) vlevo a Nissan Qashqai 1.6 DIG-T Tekna (25440€ s DPH) vpravo.

 

Jednou větou o mně: 

vlastním Qashqai 1.2 DIG-T okolo jednoho roku , najeto 15000 km+, Visia výbava.

qashqai zakrytý

takhle mi ho připravili při předávání :)

 

Situace: 

Měl jsem jedinečnou možnost vyzkoušet úplný opak jak v ceníku :) tak i výbavě oproti mému mazlíku tj. Nissan Qashqai 1.6 DIG-T – Tekna, včetně panoramatické střechy, vyhřívaného předního skla apod.  Auto jsem měl možnost projet na pár dní, jak město, okresky tak i dálnice prostě celkově pár stovek KM kombinovaného provozu.

Klíče a startovaní: 

Ještě před startem se už můžeme zastavit u startovacích klíčů, já mám klasický vystřelovací k Tekně už máte šišatý bez klíče – auto se obsluhuje kompletně bez klíčově.
Je to opravdu bomba že ten klíček jen hodím do kapsy u bundy k dokladům, přijdu k autu a dotknu se na klice tlačítka a auto se odemknu. 
V autě nastartuji tlačítkem a při odchodu z vozidla po jízdě se jen otočím a    zase zmáčknu tlačítko na klice dveří, abych náhodou nepřehlédnul že auto se  opravdu zamčelo nebo ne – sklopí se automaticky zrcátka (podle Vašeho nastavení). Samozřejmě že je také více klasická možnost  že odemknu a zamknu auto tlačítkem na ovladači ale ten luxus nic nevytahovat z  kapes ať už klíče od auta nebo telefon Vám opravdu dodá pocit 21. století. 

qashqai klíče

Vzhled: 

Vzhledově na parkovišti Tekna zaujme stříbrnými lištičkami na střeše a panoramatickou střechou, další postřeh jsou samozřejmě automaticky sklopené zrcátka a poslední největší věc co asi trápí všechny majitele Visia výbavy – že má krásné chromované mlhovky místo toho škaredého do nebe volajícího plastového pupku co nic nedělá. Jinak se auta až tolik neliší. V mém přípaě mně strašně na designu chybí boční chránící lišty dveří


       bocni lista                                                 zaslepky predek visia 

                  boční lišty                                                                                          plastové záslepky mlhovek a ozdobný panel

také crossover pack (stříbrný plastový panel pod oběma nárazníky), protože už jsem si na to zvykl že to na mém QQ mám, chápu ale že za tu nekřesťanskou cenu 380 eur s DPH cca už ten crossover pack není až tolik krásný. Já osobně jsem ten crossover pack měl v rámci příslušenství 500 euro v ceně auta, takže to tolik peněženku nebolelo.


QQ_zepredu

Světla: 

Když už zapneme světla je zde vidět další zásadní rozdíl, Tekna má moc pěkné full LED světla. Já je ve svém QQ i přes více zářivé žárovky do bílé/studené barvy jsou stále dost do žluta. Jedná se o Osram Night Breaker Unlimited, bohužel jsem udělal chybu teď už bych určitě koupil cool blue intense které budou více do bílé/studené barvy. Pří jízdě si Tekna v režimu Auto sama pěkně přehazuje světla mezi LED pro denní svícení a LED denní s potkávacími světly a zadní potkávací, podle světelné situace například venku denní a v parkovacím domě i potkávací. 


                   svetlo teknasvetlo tekna 2

tady asi každy z Vás pozná co je LED a co je HID

 

Výbava: 

Další rozdíl ve výbavě jako panoramatická střecha je také zajímavá, vzadu jsem sice neseděl pří jízdě ale určitě to má svoje kouzlo, nejen pro děti ale i pro ty ženský co jsou z toho unesený. Teknu jsem testoval nedávno takže jsem využil jak vyhřívané přední sklo tak vyhřívané sedačky. Co se k tomu dá dodat, místo čekaní pár minut na základní zahřátí motoru a modlení se aby se sklo moc nezamlžilo při jízdě, si pěkně sednete do auta, zapnete vyhřívání předního skla i sedačky a můžete za pár sekund vyjet i v chladnějším počasí a za další 2 minuty už jde krásné teplo ze sedačky i skrz zimní bundu. 

Nissan connect vs. original MP3 radio vs. Android.

Jako další zásadní část výbavy je samozřejmě Nissan connect (7 palcový dotykový barevný displej s GPS navigací), ovládání je intuitivní a považoval bych celkově Nissan connect jako za jednu z lepších ať už z hlediska kvality displeje, že je to dotykové nebo jak má velký displej. Navigace se načítá docela svižně a dá se s tím celkovo pracovat, bluetooth na telefonovaní funguje, co víc si přát. Ja osobně při Visia výbavě jsem se rozhodl po určité době vyměnit původní radio za 8 palcový Android z číny a musím poklepat źe jsem dobře udělal, ať už cca poloviční cena oproti Nissan connect tak otevřené platformě Anrdoid, bez Waze si už svůj motoristický život nevím představit.

 

nissan default radio                                 nissan connect

         původní radio, jen BT a MP3                                                                                             Nissan connect 7" Palců

 

radio android dva                               nissan android

              Android Radio 8" Palců                                                                                                Android Radio 8" Palců

 

Parkovací asistenti: 

Na parkovací panoramatický systém se velmi rychle zvyká, člověk se pak opravdu nepotřebuje dívat do zrcátek jen se možná letmo rozhlédnou jestli se na mně neřítí auto a můžu vesele parkovat na milimetry a nebát se že odřu svoje nebo cizí auto. Je zde samozřejmě přítomný polo-automatický parkovací asistent na kameře naklikáte kde chcete zaparkovat a auto Vám jen řekne že máte zařadit 1 nebo R a mírně popojíždět a pěkně točí volantem za Vás, je to zajímavé ale v reálném použití asi opravdu spíše pro ženy co mají problém s parkováním nebo machrovinka když někoho povezu. Opravdové využití si dokážu asi představit jen v případě nějakého zvláštního a zmenšeného prostoru kde si to auto bude více regulovat samo, možná někdo máte problémy s příčným parkováním nebo se bojíte o svoje 19 palcové kola, ale tak proti gustu žádný dišputát, bylo to dostatečně použitelné a to se cenní. Dost zajímavá a mírně skrytá funkce, aspoň pro toho co neměl čas projít celý manuál k vyšší výbavě, při příčném parkovaní dá „kliknout“ prstem do displeje a z obrazovky kde na jedné polovině vidím co je za autem a panoramu, po kliknutí vidím pěkně jen záběr z jedné kamery u obrubníku a panoramatický pohled viz foto s kuželem. 

 

eagle eye

                                                                             parkování s tzv. Eagle Eye ( Orlí Oko)

  

Jízdní asistenti: 

Asistent jízdních pruhů jsem neměl možnost vyzkoušet protože byl vypnutý. Musí se nechat že asistent nárazu a mrtvého úhlu má něco do sebe, když jsem se vyšší rychlostí přibližoval k autu přede mnou, auto na mně začalo pípat že možná narazíme, na test jestli to fakt začne brzdit jsem koule neměl ještě k tomu s „cizím“ autem. Sledování mrtvého úhlu je taky takové poživatelné, když tam něco je svítí vám kontrolka oranžově v interiéru u bočních zrcátek, že bude zle když pojdete na tu kterou stranu, v případě že pustíte směrové světlo „špatným“ směrem auto Vám zapípá, takže pokud nebudete prasátka jako v BMW nebo většina SUV a budete používat směrová světla možná Vám tento asistent jednou zachrání alespoň pár euro nebo někomu život, zase takový můj malý povzdych vítej v 21. Století. 


Podvozek: 

Já jako polo autíčkař bych si spíš řekl, čert to vem tu torzní tyč nebo více prvková náprava MacPherson na zadní nápravě, však už můj QQ s torzní tyčí je velmi pohodlné auto a u mě osobně testovaných jako řidič - ani Superb, BMW řady 3 nebo třeba Ford Focus II nebo III nedosahují jeho pohodlnosti a tichosti podvozku, opak je pravdou dá se jít ještě dále. Více prvková zadní náprava u této Tekny je poznat a auto je ještě tišší, pohodlnější a jistější na silnici, kdo nezažil rozdíl nepochopí. 

 

Rozpoznávaní dopravních značek: 

Jeden z dalších asistentů co Vám zpříjemní život, minimálně v místech kde to méně nepoznáte nebo nevěnujete až tolik pozornost řízení. Několikrát jsem se více zamyslel nad Nissan connectem případně hovorem s někým a najednou nevěděl jaká je maximální rychlost a palubní PC vám to pěkně připomene a musím nechat že jim to funguje na 99% správně, ovšem podezírám tento systém že kombinuje data z GPS ala Sygic/Waze s kamerovým systémem a suplují si svoji chybovost navzájem, což ovšem nevadí když to prostě sem tam využijete a můžete se na to vcelku spolehnout.   

 

Moje jízdní historie a projev 1.2 motoru: 

Předtím než začnu hodnotit a spekulovat nad rozdílem mezi motorem 1.2 a 1.6 DIG-T musím uvést na pravou míru moje dosavadní zkušenosti a to je to že jsem jen párkrát seděl v něčem silnějším jako je například Toyota Celica 6G 2.0 GT cca 220 koní, nebo BMW 320d cca 150 koní a řidičské základy získal na Renault Twingo 1.2 - 1995 a Opel Corsa D 1.4 - 2008 , takže jsem spíše jezdil na 75~ koňovém mini autě až posledního půl roku jezdil na SUV s 1.2 Turbo benzin QQ se 115 koni. První věc ještě před jízdou 1.6 DIG-T má grill shutter ( díky za rozšíření slovníku Mr. Duncho ) a motor je už tak akorát v motorovém prostoru ne jak ten můj mini 1.2 DIG-T který je tam trochu utopený a malý. Charakteristiku motoru 1.2 bych po tomto testě zhodnotil tak že turbo zabírá už při 2100 otáčkách, je ho i někdy mírně slyšet jak sviští a výkon je lineární s vyššími otáčkami a stále takový tichý, prostě to tak táhne trochu víc když se to točí nahoru ale aby člověk zažil pořádný zvuk musí to opravdu velmi vytočit, není to prostě klasický benzinový řev od 2500 otáček ale zvláštní tichý hybrid. Auto není celkově líné a tento výkon mi stále připadá velmi dobrý, když se chce dá se s ním jezdit svižně a zábavně a pořád se držet maxima 3000 otáček. Situace je v těchto studenějších týdnech ovšem taková že i když s 1.2 jedu na důchodce jsem rád že jsem pod 8.0 litrů. Respektive kombinovaně v zimním počasí mám teď okolo 7.4 na poslední nádrži dálnice s městem a musím si fakt dát pozor na to abych ten plyn moc nemačkal, člověk nemůže moc bláznit pokud nechce mít spotřebu nad 9 litrů v zimním počasí. Ano v létě s klimatizací jsem měl bez problému spotřebu okolo 7.8 litrů se svižnou jízdou. Zima se tváří pro tohle auto a motor jako horši období na spotřebu. 

vykon KW 1,2 digt QQ

                                                                             KW vs. otáčky na 1,2 DIG-T

 

Projev 1.6 motoru: 

Auto mi připadá stále tiché oproti 1.2 ale už při rozjezde na parkovišti je proste cítit a slyšet že pod kapotou je něco silnějšího, má to prostě svoje grády že člověk opravdu cítí že ten motor žije a má ho chuť vytáčet, ale pokud jedete na důchodce, motor je stále tichý a není tam zásadní rozdíl oproti 1.2 , spotřeba město okolo 7 litrů a brzo už svištíte na pětku. Zvuk mi připadá jako na normálním benzinovém motoru. Když ten motor ovšem necháte zahřát a dovolíte si ho vytočit nad 3000 otáček, začíná opravdu peklo při 3000 otáčkách začíná pomalu zabírat turbo a při 3500 dostanete opravdu velmi slušnou injekci výkonu která ještě mírně roste s vyššími otáčkami, na dálnici se necháte pár sekund trochu unést na pátý rychlostní stupeň a už je tam 160kmh a ještě tam máte 6ku, opravdu grandiózní, samozřejmě v té chvíli přestává sranda a začíná se třepat řidičák. Ale zpět na zem a normální jízdu, ten zásadní rozdíl je ve stylu jízdy a spotřebě, jel jsem par kilometrů dlouho trasu, pár vesnic, pár okresů, cca 40 minutová jízda, normální jízda ani agresivita ani spotřeba, párkrát vytočený motor na 4000 otáček abych si užil výkonu, dojel do místa do určení a sedl na prdel z palubního počítače – 5.8 litru. Určitě to také ovlivnili vesničky kde se dá jet 55kmh na pětku apod. že jsem tam asi nahnal spotřebu, kdybych ale jel se svým 1.2 QQ a držel tempo za 1.6 QQ tak bych tam měl spotřebu aspoň o litr větší. Na stejné cestě zpátky s mírně rychlejším tempem, sem tam vytočený motor pro radost, přidaná ještě krátká jízda po dálnici a spotřeba si sedla na 6.2 litru za jízdu a to jsem nejel na důchodce, je to krása.   

graf 1,6 digt

                                                                  KW vs. Otáčky u motoru 1,6 DIG-T Nissan Qashqai

Celkové srovnání motoru: 

Ano 1.6 je sranda, sportovní projev. Zvuk 1.6 je jako zvuk motoru a ne jako tichá lineární 1.2, ano spotřeba je cca o litr menší, stojí to za 2100 až 2760 euro? 

dig-t

 Za mně osobně ne, po dálnici většinou jezdím 125-140 tachometrových na tempomate, větší rychlostí skoro vůbec – nejsem až tak velký pirát a do Německa nejezdím, 80% mojí jízdy je ve městě kde pokud je potřeba můžete jezdit jako prase i s Renault Twingem 1.2 tak mi ten 1.6 motor nechybí. Takže mohu akorát potvrdit tak jako ostatní na foru, pokud někdo jezdí 50% a více dálnice asi bych zainvestoval do 1.6 motoru, kvůli spotřebě a více houževnatému motoru, do města 1.2 stačí bohatě a o papíry za rychlost se dá přijít i s favoritem. Stále ale platí můj názor že i ten 1.2 motor je dost živý a zábavný. Pokud někdo do teď jezdil jen s 2.0 motorem a více tak si asi na 1.2 turbo benzin nezvykne a bude buď trpět nebo bude muset zaplatit alespon o 2000 euro více, pokud jste do teď jezdili s něčim normálním mezi tj menší auto 1,4 atmosférický motor tak to nebude na stejno ale bude to určitě zlepšení.

Celkové srovnání výbavy: 

Nejvíce by mně chybělo vyhřívaní předního skla, to je prostě k nezaplacení respektive ano můžu si dokoupit do svojí Visie startovaní na SMS nebo nezávislé topení za pár stovek euro, ale když už jsem se jednou rozhodl že koupím nové auto v určité výbavě za určitou cenu, nevyplatí se do něj tolik investovat když jednoho dne většina z nás auto bude prodávat po pěti až deseti lety, budu asi muset překousnout a tiše závidět ostatním. Třeba se na to podívat taky z jiného úhlu, vyhřívání předního skla je jen v Tekna výbavě za příplatek a já osobně tak rozežraný nejsem abych bral auto v plné palbě, takže mi to až tolik nemůže chybět. Ostatní hračky a asistenti jsou určitě super a pomáhají, bez klíčový systém je opravdu luxus a třešnička na dortu, každý se už musí rozhodnout sám jaký má standard a jak moc má hlubokou peněženku, jak se vydal cestou že jsem si dodělal Android rádio a mlhovky a mám takovou průměrnou výbavu za poloviční cenu.

Závěr:

Celkově bych stále svoje rozhodnutí neměnil, 1.2 DIG-T Visia za krásných 15990~ eur s DPH podle ceníku, svoji klimatizaci, MP3 a tempomat ke svému štěstí mam a koníci pod kapotou se vyškrábat dají bez velkých problému aby jste vyškolili kde jakého Golfistu nebo Octaviu, většina lidí neumí řídit a nemá vkus.   

Pěkný den přeji Všem, příště udělám další članek který se bude zase točit okolo Nissanu Qashqai :)

Diskuze o článku Nové téma


Foto galerie

Nissan Qashqai

Toto je článek o modelu Nissan Qashqai J11

Nissan Qashqai - TEST

 

BODY K DOBRU

Nissan Qashqai

Zdroj: Auto Tip č.2/2007 Napsal: redakce měmeckého Auto Bildu Foto: Auto Bild Zpracoval: Wally (Luboš Tůma) Nissan po šesti letech nahradí stále dobrou, nicméně postupně upadající Almeru. Nástupce Qashqai sice vypadá jako soft SUV, ke klasickým kompaktům ale nemá daleko. ...

Nový Nissan Quashqai

Nissan připravuje novinku - menšího bráchu úspěšného Murana. Nové autíko je postaveno na konceptu Quashqai, který byl představen na autosalonu v Ženevě v roce 2004. Do výroby by měl jít v Sunderlandu v Anglii a to v letošním roce. Autíko bude mít některé designové vychyt&aac...


Články