Články


Nissan Primera Wagon

2006-11-25 Přečteno: 5 175x

PRIMERA I JAKO KOMBI



Zdroj: Svět motorů č.40/1997
Napsal: Mgr. Roman Poláček
Foto: Nissan

Zpracoval: Wally (Luboš Tůma)




Jednou z premiér letošního frankfurtského autosalónu byla nová verze oblíbeného modelu střední třídy Primera. Ke klasickému tříprostorovému sedanu a pětidveřovému liftbacku přibylo praktické a elegantní kombi. Designu nové karosářské varianty byla věnována velká pozornost. Návrh karosérie je dílem mezinárodního týmu návrhářů pracujících v evropském designérském středisku Nissanu v Mnichově, zatímco interiér navrhli odborníci sídlící v britském Cranfieldu.

Marketingové průzkumy ukázaly, že rozhodujícím kritériem při posuzování funkčnosti a elegance vozů kombi je sklon zadního okna, resp. posledních sloupků karosérie. Je-li okno příliš kolmé, vypadá vůz přehnaně "užitkově", je-li naopak příliš skloněné, mají zákazníci obavy o velikost zavazadlového prostoru (při využití až ke stropu). Designéři Nissanu zvolili optimální kompromis mezi těmito dvěma extrémy. Další důležitou veličinou je délka zadního převisu karosérie. Nová Primera Wagon má tento převis mírně prodloužený, proporce vozu ovšem zůstaly dokonale vyvážené. Celková délka nového kombíku tak činí 4510 mm (Primera sedan a liftback: 4430 mm).

Konstruktérům přišla velice vhod kompaktní zadní náprava ze základního provedení Primery, která bez jakýchkoliv změn umožnila vytvořit zcela plochou podlahu. Její součástí je plastový díl, jehož otočením se odkryje vanička s hladkým povrchem vhodná pro uložení špinavých bod, zabláceného kola nebo třeba psa. Tímto jednoduchým úkonem se navíc zavazadlový prostor zároveň prohloubí o 100 mm. V podlaze a po stranách zavazadlového prostoru jsou další dvě skryté úložné prostory. Součástí výbavy interiéru je i druhá vnitřní svítilna a dvanáctivoltová zásuvka. Nově řešená zadní sedadla jsou vybavena tříbodovým bezpečnostním pásem i pro prostředního cestujícího. Sklopením asymetricky dělených zadních opěradel vznikne dokonale rovná ložná plocha, aniž by bylo třeba manipulovat se sedáky či vyjímat opěrky hlavy. Primeru Wagon může pohánět některý z osvědčené trojice motorů: zážehový čtyřválec o objemu 1.6 nebo 2.0 litru, popř. přeplňovaný dvoulitrový vznětový agregát.

Nový Nissan Primera Wagon přichází právě včas, neboť prodej vozů kombi střední třídy v Evropě prudce roste. V roce 1996 se jich prodalo 581 000, což představuje 21,4 % vozů tohoto segmentu a odhady pro letošní rok jsou ještě vyšší. Tomuto zájmu ovšem odpovídá i široká nabídka. Nová Primera s karosérií kombi se proto bude muset prosadit proti 6 (!) německým, 3 francouzským, 2 italským, 4 japonským a 1 korejskému konkurentovi.


Diskuze o článku Nové téma


Foto galerie

Nissan Primera

Toto je článek o modelu Nissan Primera P11

Primera GT test (MOT 07/97)

Limuzína so športovým srdcom

Zdroj: MOT, 23. 6. 1997 Autor: Juraj Pucher, prepísal Lubosh

Vie sa presne, kedy v roku 1933 založili Nissan Motor Co., Ltd., ale kedy prvý raz vyslovili nahlas svoje krédo: „Pozerať do budúcnosti, ale zlepšovať ju už dnes,“ nikto nevie. V každom prípade sa ho však v Nissane držia a automobil Primera GT je jedným z najlepších dôkazov.

Dvojlitrová Primera GT je hro...

Nissan Primera 1.6i GX - TEST

POKRAČOVATEL TRADICE

Nissan Primera 1.6i GX

Zdroj: Svět motorů č.47/1996 Napsal: ffxtrail (PhDr. František Fiala, CSc.) Foto: Mgr. Jiří Křenek Zpracoval: Wally (Luboš Tůma) Nissan je automobilka, která se nikdy nesnažila upoutat nějakým extravagantním nebo futuristickým tvarováním karosérie svých výrobků. Filozofií této firmy je až fanatické zdokonalování techniky. Zaměřuje se na pohonný ag...

Nissan Primera pro rok 1995

NISSAN PRIMERA PRO ROK 1995

Zdroj: Svět motorů č.51/1994 Napsal: Vítězslav Kodym Foto: Nissan Zpracoval: Wally (Luboš Tůma)

Nissan Primera - legenda končí

Nissan Primera - legenda končí Nepříliš slavné prodeje Primery vedly Nissan k rozhodnutí nenahrazovat tento model přímým nástupcem. Střední třída přijde o jednoho z tradičních zástupců v tomto ostře sledovaném segmentu. Pokud náhodou zvažujete možnost koupě příští Primery, máte o starost méně. Nissan totiž neplánuje nahrazení nepříliš úspěšné současné generace zbrusu novým nástupcem. Stávající Pr...

Nissan Primera 2.0i 16V SLX - TEST

RYTMUS NAŠÍ DOBY

Nissan Primera 2.0 SLX

Zdroj: Auto Tip č.10/1994 Napsal: Vladimír Löbl Foto: J. Maršíček Zpracoval: Wally Ne vždy se podaří nabídnout správný automobil ve správnou dobu na správném místě. Modernizovaný Nissan Primera modelového ročníku 1994 je v tomto ohledu jednou ze světlých výjimek. Málokterý automobil japonské značky se těší na evropském kontinentu takové popularitě...

Nissan Primera 2.0eGT - TEST

BERÁNČÍ ROUCHO

Nissan Primera 2.0e GT

Zdroj: Auto Tip č.21/1994 Napsal: Tom Hyan Foto: Tom Hyan a Nissan Zpracoval: Wally Primera, tichá a nenápadná, s nadčasovým designem a výjimečnými jízdními vlastnostmi, patří k nejzdařilejším modelům Nissanu pro evropský trh. U nás se Primera etablovala na trhu jako nenápadný vůz střízlivě elegantního designu, ale s propracovanými šestnáctiventilov...

Americká Primera

AMERICKÁ PRIMERA

Infiniti G20

Napsal: Wally (Luboš Tůma) Foto: Infiniti Infiniti G20t alias Nissan Primera 2.0 GT Značka Infiniti je luxusní odnoží automobilky Nissan stejně tak, jako je Lexus v případě Toyoty a Acura v případě Hondy. Tyto značky se na severoamerickém trhu objevily v průběhu 80.let 20.století a byly odezvou na utišující se ropnou krizi, která zabránila vývoji amerických k...

Nissan Primera - Vzor jízdních vlastností i spolehlivosti

Kdo umí vzít volant pořádně do ruky a měl někdy možnost si pořádně vyzkoušet Nissan Primera předchozích dvou generací, nedá na něj dopustit. Se zážehovým motorem potěší každého řidiče, méně už majitele servisu. Ten si na něm ani po statisících najetých km téměř nic nevydělá. Primera zastupuje značku Nissan ve střední automobilové třídě, patří tedy po bok Opelu Vectra, Fordu Mondeo či Mazdy 62...


Články