Články


Nissan Navara D21 Double Cab 2.5 D Pickup 4x4 - TEST

2006-08-11 Přečteno: 14 227x

Nissan Double Cab 2.5 D Pickup 4x4

S rychlým rozvojem podnikání vznikla na našem trhu takřka přes noc velmi silná poptávka po kvalitních užitkových automobilech, které by vyhovovaly jak po funkční, tak technické i estetické stránce, a současně byly i cenově dostupné. Všechny tyto požadavky s rezervou splňují lehké užitkové vozy Nissan.

Usedli jsme do Double Cabu se čtyřdveřovou pětimístnou budkou posazenou vysoko nad zemí na mohutných pneumatikách s výrazným dezénem. Stejně jako dvoudveřová verze King Cab se dvěma stálými a dvěma nouzovými vyklápěcími sedadly vychází i tento model z terénního typu Nissan Teranno první generace. Vozidla tohoto druhu zatím ještě nejsou na našich silnicích tolik rozšířena jako například v USA. Tam je možné se s nimi setkat téměř na každém kroku. Velké vnější rozměry Nissanu Double Cab vzbuzují respekt nejen u ostatních účastníků silničního provozu, ale také u řidiče při prvním usednutí za volant. Na velký vůz je nutné si zvyknout, avšak komfort obsluhy Double Cabu s posilovačem řízení a přesným řazením nepříjemné pociy zakrátko elimonují.

Vybavení interiéru Double Cabu odpovídá úrovni vozu střední třídy

Útulně vyhlížející kabina s pohodlnými sedadly poskytuje komfort běžného osobního vozu střední třídy pěti cestujícím a na prostoroné ložné ploše, kterou lze zakrýt platovou nástavbou, je dostatek místa pro těžké a neskkladné předměty. Podlaha korby je však poměrně vysoko nad zemí, což souvisí s terénními vlastnostmi vozu.

Pick-up s dvojkabinou uveze až pět cestujících. Dobře přístupnou korbu může krýt plastová nástavba

Možnost připojit k trvale poháněné zadní nápravě ještě přední kola dělají z Nissanu Double Cab univerzální vozidlo pro rozličné podmínky. Velkou průchodnost náročným terénem zaručují možnost zařazení redukce a značná světlá výška. Ta navíc řidiči umožňuje lepší rozlhled po okolí a rychlejší orientaci v běžném, silničním provozu. Přesvědčili jsme se o tom, že pohon všech kol přispívá k lepší stabilitě vozu například na zavodněné vozovce. Cestou i necestou testovaný Nissan spolehlivě poháněl za asistence mechanické pětistupňové převodovky úsporný a poměrně nehlučný vznětový čtyřválec 2,5 l/59 kW, s nímž jasme se později setkali i v dodávkovém modelu Nissan Urvan. Pick-up Double Cab je svými a užitnými vlastnostmi přímo stvořen pro pracovní a havarijní čety či zásahové jednotky. Stejně tak dobře však může sloužit i individualisticky založeným majitelům pro aktivní využívání volného času.

 

Technické údaje

Motor vznětový řadový čtyřválec OHV / 8V (TD25) uložený podélně vpředu
Zdvihový objem 2494 ccm
Vrtání x zdvih válce 92,9 x 92,0 mm
Výkon 59 kW / 80 koní při 4300 1/min
Točivý moment 163 N.m při 2200 1/min
Převodovka mechanická pětistupňová
Řízení hřebenové s posilovačem
Nápravy nezávislé zavěšení všech kol, řaditelný pohon všech kol
Brzdy vpředu kotoučové, vzadu bubnové
Pneumatiky 205 R16 C
Palivová nádrž 60 litrů
Rozchod kol vpředu / vzadu 1425 / 1385 mm
Rozměry (d x š x v) 4825 x 1690 x 1705 mm
Rozvor náprav 2950 mm
Pohotovostní / celková hmotnost 1680 / 2740 kg
Největší rychlost 130 km/h
Spotřeba paliva 8,0 až 11,0 litrů nafty na 100 km
Cena 589 000 Kč bez DPH

Zdroj: Auto Tip č.25/1993

Napsal: Vladimír Löbl a Zdeněk Odehnal

Foto: J. Maršíček a Zdeněk Odehnal

Zpracoval: Wally

Diskuze o článku Nové téma


Foto galerie

Nissan Navara

Toto je článek o modelu Nissan Navara D21


Články