Články


Nissan Micra LX - TEST

2006-08-14 Přečteno: 3 314x


MALÉ A PRAKTICKÉ

Nissan Micra LX versus Opel Corsa Swing 1.2i




Zdroj: Auto Tip č.21/1991
Napsal: Tom Hyan
Foto: Auto Bild

Zpracoval: Wally


Malé automobily se dříve vyráběly většinou dvojdveřové. Dnes i ty nejmenší mohou být čtyřdveřové. Patří k nim Opel Corsa a Nissan Micra.



Legendární Volkswagen Brouk měl jen dvoje dveře. Zkonstruovaný prototyp se čtyřmi vypadal směšně. Fiat 600 D se vyráběl u španělského Seatu také jako čtyřdveřový, ale nebylo to příliš podařené řešení. Snad jen Francouzi od počátku vsadili na čtyři dveře. Renault 4CV a Citroën 2CV jsou toho nejlepším důkazem.

Typickými představiteli nové generace malých vozů se čtyřmi bočními dveřmi a velkou výklopnou stěnou v zádi jsou Opel Corsa, německá konstrukce vyráběná ve španělské Zagaroze, a malý Japonec Nissan Micra. Zatímco čtyřdveřová Corsa se vyrábí delší dobu, přibyla čtyřdveřová verze Micry do výrobního programu teprve nedávno.


Přes svoje stáří má Micra designersky zdařilejší zadní partie, zatímco u Corsy se zdá, že druhé boční dveře jsou na voze jaksi navíc

JEDINÁ INOVACE CORSY ZA 9 LET

Od svého uvedení na trh v roce 1982 se Corsa dočkala 2,4 miliónů vyrobených exemplářů a jedné výrazné modernizace, při které se změnila především přední část karoserie. Nissan Micra, na japonském trhu označený jako model March, se vyrábí stejně dlouho. V Evropě se rozlišují zejména tyto dvě skutečnosti: Micra je levnější a třeba v Německu se jich prodá třikrát méně než Opelů Corsa. Jak je možné, že se dražší vůz prodává lépe?

DRAŽŠÍ, ALE OBLÍBENĚJŠÍ

Opel Corsa Swing s motorem 1,2 litru/33 kW je za 18,5 tisíce Marek, ale zákazník připlácí za pětistupňovou převodovku další tři stovky. Motor se dobře točí, zdá se, že je lepší než u Micry. Uděluje vozu sice o něco menší maximální rychlost 148 oproti 151 km/h a také zrychlení z klidu na 100 km/h je o 2,5 sekundy pomalejší, ale zato se chlubí nižší spotřebou paliva v průměru o 0,9 litru. Také podvozek je velmi dobře vyladěn.


Opel Corsa má sportovně laděný podvozek a velmi dobré jízdní vlastnosti. Přehledná přístrojová deska Corsy s volantem posunutým vpravo

Oba vozy mají karosérii se splývající zádí. Při pohledu z boku působí u Micry vyváženějším dojmem, zadní boční dveře Corsy jsou do karoserie poněkud násilně vsazeny a tento dojem umocňuje ještě třetí okno v zadním sloupku. Záď Corsy je strmější než u vozu levnějšího o 1300 marek. Větší užitečnou hmotnost Corsy o 60 kilogramů vyrovnává Micra možností vléci až o 350 kg těžší přívěs (750 : 400 kilogramům).


Malé, ale praktické jsou čtyřdveřové modely Opel Corsa (modrý vůz) a Nissan Micra

Úroveň interiéru je obvyklá jako u většiny malých vozů. Corsa vyniká dobře stíněnými přístroji, zatímco u Micry se objevuje nepříjemné zrcadlení. Překvapivě dost místa je na zadních sedadlech, u Corsy je pro nohy více prostoru než u Micry. Při vstupu do Micry překvapí poněkud jednodušší přístrojový panel, který připomíná starý Nissan Cherry modelu 1973. I když design zadní části karoserie není u Corsy tak povedený jako u Micry, v souhrnu všech hledisek je výrobek Opelu lepší a to i za cenu poněkud vyšší.


Na zadních sedadlech nabízí Corsa (vpravo) více místa pro nohy

CORSA MÁ LEPŠÍ MOTOR

Zákazník má navíc možnost u Opelu zvolit ze široké palety motorů od 1,0 litru/33 kW až po sportovní verzi 1,6 litru/72 kW a diesel 1,5 litru/37 kW nebo 49 kW s turbem. Nissan naproti tomu nabízí jen výběr dvou motorů 1,0 a 1,2 litru. Verze Turbo se vyskytuje pouze na japosnkém trhu, kde se prodává i pozoruhodné provedení s kombinovaným přeplňováním turbodmychadlem a mechanickjým kompresorem.




Technické údaje

NISSAN MICRA LX

OPEL CORSA SWING 1.2i

Motorzážehový řadový čtyřválec OHC / 8V uložený vpředu napříčzážehový řadový čtyřválec OHC / 8V uložený vpředu napříč
Zdvihový objem1235 ccm1195 ccm
Vrtání x zdvih válce71,0 x 78,0 mm72,0 x 73,4 mm
Kompresní poměr9,0 : 19,1 : 1
Výkon40 kW / 54 koní při 5200 1/min33 kW / 45 koní při 5000 1/min
Točivý moment93 N.m při 3200 1/min88 N.m při 2400 1/min
Převodovkamechanická pětistupňovámechanická pětistupňová
Nápravyvpředu nezávislé zavěšení, vzadu tuhá nápravavpředu nezávislé zavěšení, vzadu polotuhá náprava
Brzdyvpředu kotoučové, vzadu bubnovévpředu kotoučové, vzadu bubnové
Pneumatiky155/70 R13 S165/70 R13 T
Palivová nádrž40 litrů42 litrů
Zavazadlový prostor203 litrů225 litrů
Pohotovostní / užotečná hmotnost735 / 415 kg800 / 475 kg
Největší rychlost151 km/h148 km/h
Zrychlení 0-100 km/h14,4 sekund16,9 sekund
Zrychlení 60-100 km/h (4./5. stupeň)14,6 / 23,7 sekund16,0 / 23,0 sekund
Spotřeba paliva (l / 100 km)8,1 litrů Normalu7,2 litrů bezolovnatého Superu
Cena17 500 DM18 800 DM

Diskuze o článku Nové téma


Foto galerie


Články