Články


Nissan Micra 1.0i 16V N-CVT - TEST

2006-08-16 Přečteno: 6 445x

 

PLYNULOST V MALÉM BALENÍ

Nissan Micra 1.0 N-CVT




Zdroj: Svět motorů č.1/1998
Napsal: ffxtrail (PhDr. František Fiala, CSc.)
Foto: Mgr. Jiří Křenek

Zpracoval: Wally


Bezestupňová převodovka použitá u automobilu Nissan Micra umožňuje plynulou jízdu bez nepříjemných rázů.



Nejmenší model automobilky Nissan je současně nejúspěšnější, alespoň co se mezinárodních ocenění týče. Vždyť Micra je jediným vozem japonské provenience, jenž získal uznávaný titul Automobil roku. Stalo se tak v roce 1993 a od té doby se jich stále více ukazuje na našich silnicích. Dokonce řada motoristických sportovců tyto drobečky používá jako soutěžní nádobíčko.

Micra v provedení N-CVT je ovšem určena zejména pro městský provoz a snad i přímo předurčena pro potřeby slabšího pohlaví. Vyznačuje se i ve třídveřovém provedení velice dobrým využitím vnitřního prostoru. I Když se jedná o vůz s vnějšími rozměry pouhých 3695 x 1585 x 1430 mm, uvnitř najdete překvapivé množství místa. Poznají to zejména cestující vpředu. Zaujmou zde zejména pohodlné sedačky, ve kterých necítíte valnou únavu ani po absolvování velkého množství kilometrů. Naše zkušenosti mimochodem potvrdily, že Micra se hodí nejen do města, ale i na středně dlouhé tratě.


Interiér je jednoduchý a praktický

Největší předností je ovšem bezestupňová převodovka. Japonci přivedli takřka k dokonalosti převodovku s plynulým převodem se kterým kdysi přišli konstruktéři malých automobilů DAF. Modernozací dávno známého principu a zapojením elektroniky vznikla převodovka s označením N-CVT. Optimální přenos zde určuje řídící elektronika vycházející ze vstupních údajů: z nastavení volící páky (má pět poloh P - R - N - D - Ds), polohy pedálu plynu a otáček motoru. Výsledkem je naprosto plynulý pohyb automobilu ve všech rychlostních režimech. Jízdu by zvládlo každé malé dítě, pokud by ovšem dosáhlo na pedál brzdy a plynu.

Vedle převodovky je vyspělá i pohonná jednotka se šestnáctiventilovým rozvodem. V běžném provozu se rozhodně nestanete brzdou a spotřeba paliva též potěší.

Automobily Nissan jsou proslulé velice dobrými jízdními vlastnostmi. Platí to i v tomto případě. Micra jede jako po kolejích a současně umožňuje pohodlné cestování. Ruku v ruce s kvalitním podvozkem jde také přesné řízení a optimálně účinné brzdy.

Suma sumárum se jedná o malý automobil s určením ne pouze do města, s bezchybně pracující převodovkou, výbornými jízdními vlastnostmi a solidní pohonnou jednotkou.


 

Technické údaje

Motor kapalinou chlazený zážehový řadový čtyřválec DOHC / 16V uložený vpředu napříč
Zdvihový objem 998 ccm
Vrtání x zdvih válce 71,0 x 63,0 mm
Výkon 40 kW / 54 koní při 6000 1/min
Točivý moment 79 N.m při 4000 1/min
Převodovka bezestupňová
Palivová nádrž 42 litrů
Zavazadlový prostor 206 litrů
Rozchod kol vpředu / vzadu 1360 / 1325 mm
Rozměry (d x š x v) 3695 x 1585 x 1430 mm
Rozvor náprav 2360 mm
Pohotovostní / užitečná hmotnost 805 / 510 kg
Největší rychlost 145 km/h
Zrychlení 0-100 km/h 19,7 sekund
Spotřeba paliva 7,3 / 5,4 / 6,1 litru na 100 km
Cena testovaného vozu 323 000 Kč

Diskuze o článku Nové téma


Foto galerie

Nissan Micra

Toto je článek o modelu Nissan Micra

Nissan Micra C+C

 

NĚCO PRO BARBÍNY

Nissan Micra C+C

Zdroj: deník Metro z úterý 14.11. 2006 Napsal: Petr Prokopec Foto: Newspress Zpracoval: Wally (Luboš Tůma) Když Volvo před dvěma roky představilo na ženevském autosalonu koncept YCC, dost možná ještě netušilo, jakou revoluci vlastně způsobí. YCC neboli Your Concept Car totiž navrh...

300 000 Kč

 

300 000 KČ

Nissan Micra 1.0 a 1.5D L

Zdroj: Svět motorů č.26/1998 Napsal: Vítězslav Kodym Foto: Nissan Zpracoval: Wally

Nissan Micra C+C

Nissan Micra C+C v úpravě Sebastiana Conrana je auto, které by je děláno speciálně pro ženy. Na Londýnském autosalonu ho Nissan představí a pokukáže na roztomilost, modu a pratičnost. Nissan Micra C+C bude určitě zajímavým automobilem tohoto autosalonu. „Naším cílem bylo vytvořit vůz, který neb...


Články