Články


NISSAN GT-R EGOIST

2011-02-23 Přečteno: 2 318x

Exkluzivita povýšila na novou úroveň

Zakázkový supersport GT-R Egoist je tady. Každý vůz vzniká bez jakýchkoli kompromisů přímo na míru svému majiteli. Přichází vrcholný projev umění GT-R.

„Pro většinu z nás je GT-R supersport se špičkovým výkonem a schopnostmi. Nyní však přichází GT-R pro ty, kteří chtějí ještě více... vlastní vůz na míru využívající ty nejkvalitnější materiály a postupy řemeslného zpracování. Je to nejexkluzivnější GT-R všech dob." Simon Thomas, senior viceprezident pro prodej a marketing, Nissan International SA

Přehled 

Pro ty, kterým nestačí 530 koní pod kapotou, jeden z nejlepších podvozků s pohonem všech kol a výjimečnost supersportu, připravil Nissan speciální nabídku: Egoist, vrcholné provedení modelu GT-R, vyráběné na míru každému majiteli.

Tato exkluzivní verze navržená hlavním konstruktérem GT-R Kazutoshim Mizunem, se může pochlubit ručně zpracovaným interiérem čalouněným výhradně nejkvalitnější kůží,  na míru nastaveným audiosystémem Bose a dalšími, originálními prvky, které odkazují na starobylé japonské umění.

Nepřekvapí proto, že GT-R Egoist vyráběný pouze na speciální objednávku je poměrně drahý vůz zaměřený na velmi úzkou cílovou skupinu. Ani standardní GT-R nikdy nebude obyčejný automobil, ale Egoist tuto výjimečnost navíc spojuje s maximální exkluzivitou Na vzniku každého exempláře se podílejí  pečlivě vybraní řemeslníci a díky nabídce barevných kombinací karosérie a interiéru je velmi nepravděpodobné, že by kdy vznikly dva stejné vozy.

GT-R Egoist

Egoist vychází z modelu Nissan GT-R 2011, který sám o sobě nabízí mnoho výrazných vylepšení na motoru, podvozku i pokud jde o aerodynamiku.

Přepracovaný 3,8litrový vidlicový šestiválec s dvojitým přeplňováním poskytuje více výkonu i točivého momentu. Výkon vzrostl ze 485 na 530 k a točivý moment z 588 na 612 Nm. Bonusem jsou nižší emise a nižší spotřeba paliva. Vylepšená aerodynamika zvýšila přítlak o 10 procent, zatímco změny na podvozku a tlumičích zpřesnily řízení a uhladily jízdní chování.

Interiér

Verze Egoist však posouvá GT-R na zcela jinou úroveň. Většina pozornosti se zde soustředí na kabinu
s celokoženým interiérem vyráběným společností Seton Leather v Německu. Tato společnost je předním dodavatelem pro úzkou skupinu výrobců supersportů a luxusních vozů. Kůže, které používají jsou ceněny pro svoji vysokou kvalitu a konzistentní vzhled. Pouhé zpracování surových kůží na kožené čalounění zabere společnosti Seton déle než dva měsíce. Teprve poté mohou být čalouněné díly expedovány k montáži do Japonska.

Celkem existuje nejméně 20 barevných provedení -  spodní část interiéru může být vyvedena v deseti různých odstínech, zatímco horní partie nabízí výběr ze čtyř odstínů. Na výběr je dále šest druhů kontrastního prošívání. Se zbytkem interiéru jsou barevně sladěné i koberečky. Celkem je tak na výběr 84 různých barevných kombinací. Kožené čalounění Seton vhodně doplňuje materiál připomínající semiš, který pokrývá strop, sluneční clony, kryt zavazadlového prostoru a spodní část dveřních panelů.

Interiér každého vozu Egoist je kompletován ručně v závodě na výrobu GT-R v Tochigi a zodpovídá za něj jeden takumi - mistr řemeslník. Jednotlivé vozy jsou převáženy z hlavní výrobní linky do speciálního studia, kde se instaluje kožený paket Seton. Po očalounění se vůz vrací na výrobní linku, kde je výrobní proces završen a vystřídán komplexním záběhem, jemuž může přihlížet i sám zákazník.

Další ukázkou preciznosti a časové náročnosti výroby GT-R Egoist je emblém na volantu, kde na pomoc přišlo starobylé japonské umění. Písmena vznikají ručně tradičním dekorativním postupem nazývaným „maki-e". Tato dovednost se učí výhradně v prefektuře Ishikawa, která je domovem GT-R, a nelze ji praktikovat, pokud řemeslník nezíská úřední licenci. Výroba každého emblému pro unikátní provedení GT-R je svěřena jedinému člověku. Nanesení vrstev laku tak, aby u emblému vznikl dojem barevné hloubky, trvá mnoho dnů. Každý kus je tím pádem unikát.

Zakázkový audiosystém

Podobná pozornost byla věnována detailům při vývoji zakázkového audiosystému. Přední výrobce zvukových aparatur Bose zkonstruoval systém s 11 reproduktory, novým spínaným zesilovačem a 9palcovým basovým reproduktorem, který jako vůbec první na světě využívá montáž z uhlíkového kompozitu. Základna s vysokou tuhostí a tlumící schopností zvyšuje kvalitu zvuku reproduktoru bez nárůstu hmotnosti.

Při ladění systému k dokonalé spokojenosti majitele jde však Bose ještě o krok dále. Při návštěvě autosalonu je budoucí majitel během zpracování objednávky přesně změřen a je určena jeho ideální pozice při řízení. Na základě toho pak výrobce zajistí optimální umístění reproduktorů tak, aby bylo dosaženo nejvyšší kvality zvuku.

Doplňky z verze Spec-V

Výbavu modelu Egoist završují doplňky známé z  verze Spec-V - patří mezi ně speciální šestipaprskové kované slitinové ráfky RAYS - v případě provedení Egoist v jedinečném provedení „Blue Sword" - a karbonový zadní spoiler. Na výběr jsou také různé odstíny karosérie. Některé z nich se objevují i u jiných verzí GT-R, ale jedině Egoist lze objednat např. v exkluzivním odstínu bílé Ultimate Opal.

Diskrétnost je zaručena

Maximální diskrétnost je zaručena. Jedinou indicií zůstává nenápadné logo Egoist na zavazadelníku.

Přestože Egoist není tak ostře sportovně laděný jako limitovaná série Spec-V, zůstává jedním z nejlepších supersportů dneška. Zvýšený výkon a točivý moment se postarají o zrychlení z 0 na  100 km/h v čase 3,046 sekundy. Maximální rychlost činí 315 km/h.

Kombinace moderní elektroniky včetně režimu „R Start" pro rozjezdy v závodním stylu a šestistupňové dvouspojkové převodovky ovládané magnéziovými pádly pod volantem zajišťuje maximální využití výkonu pokud to podmínky dovolují.

Podvozek nabízí bezkonkurenční trakci a jízdní vlastnosti. Modelová verze 2011 nabízí díky přepracovaným pružinám a tlumičům ještě citlivější odezvu při jízdě. Vyšší je také účinnost brzd - rozměrnější kotouče lépe odolávají vadnutí při dlouhodobém silném brzdění a svým dílem přispívají i kované slitinové ráfky, které nyní obouvají nové pneumatiky Dunlop navržené speciálně pro Nissan GT-R.

„Není pochyb, že Egoist je nejunikátnějším Nissanem GT-R vůbec. Věříme, že osloví movité zákazníky, kteří v životě oceňují ty nejkvalitnější věci, ale současně se jimi nepotřebují chlubit.
GT-R Egoist je výjimečný a exkluzivní avšak možná nejpůsobivější je to, jak je diskrétní," uzavírá Simon Thomas.



Zdroj:nissan-europe.com

Diskuze o článku Nové téma


Foto galerie


Články