Články


Nissan Cabstar E TL-110 3,5 - TEST

2006-09-05 Přečteno: 6 870x

 

DŮSTOJNÝ NÁSTUPCE

Nissan Cabstar E TL-110 3,5




Zdroj: Svět motorů č.12/1999
Napsal: ffxtrail (PhDr. František Fiala, CSc.)
Foto: Josef Žáček

Zpracoval: Wally (Luboš Tůma)


Japonská automobilka Nissan byla dlouhou dobu na našem trhu zatouopena modelem Trade. V současné době přichází jeho nástupce s označením Cabstar. Jedná se o moderní užitkový automobil s celkovou nosností do 3,5 tuny.


Nissan Cabstar patří k pohledným užitkovým vozidlům ve vyhledávaném segmentu do celkové hmotnosti 3,5 tuny

Obdobně jako předchůdce je Cabstar vyráběn ve Špenělsku, což přináší výhody nejen v konečné ceně výrobku, ale také v rychlosti dodávek náhradních dílů. Tím ovšem nechceme řící, že by je tento automobil nějak akutně potřeboval. Ale operativnost v dodávkách je vždy velice podstatným argumentem proti konkurenci.

Budka Cabstaru opustila hranatost předchůdkyně a zejména v horní části je pěkně zakulacena. Praktickou věcí umožňující velice dobrý výhled z automobilu je rozšíření skel v bočních dveřích. Ke zvýšení estetického dojmu přispělo také jasně červené lakování budky s efektními černými pásy pod předním sklem a také stejnou barvou probarvené nárazníky a spodní část boků.

Do kabiny je velice dobrý přístup vzhledem k nízké podlaze a dobře umístěnému schůdku. Uvnitř je k dispozici prostor buď pro trojici cestujících, nebo pro dvojici, to když se využije možnost sklopení opěradla prostředního sedadla s odkládacím prostorem pro doklady a mapy, místem vhodným k odložení různých maličkostí a dvěma držáky pro nádobky s nápoji.



Sedadlo pro řidiče je vcelku pohodlné, ovšem kdyby byl sedák o několik desítek milimetrů delší, rozhodně by to věci prospělo. Zajímavé jsou opěrky hlavy, které působí na první pohled poměrně lacině, ale jsou účelné. Správný posaz za volantem není i vzhledem k možnosti výškového seřízení volantu problémem, velice ovšem vadí proti řidičovým nohám vztyčené jednotlivé pedály nemající stejnou výšku. Při sešlápnutí z naplno stiknutého pedálu plynu na pedál brzdy je proto nutno zvedat nohu poměrně vysoko. Na přístrojovém štítu příjemně překvapí i otáčkoměr a šikovný je digitální tachograf s velmi jednoduchým ovládáním.

Vedle zmiňovaného místa ve sklopném prostředním opěradle již mnoho odkládacích prostor uvnitř kabiny nenajdeme. Před spolujezdcem je pouze úzká schránka. Na horní části přístrojové desky je sice místo svádějící k odkládání věcí, ale ty se zrcadlí v předním skle, a navíc při průjezdu zatáčkou mají tendence se sunout na podlahu. Pro uložení věcí povinné výbavy či větších předmětů slouží šikovná uzamykatelná schránka umístěná venku za pravým zadním kolem.

Ovládání vozidla je vzhledem k standardně montovanému posilovačí řízení velice snadné. Taktéž síly nutné na ovládání jednotlivých pedálů jsou minimální. Horší je to při manipulaci se řadídcí pákou. Při ní je nutno poněkud napnout svaly. Naopak pozitivním je, že jednotlivé převodové stupně lze zasunout velice přesně.


Motor je po sklopení budky velmi dobře přístupný. Manipulace s ní je velice snadná

Varianta E TL-110 3,5 má sklopnou budku, a tak je k pohonné jednotce velice dobrý přístup. Příjemné pro řidiče je, že sklápění je hydraulické, a není tak třeba na něj vydávat zbytečně vlastní energii. Budka je samozřejmě jištěna jak v nesklopné, tak ve sklopné poloze.


Ke všem komponentům pohonné jednotky je výborný přístup

Jako pohonná jednotka slouží třílitrový vznětový přeplňovaný čtyřválec s chladičem stlačeného vzduchu. Jeho výkon a točivý moment jsou optimální pro užitkové vozidlo s celkovou nostností 3500 kg. Výkon je přenášen na zadní kola, což přináší při jízdě s prázdným automobilem na vozovce s kluzkým povrchem problémy. Ovšem správný přepravce musí mít vozidlo vždy vytížené a sníh na našich silnicích není stále. I s plně naloženým, nákladovým prostorem si Cabstar uhání velice svižně a rozhodně nepatří k brzdě provozu. Pětistupňová převodovka je vhodně odstupňovaná, přičemž pátý stupeň umožňuje rychost atakující nějvětší povolenou rychlost na dálnicích pro osobní automobily. Brzdový systém využívající vpředu kotoučové a vzadu bubnové brzdy je vyhovující nárokům na typ vopzidla.

Nissan tedy na náš trh přichází s nabídkou šikovného užitkového automobilu s velmi dobrou manévrovací schopností, výkonným motorem, snadným ovládáním, praktickým úložným prostorem a celkem solidní základní výbavou zahrnující kupřikladu samosvorný diferenciál, sklopnou budku, posilovač řízení, výškově nastavitelbný volant či opěrky hlavy a se zárukou na komponenty tři roky nebo ujetých 100 000 km.


Na náš trh přichází užitkový automobil Nissan Cabstar s celkovou nosností do 3,5 t




Základní technické údaje


MOTOR: Kapalinou chlazený přeplňovaný vznětový řadový čtyřválec uložený vpředu podél s chladičem stlačeného vzduchu. Zdvihový objem 2953 ccm, vrtání a zdvih 96,0 x 102,0 mm. Nějvětší výkon 81 kW při 3500 1/min, největší točivý moment 255 N.m při 2100 1/min. Ventilový rozvod OHC.

PŘEVODNÉ ÚSTROJÍ: Pohon zadních kol. Pětistupňová přímo řazená převodovka, samosvorný diferenciál.

ROZMĚRY A HMOTNOSTI: Rozvor náprav 3400 mm, rozchod kol vpředu a vzadu 1489 / 1578 mm. Celkové rozměry 6080 x 2100 x 2040 mm. Délka nástavby 4477 mm. Pohotovostní hmotnost podvozku 1610 kg, celková hmotnost 3500 kg. Hmotnost nebrzděného přívěsu 750 kg, brzděného 3500 kg. Objem nádrže paliva 90 l.

PROVOZNÍ VLASTNOSTI: Největší rychlost 130 km/h. Kombinovaná spotřeba paliva 12,5 l/100 km.

CENA PODVOZKU: 585 000 Kč.

Diskuze o článku Nové téma


Foto galerie

Nissan Cabstar

Toto je článek o modelu Nissan Cabstar


Články