Články


Nissan Almera Tino

2006-08-26 Přečteno: 7 467x

 

MALÝ, A PŘECE VELKÝ

Nissan Almera Tino




Zdroj: Svět motorů č.20/1999
Napsal: Jiří Hlisnikovský
Foto: Svět motorů - archív

Zpracoval: Wally


V loňském roce prodala automobilka Nissan v Evropě téměř 540 tisíc vozů, což je největší počet za poslední tři roky. To samozřejmě souvisí i s šíří palety nabízených kategorií a variant jednotlivých vozů.


Přední část s typickým řešením masky ve tvaru křídel společně s značně se svažující kapotou dávají vozu celkově uhlazený vzhled

Po roce 2000 se ve španělském Nissan Motor Iberica SA (NMISA) v Barceloně začne vyrábět nový víceúčelový vůz Nissan Almera Tino. Ten je prvním evropským produktem revitalizovaného Nissanu, který se v rámci snížení nákladů a zvýšení efektivnosti a pružnosti výroby snaží postupně zredukovat počet svých platforem. Tino bude používat stejnou platformu a výrobní technologii jako nástupce Almery, jehož výroba se připravuje v Sunderlandu ve Velké Británii na rok 2000.

Nápadné linie nového vozu byly vytvořeny vzájemnou spoluprácí mezi japosnskými a evropskými návrháři. Přední část s typickým řešením masky ve tvaru křídel, nárazník a velkoplošné světlomety z jednoho kusu se vzájemně doplňují a spolu se značně se svažující kapotou dávají vozu celkově uhlazený vzhled. Dalším osobitým prvkem nového Nissanu jsou zadní světlomety. Ty byly spolu s předními modelovány speciálně pro Evropu a jsou umístěny v zadních slouopcích. Toto řešení je velice praktické, hlavně při manévrování a parkování. Současně jsou světla velmi dobře viditelná na velkou vzdálenost, což přispívá k větší bezpečnosti jízdy.


Zadní světlomety byly spolu s předními speciálně modelovány pro Evropu

Důležitými parametry, které potenciálního zákazníka u vozů této kategorie zajímají, jsou především velikost, vnitřní prostor a jeho využitelnost. Jeden z nejobjemnějších vnitřních prostorů u vozů této třídy poskytuje dostatek místa jak pro cestující, tak i pro zavazadla. Pětimístné evropské modely Tino se vyznačují precizním uspořádáním interiéru, které je výsledkem tříletého výzkumu mezi jednotlivými skupinami budoucích uživatelů. Vnitřek vozu byl navržen s důrazem na maximální pohodlí a univerzálnost. Dá se tedy říci, že vznikl ideální rodinný vůz. Tomu odpovídá i množství samostatných úložných míst, jejichž počet dosahuje čísla 20. Zajímavé je například umístění tří bezpečnostních schránek pod zadními sedadly a dvou dalších v úrovni nohou. Ty obsahují dokonce i vyjímatelné košíky, použitzelné například na odnesení nákupu. Všechna tři zadní sedadla se dají rozložit a použít jako komfortní ploché dvojlůžko, nebo je možné je lehce sklopit, a zvětšit tak objem zavazadelníku. Se všemi sedadly se manipuluje velmi jednoduše, mimo jiné i díky jejich malé hmotnosti. Prostřední se dá navíc vyjmout a zbylé se pak přisunou k sobě, a z pětimístného vozu se tak vytvoří mimořádně prostorný čtyřmístný. Zadní boční sedadla mají zabudované bezpečnostní úchyty pro dětské sedačky a velice praktické je rovněž zabezpečení proti jejich nedbalému uchycení.


Nenápadné linie nového vozu byly vytvořeny vzájemnou spoluprácí mezi japonskými a evropskými návrháři

Při plném obsazení pěti cestujícími má Nissan objem zavazdlového prostoru 440 litrů. Ten se dá posunutím zadních sedadel zvětšit na 505 litrů nebo při jejich vyjmutí na maximálních 1030 litrů. Součástí zavazadelníku jsou také víceúčelové sítě pro zajištění nákladu.

Nissan dodává v Japonsku do svých vozů Tino dva zážehové šestnáctiventilové motory. V prvním případě se jedná o řadový čtyřválec o zdvihovém objemu 1,8 l, výkonu 88 kW při 5600 1/min a s točivým momentem 161 N.m při 4400 1/min. Druhá verze 2,0 l se může pochlubit výkonem 99 kW při 5600 1/min a točivým momentem 178 N.m při 4800 1/min. Osmnáctistovka je navíc vybavena přímým vstřikem paliva. Pro evropský trh není zatím nabídka motorů známa.
Podle dostupných údajů by měla japonská automobilka v Evropě v následujících čtyřech letech představit dalších deset nových modelů.




Základní technické údaje


MOTOR: Kapalinou chlazený zážehový řadový čtyřválec typu QG18DE uložený vpředu napříč. Zdvihový objem 1769 ccm, vrtání a zdvih 80,0 x 88,0 mm, kompresní poměr 9,5 : 1. Nějvětší výkon 88 kW při 5600 1/min, největší točivý moment 161 N.m při 4400 1/min. Ventilový rozvod DOHC.

PŘEVODNÉ ÚSTROJÍ: Pohon předních kol. Čtyřstupňová samočinná převodovka.

ROZMĚRY A HMOTNOSTI: Rozvor náprav 2535 mm, rozchod kol vpředu a vzadu 1535 / 1510 mm. Celkové rozměry 4270 x 1760 x 1610 mm. Pohotovostní hmotnost 1390 kg, užitečná hmotnost 340 kg. Objem zavazadlového prostoru 440 l, při sklopených sedadlech 1030 l.

PROVOZNÍ VLASTNOSTI: Největší rychlost 155 km/h. Spotřebu paliva ani zrychlení výrobce neudává.

Diskuze o článku Nové téma


Foto galerie

Nissan Almera

Toto je článek o modelu Nissan Almera

BMarcellus Almera N15 GTi SR20DE

Zdravím nejen uživatele Nissanů.

Rád Vám představím svoje GTíčko,který pochází z mnou milované Itálie.Pořídil jsem ho na Liberecku v září 2011.Předcházela tomu touha mít zase Almeru,ale s lepší motorizací.Takže po dlouhole

Nissan Almera 1.4i 16V GX Invitation Plus - TEST

 

NENÁPADNÁ BOMBA

Nissan Almera 1.4 GX Invitation Plus

Zdroj: Svět motorů č.28/1997 Napsal: ffxtrail (PhDr. František Fiala, CSc.) Foto: Mgr. Jiří Křenek Zpracoval: Wally Automobil Nissan Almera je na našem trhu nabízen více než rok. Zajímavé po celou dobu bylo, že motoristická veřejnost preferovala v nabídc...

Nissan Almera 2.0 D GX - TEST

 

NEOKÁZALÁ ELEGANCE

Nissan Almera 2.0 D GX

Zdroj: Svět motorů č.7/1996 Napsal: ffxtrail (PhDr. František Fiala, CSc.) Foto: Mgr. Jiří Křenek Zpracoval: Wally Pronikání japonské automobilky Nissan do špičky evropského vozového parku není již dávno pouhým cílem, ale pro ostatní asi...

Nová Almera ve fotkách

V jižním Španělsku testuje nissan novou Almeru. Hatchback se už prodává v Japonsku (jako Tiida) a v USA (jako Versa) tak pro Evropu bude nová Almera (možná jméno zůstane stejné ???) představena v Paříži na Paris Motor Show v letošním roce. Novinkou je verze sedan (viz foto) Nová Almera bude na trhu soupeřit s For...


Články