Články


Nissan Almera 2.0 D GX - TEST

2006-08-21 Přečteno: 5 402x

 

NEOKÁZALÁ ELEGANCE

Nissan Almera 2.0 D GX




Zdroj: Svět motorů č.7/1996
Napsal: ffxtrail (PhDr. František Fiala, CSc.)
Foto: Mgr. Jiří Křenek

Zpracoval: Wally


Pronikání japonské automobilky Nissan do špičky evropského vozového parku není již dávno pouhým cílem, ale pro ostatní asijskou konkurenci nepříjemnou skutečností.

Pádným argumentem bylo v závěru roku uvedení nových modelů nesoucích jméno Almera. Nástupce vozů Sunny pokračuje v intencích, které prosazuje firemní filozofie již řadu let. Tedy hlavně vyspělá technika a v oblasti vnějších tvarů neokázalá a hlavně nedčasová elegance. Pikantní je, že tím se současné modelové řady stávají tak trochu extravagantní a výjimečné.



Právě z tohoto důvodu jsme podrobili tradičnímu redakčnímu testu pětidveřový sedan, který dle našeho názoru evokuje nejvíce diskuzí. Není divu, vždyť na první pohled by se dala Almera v tomto provedení hodnotit jako běžný sedan, na který někdo přimontoval zcela konvenční záď. Ovšem zrovinka jako láska na první pohled nemusí být vždy to pravé ořechové, může být první úsudek poněkud nepřesný. Zadívejme se tedy na nové tvary ještě jednou a objevíme elegantní kontury, jež rozhodně nezestáronou a na parkovišti mezi množství vozů stejné, tedy nižší střední třídy, nazapadnou. Mimochodem, vzpomeneme-li na před lety vyráběný automobil Fiat Tipo s obdobnými partiemi, dáte mi rozhodně za pravdu. Použitá konstrukce má velkou výhodu, že cestující na zadních sedadlech mají dostatek místa nad hlavou.



Po aerodynamické stránce je karoserie a její zpracování velmi vydařené. Vestavěné nárazníky, minimální štěrbiny mezi jednotlivými díly, pečlivě slícované dveře a kapoty, se podepsaly na příznivém koeficientu odporu vzduchu na úrovni Cx = 0,33.

Neokázalá elegance vnějších tvarů pokračuje v interiéru. Je pečlivě uspořádaný a konstruovaný podle současných bezpečnostních a ergonomických požadavků. I když Almera svými rozměry (délkou 4120 mm, šířkou 1690 mm a výškou 1395 mm) nepatří mezi velké vozy, díky poměrně dlouhému rozvoru (2535 mm) a pečlivému obestavění prostoru je uvnitř dost místa pro pohodlné cestování pěti pasažérů.



Zmiňovali jsme se o dostatku místa na zadních sedadlech. To platí samozřejmě i o předních. Všechna sedadla jsou pohodlná a čalouněná příjemnou, esteticky vyvedenou látkou. Možná by snesla větší boční vedení. Naopak, s díky kvitujeme délku sedáku a opěradla, které opravdu podepírají tělo. Že toto provedení snižuje únavu při dlouhých cestách, není třeba zdůrazňovat. Vzhledem k dostatku místa uvnitř vozu je nepříjemnou skutečností nečekaně stísněný prostor mezi nohou na pedálu plynu a středovým panelem. Otlačená noha se nakonec ukázala jako jediná vada, kterou jsme na novém automobilu našli.



Zadní sedadla jsou dělená sklopná a po sklopení jejich opěradel i s opěrkami hlav se zvýší objem zavazadlového prostoru.



Pojďme za volant. Přístrojová deska je přehledná a dominuje jí vlevo umístěný rychloměr s denním a celkovým počítadlem kilometrů a otáčkoměr. Vše ve spojení se čtyřramenným volantem (v hlavě byl uložen příplatkový airbag) a středním panelem, kde taktéž příplatkový radiopřijímač s přehrávačem byl instalován nad ovládáním topného a ventilačního systému, je řešeno střídmě s důrazem na funkčnost. Tak trochu záhadou je zaslepený otvor v dolní části středového panelu. Poněkud nezvyklá, ale pohodlná je poměrně dlouhá řadící páka pětirychlostní převodovky.

Spolujezdec má k dispozici nejen odkládací prostor na přístrojové desce, ale i rozměrnou uzavíratelnou schránku ve spodní části desky. Šikovné odkládací prostory jsou i ve zvýšené části mezi předními sedadly a ve výplních předních dveří.



Zanechme ale zkoumání interiéru a raději vyjeďme. Dvoulitrový nepřeplňovaný vznětový motor s aerodynamicky tvarovaným sacím potrubím a vstřikovacím čerpadlem s variabilním programerm časování, se ukázal jako solidní tahoun. Pravda, než dosáhl provozní teploty byl poměrně hlučný, ale "klapání" je vrozené snad každému "dieselu". Příjemným překvapením byla nízká hladina hluku při jízdě. To platí i při vytáčení motoru na nejvyšší otáčky (5500 1/min). Taktéž přenos vibrací a rázů od podvozku byl velice nízký. Svědčí to o dobré konstrukci podvozku a jeho uložení v karosérii.

Zatímco přední náprava nepředstavuje žádnou novinku, tvoří ji rozvidlená spodní příčná ramena se vzpěrami McPherson, zadní je v této kategorii novinkou. Je zde aplikována víceprvková náprava typu Multi-link, spojující výhody nezávislého zavěšení kol a tuhé nápravy. Nissan si tuto nápravu, s koly spojenými torzní příčkou zavěšenou na podélných ramenech a příčně ustavenou Scott-Russelovým mechanismem, zavedl na největším modelu značky Maxima QX a vedle Almery ji bude montovat i do nové Primery.

Výsledkem jsou velice dobré jízdní vlastnosti, které v souvislosti s nebývale tuhou konstrukcí karosérie dovolují projíždět i členité zatáčkovité úseky doslova "na plný plyn". Na výborné ovladatelnosti vozu se podílí přesné hřebenové řízení s účinným posilovačem. I když vznětový motor s výkonem 55 kW (s přeplňováním se zatím neuvažuje) není žadný sportovec, plně vyhovuje pro jízdu rodinného typu. Tím nechceme říci, že se s vozem nedá jezdit opravdu svižně. Naopak, námi dosažená nejvyšší rychlost 158 km/h byla dokonce vyšší než uváděly firemní matweriály. Obdobně zrychlení z 0 na 100 km/h jsme dosáhli za 14,1 s, zatímco avizováno bylo 16,8 s. Přijemným zjištěním byla spotřeba. Pohybovala se v průběhu testu na průměru 6,8 l/100 km.

Je jasné, že prorazit v kategorii nižší střední třídy není jednoduché. Nový automobil Nissan Almera má ty nejlepší předpoklady ve vyspělém podvozku, robustní konstrukci a úsporném agregátu.

Cena základního provedení 435 000 Kč, testovaného vozu 467 000 Kč (airbag, radiopřijímač a metalizovaný lak).


Hodnocení

 

+

 

  • vnitřní prostor
  • tuhá karoserie
  • jízdní vlastnosti
  • spotřeba

 

-

 

  • stísněný prostor pro pravou nohu





 

Naměřené hodnoty

Největší rychlost 158 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h 14,1 sekund
Spotřeba paliva * 4,8 / 6,4 / 7,1 litrů na 100 km


* rodinná jízda (průměr 56,6 km/h) / sportovní jízda (průměr 71,2 km/h) / městský okruh

Diskuze o článku Nové téma


Foto galerie

Nissan Almera

Toto je článek o modelu Nissan Almera

BMarcellus Almera N15 GTi SR20DE

Zdravím nejen uživatele Nissanů.

Rád Vám představím svoje GTíčko,který pochází z mnou milované Itálie.Pořídil jsem ho na Liberecku v září 2011.Předcházela tomu touha mít zase Almeru,ale s lepší motorizací.Takže po dlouhole

Nissan Almera Tino

 

MALÝ, A PŘECE VELKÝ

Nissan Almera Tino

Zdroj: Svět motorů č.20/1999 Napsal: Jiří Hlisnikovský Foto: Svět motorů - archív Zpracoval: Wally V loňském roce prodala automobilka Nissan v Evropě téměř 540 tisíc vozů, což je největší počet za poslední tři roky. To samozřejmě souvisí i s šíř&i...

Nissan Almera 1.4i 16V GX Invitation Plus - TEST

 

NENÁPADNÁ BOMBA

Nissan Almera 1.4 GX Invitation Plus

Zdroj: Svět motorů č.28/1997 Napsal: ffxtrail (PhDr. František Fiala, CSc.) Foto: Mgr. Jiří Křenek Zpracoval: Wally Automobil Nissan Almera je na našem trhu nabízen více než rok. Zajímavé po celou dobu bylo, že motoristická veřejnost preferovala v nabídc...

Nová Almera ve fotkách

V jižním Španělsku testuje nissan novou Almeru. Hatchback se už prodává v Japonsku (jako Tiida) a v USA (jako Versa) tak pro Evropu bude nová Almera (možná jméno zůstane stejné ???) představena v Paříži na Paris Motor Show v letošním roce. Novinkou je verze sedan (viz foto) Nová Almera bude na trhu soupeřit s For...


Články