Články


Nissan 350Z

1 komentářů 2007-03-10 Přečteno: 6 476x

 

FACELIFT JMÉNEM "ZET"

Nissan 350Z




Napsal: ffxtrail (PhDr. František Fiala, CSc.)
Foto: Nissan

Zpracoval: Wally (Luboš Tůma)




Nissan si se svým evropským sporťákem nedá pokoj. V loňském roce jej nechal lehce modernizovat, připomeňme hlavně větší výkon motoru a změnu předních světlometů a zadních skupinovek, a letos opět s něčím přichází. Představuje vylepšený model 350Z, který ještě více zvýrazní svou pověst čistě sportovního vozu - vzrušujícího a přitažlivého.



Tak především to, co milovníci rychlé jízdy nejraději slyší. Vůz je vybaven novou generací motoru 3,5 V6 – kód motoru VQ35HR – s výkonem zvýšeným na 230 kW / 313 k při 6 800 1/min, aktuálním točivým momentem 358 Nm při 4 800 1/min. Maximální otáčky motoru vzrostly o 500 ot/min na 7 500 1/min. Ač se to nezdá, téměř 80 % hlavních součástí motoru je nových, což přináší dravější zrychlení a celkovou dynamiku.



K dosažení dodatečného výkonu byl agregát vybaven duálním systémem sání a širším provozním rozpětím systému proměnného časování ventilů. Navíc bylo změněno tvarování výfukového potrubí společné délky, což mělo za výsledek snížení zpětného tlaku. Tyto změny společně přispěly ke zvýšení nízkého a středního rozsahu točivého momentu.



Aby bylo možné dosáhnout vzpomínaných vyšších maximálních otáček, zvětšili konstruktéři klikový a ojniční čep. Navíc pro vyztužení klikového hřídele a snížení vibrací do spodní části motoru přidali pomocný žebřinový rám.



Nové je také zavedení druhého snímače detonací motoru, a to s asymetrickým uspořádáním pístů, zlepšené chlazení válců a iridiových svíček společně zvyšuje účinnost cyklu zapalování. Nárůst kompresního poměru z 10,3 na 10,6 umožňuje vyšší maximální výkon. Přes všechny tyto změny zůstává hmotnost motoru a spotřeba paliva stejná, avšak těžiště motoru se snížilo o 15 mm.



Změnou na první pohled, a také častým námětem na diskusi, je tvarování přední části vozu. Jde o to, že design přední kapoty prošel drobnou úpravou, aby se přizpůsobil novému motoru. Díky mírně zvýšenému profilu nyní připomíná původní model 240Z.



V nabídce jsou tři nové barvy karoserie. Oranžová Temper má nápadný odstín, ale také obsahuje nepatrný nádech zelené (viditelné při měkkém osvětlení), která dává vozu zajímavý charakter. Sadu barev doplňují nová šedá Presicion a modrá Night. Ale asi budete všichni souhlasit, že zetku to sluší nejvíce v původní bronzové.

INTERIÉR

Uvnitř se představuje nové čalounění uvedené pod názvem šedá Frost. Má světlé zabarvení a interiéru přidává na sofistikovanosti.



Stejně, jako tomu bylo s novými barvami čalounění, další důležitou změnou v interiéru je osazení aktivních hlavových opěrek, které minimalizují pravděpodobnost zranění krku v případě nárazu zezadu.

ZMĚNA PNEUMATIK

A pro větší vytříbenost na silnici vybavili nové zetko pneumatikami Bridgestone Potenza RE050A. Měly by zaručit vyšší komfort, ovšem při zachování sportovních vlastností.



Prodej nově zdokonaleného modelu 350Z začne v Evropě na jaře.




Technické údaje

NISSAN 350 Z COUPÉ

NISSAN 350 Z ROADSTER

Motor atmosférický zážehový V6 2xDOHC / 24V uložený vpředu podélně (VQ35HR) atmosférický zážehový V6 2xDOHC / 24V uložený vpředu podélně (VQ35HR)
Zdvihový objem 3498 ccm 3498 ccm
Vrtání x zdvih válce 95,5 x 81,4 mm 95,5 x 81,4 mm
Kompresní poměr 10,6 : 1 10,6 : 1
Výkon 230 kW / 313 koní při 6800 1/min 230 kW / 313 koní při 6800 1/min
Točivý moment 358 N.m při 4800 1/min 358 N.m při 4800 1/min
Převodovka mechanická šestistupňová mechanická šestistupňová
Nápravy Multi-link vpředu i vzadu Multi-link vpředu i vzadu
Brzdy kotoučové s vnitřním chlazením vpředu i vzadu kotoučové s vnitřním chlazením vpředu i vzadu
Palivová nádrž 80 litrů 80 litrů
Pohotovostní hmotnost 1532-1554 kg 1621 - 1641 kg
Provozní hmotnost 1820 kg 1820 kg
Největší rychlost 250 km/h 250 km/h
Zrychlení 0-100 km/h 5,7 sekund 6,1 sekund
Kombinovaná spotřeba paliva 11,7 l / 100 km 12,0 l / 100 km




DOPLNĚNÍ A PODROBNOSTI

Nissan 350Z




Napsal: Wally (Luboš Tůma)



MOTOR

Motor VQ35HR, jehož základní technické parametry jsou popsány v tabulce výše, splňuje emisní normu EURO 4 a díky tomu emise CO2 ve výfukových plynech dosahují u kupé 280 g / km a u roadsteru hodnoty 288 g / km. Spotřeba vozidla je ve městě 16,8 (17,0) l / 100 km, mimo město 8,8 (9,2) l / 100 km s kombinovanou spotřebou 11,7 (12,0) litrů bezolovnatého 98-mi oktanového benzinu na 100 km, přičemž vyšší hodnota v závorce představuje parametr změřený u verze roadster. Přípravu směsi "hliníkového" motoru VQ35HR tvoří elektronické vícebodové vstřikování paliva.

PŘEVODOVKA

PŘEVODOVÉ POMĚRY: I - 3,794; II - 2,324; III - 1,624; IV - 1,271; V - 1,000; VI - 0,794; R - 3,446; stálý převod v rozvodovce - 3,538

PODVOZEK

Nápravy vpředu i vzadu jsou typu Multi-link. Na všech kolech jsou kotoučové brzdy Brembo s vnitřním chlazením s kotouči o rozměru 324x30 mm vpředu a 322x22 mm vzadu. Vůz je standardně dodáván se systémy ABS, EBD a ESP a se dvěma druhy hliníkových kol, o shodném rozměru 8JJx18´´ vpředu a 8,5JJx18´´ vzadu. Obuty jsou do pneumatik Bridgestone Potenza RE040 o rozměru 225/45 R18 W91 vpředu a 245/45 R18 96W vzadu.

KAROSÉRIE

Obě karosářské verze Nissanu 350Z mají vynikající koeficient odporu vzduchu Cx. A sice u kupé hodnotu 0,29 a u roadsteru 0,34. Délka a šířka obou karosářských verzí je shodná - 4315 a 1815 mm, stejně jako rozvor dosahující 2650 mm. Výška kupé je 1325 mm, zatímco roadster je o 5 mm vyšší. Rozchod kol vpředu a vzadu je u kupé i roadsteru 1535 a 1540 mm a průměr otáčení činí 11,3 metrů.

Diskuze o článku Nové téma

Témata # Autor Poslední příspěvek
Úpravy k článku o 350Z 1 Wally

Foto galerie

Nissan 350Z (Z33)

Toto je článek o modelu Nissan 350Z (Z33)

N.O.C. - 350 Z

N.O.C. – 350Z

Spousta klubů a seskupení v České republice funguje „jen tak“. Žádné oficiality, stanovy a tak dále. Dnes se podíváme na zoubek klubu, který představuje jejich pravý opak. Pánové posedlí Nissanem 350Z se s ničím nepárali – když už klub, tak skutečn&yacut...

Nissan 350Z v novém a sportovnějším

 

Nissan 350Z v novém a sportovnějším

Zatím pouze pro Japonsko byl připraven nový vůz Nissan 350Z. Ten dostal sice jen lehkou vizuální obměnu, ale motor má 80% dílů nových. Jenže pro opravdové fajnšmekry byl uveden do prodeje i speciál 380RS-Competition.

Sériová verze s vidlicový...

Nissan 350 Z s turbodmychadlem možná do série!!!

V Goodwoodu se představil nejrychlejší Nissan současnosti. Model 350 Z GT-S disponuje přeplňovaným šestiválcem, o objemu 3,5 l, který má 280 kW. Není vyloučeno, že by se mohl dostat i do sériové výroby. Projekt vedený Steve Robbinsem připravil opravdovou lahůdku pro goodwoodský festival rychlosti. Na s&eac...


Články