Články


Nissan 200SX

2006-08-04 Přečteno: 4 156x

SPRINTER VE FRAKU

Oblíbené japonské kupé Nissan 200 SX se dočkalo stejnojmenného nástupce s výkonnějším motorem a konzervativněji střiženým kabátem.

Nissan 200 SX se již velmi záhy po svém uvedení na evropský trh v roce 1988 stal nejprodávanějším sportovním vozem své značky. Do dnešních dnů si jej koupilo více než 35 tisíc evropských zákazníků. Ve snaze tuto pozici nejen udržet, ale ještě rozšířit, přichází Nissan s již šestým vydáním vozu, který si zachovává klasickou koncepci s motorm vpředu a pohonem zadních kol.

SALONNÍ KUPÉ

Tříprostorové sportovní kupé, na sijských trzích známé od označením Silvia, je oproti svému předchůdci širší, delší a má prodloužený rozvor. Hojně zaoblené karoserii typicky asijského tvarového pojetí nelze upřít eleganci a jakousi vnitřní vyváženost. Nenápadným liniím by mohl někdo vytknout absenci výraznějšího stylu. Ale kdo ví, možná, že právě to přiláká potenciální zákazníky.

Elegantní interiér se sportovními koženými sedadly doplňuje přehledná přístrojová deska s volantem ukrývající airbag.

Ne každý totiž touží po agresívním zevnějšku a spíše než optickou razanci preferuje určitou tvarovou nenápadnost. Oblé harmonické tvary se opakují i ve čtyřmístném interiéru se standardně montovaným airbagem pro místo řidiče a příplatkově i spolujezdce. Tak jako u všech Nissanů, je i zde přístrojová deska zpracována velmi přehledně a s vkusem. Manipulaci s volantem samozřejmě usnadňuje posilovač řízení.

ČIPERNÝ DVOULITR

Dřívější čtyřválec 1,8 l nahradil pod přední kapotou znatelně výkonnější přeplňovaný motor 2,0 l/147 kW s příznivým průběhem točivého momentu. Je opatřen systémem vyriabilního časování ventilů a elektronicky řízeným plnícím tlakem turbodmychadla s chladičem. Čiperný dvoulitr je v nižších otáčkách tichý jako nedělní ráno. Po vytočení nad 4000 1/min o sobě dovede dát vědět poněkud zřetelněji, neboť ke sportovnímu vozu nějaký decibel navíc určitě patří. O udržování optimálních otáček se stará buď mechanická pětistupňová nebo samočinná čtyřstupňová převodovka. Nissan 200 SX je typickým polykačem kilometrů. Z klidu na stovku zrychlí za 7,5 s a nejvíce si to dovede uhánět rychlostí až 230 km/h. Tomu odpovídá podvozek s nezávisle zavěšenými koly i kotoučové brzdy s protiblokovacím systémem ABS. V japonském provedení se dodává dokonce s řízením všech kol Super-HICAS.

Výkonný čtyřválcový motor 2.0 l/147 kW je vybaven variabilním časováním ventilů a výfukovým turbodmychadlem s chladičem.

Nový Nissan 200 SX měl světovou premiéru na loňské Tokyo Motor Show a evropskému publiku se představil poprvé.

Případní zájemci však budou muset mít ještě nějaký ten měsíc strpení, neboť první vozy nového modelu dorazí na starý kontinent (A pravděpodobně i k nám) až na podzim.

 

Technické údaje

Motor přeplňovaný zážehový řadový čtyřválec DOHC / 16V (SR20DET) uložený podélně vpředu
Zdvihový objem 1998 ccm
Vrtání x zdvih válce 86,0 x 86,0 mm
Výkon 147 kW / 200 koní při 6400 1/min
Točivý moment 265 N.m při 4800 1/min
Příprava směsi elektronické vstřikování paliva
Převodovka mechanická pětistupňová nebo samočinná čtyřstupňová
Řízení hřebenové s posilovačem
Nápravy vpředu vzpěry McPherson, vzadu víceprvkový závěs
Brzdy kotoučové na všech kolech s ABS
Pneumatiky 205/55 R16
Palivová nádrž 65 litrů
Rozchod kol vpředu / vzadu 1480 / 1470 mm
Rozměry (d x š x v) 4520 x 1730 x 1295 mm
Rozvor náprav 2525 mm
Pohotovostní hmotnost 1260 kg
Největší rychlost 230 km/h
Zrychlení 0-100 km/h 7,5 sekund
Spotřeba paliva 9 až 18 litrů Naturalu na 100 km

Zdroj: Auto Tip č.9/1994

Napsal: Vladimír Löbl

Foto: Nissan

Zpracoval: Wally

Diskuze o článku Nové téma


Foto galerie

Nissan S14 Silvia

Toto je článek o modelu Nissan S14 Silvia

Nissan SR

Toto je článek o motoru Nissan SR


Články