Články


Nissan 100NX

2006-08-02 Přečteno: 3 892x

 

JAPONSKÝ TAUNUS

Nissan 100 NX




Zdroj: Auto Tip č.6/1991
Napsal: Tom Hyan
Foto: Auto Bild

Zpracoval: Wally


Po sportovních automobilech 300 ZX a 200 SX nabízí nyní Nissan nové kupé 100 NX, relativně nízkou cenou a celkovým pojetím určené především mladé klientele.



Není pochyb o tom, že Nissan 100 NX bude mít velké šance na úspěch. Nové kupé spojuje výhody uzavřeného vozu s otevřeným, protože má snadno snímatelné střešní panely, čímž se za slunných dnů změní na sportovní vůz typu targa, s odkrytými sedadly řidiče a spolujezdce, ale s mohutným ochranným obloukem.


Po otevření střechy je k dispozici tolik čerstvého vzduchu, jako v klasickém kabrioletu

Technicky nová stovka NX vychází z lidového vozu Sunny, ale má odlišný a osobitý design. Oválné hlavní světlomety i celkově oblé tvary karosérie připomínají nejen některé modely Mazda (121 a MX-3), ale také první z moderních Taunusů 17M šedesátých let. Přístrojová deska vychází rovněž z typu Sunny, ale trojramenný volant a anatomická sedadla podtrhují sportovní charakter.

JAPONSKÝ SOUBOJ

Nissan 100 NX je namířen proti dalším sportovním vozům japonských výrobců, z nichž zejména kupé Honda Civic CRX slaví na evropském trhu velké úspěchy. Tvůrci novinky předpokládají souboj i s Toyotou MR-2 a novou Mazdou MX-3, přičemž jejich hlavní zbraní je relativně nízká cena, která v Německu činí 28 495 DM.

První testy prokázaly velmi dobré jízdní vlastnosti. Čtyřválcový motor 1,6 litru (90 koní) uděluje vozu s předním pohonem největší rychlost 181 km/h a zrychlení na 100 km/h za 11 sekund, což je jen o málo horší výsledek než jaký udává výrobce (185 km/h a 10,7 sekundy). Na dálnici se 100 NX chová stejně jako jako Volkswagen Golf GTi, který má o 20 koní vyšší výkon. Díky sériově montovanému posilovači hřebenového řízení je snadné i rychlé projíždění zatáčkovitých tratí.



Vybavení je rovněž téměř dokonalé. Výškově nastavitelný volant, tónovaná skla, otáčkoměr, elektricky seřiditelná zpětná zrcátka, pětistupňová převodovka, litá kola atd. Na přání se dodává protiblokovací zařízení brzd (příplatek 1100 Marek) a pro ty, kterým nebude stačit 90 koní, se v létě objeví i na evropském trhu verze GTi s výkonem motoru zvýšeným na 143 koní.

VELKÉ PLÁNY

Nissan 100 NX vyplňuje mezeru ve výrobním programu druhé největší japonské automobilky. Navzdory kompaktním rozměrům s délkou 4,14 metru nabízí poměrně velký zavazadlový prostor 330 litrů, nouzová sedadla vzadu (uspořádání 2+2), bohatou výbavu a kvalitní zpracování. Po evropské premiéře na autosalonu v Amsterdamu se nový vůz objevil na trzích několika evropských zemí. Jen v Německu se počítá s ročním odbytem devíti tisíc vozů.


Tříramenný volant a nízko uložená jemná a pohodlná sportovní sedadla nabízející dokonalý komfort vzbuzují pocit daleko silnějšího sportovního vozu.


 

Technické údaje

Motor zážehový řadový čtyřválec DOHC / 16V (GA16DS) uložený vpředu napříč
Zdvihový objem 1597 ccm
Kompresní poměr 9,8 : 1
Výkon 66 kW / 90 koní při 6000 1/min
Příprava směsi elektronický karburátor
Spojka suchá jednokotoučová s bezasbestovým obložením
Převodovka mechanická pětistupňová se zpětným chodem
Nápravy vpředu vzpěry McPherson, vzadu dvojitá příčná ramena
Brzdy kotoučové na všech kolech s ABS
Největší rychlost 185 km/h
Zrychlení 0-100 km/h 10,7 sekund
Spotřeba paliva 5,4 / 7,2 / 8,7 litru na 100 km

Diskuze o článku Nové téma


Foto galerie

Nissan 100NX B13U

Toto je článek o modelu Nissan 100NX B13U


Články